Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tursekk

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-16, 10:24   #21
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tursekk

Hihi, jeg bor midt i skogen i Nord-Trøndelag. Laaangt unna slike fine billigbutikker.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 10:29   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursekk

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Hihi, jeg bor midt i skogen i Nord-Trøndelag. Laaangt unna slike fine billigbutikker.

XXL og G-max har også gode tilbud, G-max har i hvert fall mye nå så jeg på eposten som kom i går.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-16, 10:30   #23
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tursekk

Bergans glitterting. Storfornøyd Er ofte på tilbud til rundt 1000lappen.

https://www.xxl.no/bergans-glitterti...088470_1_style

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-16, 10:51   #24
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tursekk

Jeg bestilte nettopp Osprey Zena 70 L. Prøvde noen damesekker fra Osprey i butikk, og passformen var knallfin.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-16, 23:41   #25
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tursekk

Jeg har en Lundhags som jeg elsker.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 16:26   #26
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tursekk

Har du fått testet sekken din Frøydis, og er du fornøyd?

Jeg har nemlig prøvd en Osprey Aura i butikken i dag, og nå sitter jeg og lurer litt på hvor mange sekker det er innafor å eie, for den var så lett og fin, og helt fantastisk god på.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 17:17   #27
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tursekk

Har ikke fått prøvd den på tur, enda. Du skal få rapport når den er prøvd. Passform og rominndeling virker veldig bra.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 18:24   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursekk

Jeg har maaaaange sekker. Turutstyr er nesten øverst på prioriteringslista her, dårlig utstyr gjør en tur så kjip.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 18:50   #29
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tursekk

Jeg har tre storsekker og et utvalg 20-40 liter. Pluss dagstursekken og løpesekken. Og Kånken. Sistnevnte er jobbsekken.

Sekker må man ha.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 20:53   #30
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tursekk

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Har ikke fått prøvd den på tur, enda. Du skal få rapport når den er prøvd. Passform og rominndeling virker veldig bra.

Supert!

Jeg har en Osprey Tempest 30, og er veldig fornøyd med den, så jeg er litt nysgjerrig på om det kan funke med en storsekk derfra også. Vurderer i tilfelle en 50 eller 65 da.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har maaaaange sekker. Turutstyr er nesten øverst på prioriteringslista her, dårlig utstyr gjør en tur så kjip.

Takk, det var det jeg trengte å høre!

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg har tre storsekker og et utvalg 20-40 liter. Pluss dagstursekken og løpesekken. Og Kånken. Sistnevnte er jobbsekken.

Sekker må man ha.

Nemlig!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:32   #31
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tursekk

Sekken jeg prøvde var en 65, men han i butikken anbefalte 70 da det ikke var store forskjellen og man må jo ikke fylle den hver gang.

Kjøpte faktisk Osprey 18 l til minsten, har den til eldste og det er veldig praktisk at ungene kan bære sine egne soveposer.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:47   #32
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tursekk

Hvilke butikker fører Osprey (altså ikke nett)?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:52   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursekk

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Hvilke butikker fører Osprey (altså ikke nett)?

Hvis Anton Sport er en kjede, så har de hvertfall Osprey i vår lokale butikk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:56   #34
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tursekk

Det var Sport 1 jeg var på.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:57   #35
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tursekk

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Hvilke butikker fører Osprey (altså ikke nett)?

Anton Sport (kjede) og Chill Out i Oslo er de jeg vet om, men det er helt sikkert flere.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 21:59   #36
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tursekk

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Sekken jeg prøvde var en 65, men han i butikken anbefalte 70 da det ikke var store forskjellen og man må jo ikke fylle den hver gang.

Kjøpte faktisk Osprey 18 l til minsten, har den til eldste og det er veldig praktisk at ungene kan bære sine egne soveposer.

Jeg har en ArcTeryx 72, som jeg er fornøyd med, men synes den blir litt i overkant stor når jeg skal gå hytte til hytte, hvilket jeg stort sett har gjort. Men den funker bra når jeg må ha med sovepose, mat osv.
Men pga nakkeproblemer, burde jeg ha en mindre og lettere sekk, og bruke lakenpose i stedenfor sovepose når jeg kan. Og selv om den jeg har på 30l er veldig god, tror jeg ikke at jeg er så god på pakking at jeg klarer meg med den på en flerdagers tur.
Derfor tenker jeg at 50 kan være en fin mellomting.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 23:58   #37
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tursekk

Jeg har Osprey Ariel 65. Kjøpte den på Jentesport i Møllergata, fikk utrolig god hjelp med å finne riktig sekk. Brukte sekken for første gang på tredagers hytte til hyttetur, og den var helt perfekt til meg.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 10:49   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.383
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursekk

Her bærer ungene (hhv 11 og snart 9 år) egne sekker, og har gjort det i alle fall de siste to årene. De har hver sin Deuter fox, på hhv 40 og 30 (minstejenta) liter, som kan justeres i ryggen (til og med jeg kan bære dem), og de har hver sin Osprey jet 18 l når de ikke trenger å ha med seg så mye. Jeg greier meg derfor stort sett med min 75l.

Sekken min er fra Bergans, og den er vel nærmere 20 år gammel, og dermed kjøpt lenge før jeg fikk unger. Jeg har ikke byttet den ut rett og slett fordi den er så fantastisk god til min rygg, at jeg har ikke lyst på noen annen. Den er kunne godt ha vært litt større, 75 l er i minste laget, men jeg har alltid fått det til på et vis.

Mannen har en ArcTeryxx 90 liter, som han er helt forelsket i. Så det er mulig jeg prøver det merket til min neste sekk. Men uansett hva som er andres erfaring så må den jo prøves. Både bærekomfort og funksjonalitet er superviktig.

Osprey-sekkene til ungene kjøpte jeg på en Sport1-butikk (Axel Bruun i Trondheim), og Deuter-sekkene deres bestilte jeg fra Fjellsport.no. Min egen Bergans husker jeg ikke lenger hvor ble kjøpt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no