Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva får du julestemning av?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-12, 18:11   #21
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Julefri fra jobben, trening på Elixia med julemusikk, gå i kirken på julaften, lage pinnekjøtt, lutefisk og annen julemat - gjerne en stund før jul, kongerøkelse, familiefilmer på tv.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 00:14   #22
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Oslo i desember. Jeg fikk litt klump i halsen i går da jeg ruslet rundt i julepyntede gater og tenkte på at dette blir siste jula her. Fine, fine byen.

Ellers: Love Actually, Mr. Hankeys Christmas Special, pepperkaker, gløgg, klementiner ... Jeg er i grunnen et veldig julete menneske ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 00:19   #23
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Gjennom hele desember så er det mye som gir meg blaff av julestemning. Det kan være musikk jeg hører, duften av julebakst, nysnø som faller etc. Men det er korte blaff, der og da liksom.

Det som virkelig setter jula inn hos meg, det kommer sent, men fordømt godt, og det skjer stort sett på kvelden lille julaften. Jeg snakker om lukten av pinnekjøttet som står på ovnen og putrer.

Vi er borte på formiddag julaften, så jeg må koke kjøttet endel på lille julaften, og da er det JUL! Da faller roen ned over meg, og jeg kan begynne å nyte! Jeg gleder meg allerede.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 00:30   #24
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Barn som synger: "en stjerne skinner i natt"...

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 00:33   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Jeg tror jeg vil gjøre som HI neste år, det høres veldig flott ut!

Og så har jeg noen julefilmer jeg gleder meg til, som er med (nesten) hvert år. Rollebyttet, LA, Black Adders Christmas, og Die Hard og The Long Kiss Tonight. :gleder meg:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 00:40   #26
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Grevinnen og hovmesteren er jo også en selvfølge for julestemningen!

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 10:43   #27
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Lukten av juletreet når vi tar det inn og pynter det og lukten av pinnekjøtt.

Fikk lettere julestemning når ungene var mindre og vi satt å så på "julebarnetv" sammen med dem og hadde flere tradisjoner som de ikke bryr seg om nå når de er tenåringer.

Egentlig smittet det veldig over på meg alle de forventningene de hadde til julen og adventstiden, det er litt annerledes nå merker jeg, selv om de fortsatt gleder seg.

Så ta vare på den tiden dere som er småbarnsforeldre, selv om den kan være slitsom.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 10:49   #28
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Pepperkakeboksen på Legevakta.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 10:49   #29
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Sjelden det blir noe særlig julestemning før julaften egentlig. Men så har man romjula etter det da, så lenge nok for min del.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 10:53   #30
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

julemorgen på julaften, tre nøtter til askepott, julemiddag-lukten, lille julaften på kvelden når alt er pyntet og juletreet lyser.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 21:41   #31
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Jeg fikk ikke den store julestemningen på julaften. Litt rart for det slår liksom alltid til på dagen, men helt ok. Vi hadde en veldig fin dag uansett.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no