Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når bruker du ;)-smileyen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 15:58   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Smiliepolitiet.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 16:00   #22
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Smiliepolitiet.

Eller smileynemda, kanskje? 2 stillinger i 60% i fornyingsdepartementet. Noen må ta ansvar!

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 16:59   #23
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg savne å gaahe i virkeligheita!

Jeg både gaah'er og snill'er i virkeligheten, jeg!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 17:15   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Før FP brukte jeg den ofte, da i betydningen "dette er humoristisk ment i fall du var i tvil" eller noe sånt. På fp er det nesten bare knegge-smileyen jeg tør bruke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 17:46   #25
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Jeg er ikke så veldig fan av nedlatende blunkesmilier. Det blir litt "lille venn" over det. Selv innbiller jeg meg at jeg bruker den mest når det er litt vennskapelig erting og kanskje litt internt.

Ellers hender det at jeg tar meg selv i å faktisk ha mimikken til noen smilier når jeg skriver dem. Spesielt . Jeg tar meg ofte i å heve haken litt når jeg bruker den.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 23:33   #26
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Eller smileynemda, kanskje? 2 stillinger i 60% i fornyingsdepartementet. Noen må ta ansvar!



(Man må jo bare svare dette med en smiley... For fristende rett og slett.)

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 23:48   #27
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Jeg tror aldri jeg bruker den? Jeg synes både den og et par andre (den værsågod-smileyen, blant annet) framstår litt nedlatende - men jeg regner ikke dermed med at de som bruker dem er nedlatende, altså. Noen ganger synes jeg snill-smileyen kan se ut til å passe bedre enn en blunke-smiley, etter min smak. Litt sånn kalle en spade for en spade.

Jeg husker jeg at jeg hadde besøk en gang for en del år siden, jeg mener å huske at det var en person som ikke kunne tenkes å være forumvant - og da sa jeg; "Da måtte jeg knegge litt altså!". Jeg føler at jeg er så forumhjernevasket at jeg ikke klarer å sette meg inn i hva "knegg" i en slik sammenheng betyr for folk som ikke bruker den smileyen. Vedkommede trodde kanskje at jeg satte ord på det å løpe rundt i ring og vrinske?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 23:48   #28
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Jeg ønsker å oppgradere kroppsspråket mitt til Standard Forummimikk!



Nah, bruker ikke den blunke-tingen så ofte altså. Oftere irl enn skriftlig, og da bare i følge med ekstrem-sarkasme som jeg vet at jeg kommer til å få igjen for like etterpå. Aller helst skulle jeg tatt denne her i de situasjonene - - men den får jeg visst bare til når jeg virkelig-virkelig mener det.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:01   #29
Sans
Fullverdig medlem
 
Sans sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 41
Sans har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Jeg bruker aldri smilien. Jeg får en besserwisser-følelse. Noe jeg over hodet ikke liker.
smilien bruker jeg noen ganger for å markere selvironi. Men det er selvfølgelig ikke alltid andre skjønner selvironien, så jeg skjønner den kan bli misforstått.

__________________
Sans er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:04   #30
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg savner å kunne knegge i virkeligheten.

Jeg også. Kneggesmileyen er den aller beste. Det har skjedd at jeg har sagt "knegg" IRL faktisk.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:06   #31
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Jeg synes det smilefjeset passer når du vil rette på noen. Litt sånn "ædda bædda, hva var det jeg sa". Bruker det nok selv innimellom, kan feks finne på å bruke den hvis jeg sier: "Men dette er jo det stikk motsatte av det du sa i innlegg nummer 82 " Da i et håp om å høres litt blidere ut.

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Eller smileynemda, kanskje? 2 stillinger i 60% i fornyingsdepartementet. Noen må ta ansvar!

De som er en del av bunadspolitiet kan kanskje jobbe her? Tross alt er det kort sesong for bunader, Mai, er jo prime time.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:17   #32
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Blunkesmileyen er utelukkende nedlatende belærende. Jeg reagerer så negativt på den at jeg mentalt stempler brukere som bruker den smileyen nærmest for evig og alltid.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:20   #33
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

La oss ikke glemme den passiv-aggressive:

Uæææh!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:28   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg savne å gaahe i virkeligheita!

Det gjør jeg rett som det er jeg.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Blunkesmileyen er utelukkende nedlatende belærende. Jeg reagerer så negativt på den at jeg mentalt stempler brukere som bruker den smileyen nærmest for evig og alltid.

Jeg tillater meg å være fullstendig uenig. Jeg bruker den ikke ofte, men når jeg bruker den er det ikken nedlatende eller belærende eller med noen andre skumle baktanker.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

La oss ikke glemme den passiv-aggressive:

Uæææh!

Det er et hyggelig smil og jeg nekter å være med på noe annet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:30   #35
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

La oss ikke glemme den passiv-aggressive:

Uæææh!

Jeg oppfatter ikke den som passiv aggressiv.Men der ser en hvor forskjellig en kan være. Denne derimot, reagerer jeg på. Hvis den ikke er ment slik som jeg oppfatter den da. Og hvis noen er i tvil, så er det ikke positivt.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:30   #36
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Jeg bruker den aldri. Jeg synes også den er nedlatende og belærende.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:38   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

synes jeg er utrolig irriterende å få. Har du noe å si- få det ut!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:47   #38
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Jeg bruker det aldri. Synes det er litt sånn hånete, på en måte.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:47   #39
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Hos meg er faktisk et vennlig smil. Men jeg liker tanken på å bli ansett som passiv-aggressig, og jeg satser på å stige i gradene til aggresiv-aggresiv snart! Vi burda ha hatt et smilefjes som skøt ut paintballkuler. Og så kunne arguementene til de man diskuterte med blir fylt av slike flekker som dette:

Var det noen som sa at bildet ble stort? Ypper dere?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:48   #40
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bruker du ;)-smilien?

Jeg vet ikke om noen som legger så enormt mye i smilefjes som brukerene her inne, altså. Det er rett og slett umulig å finne en smiley som fungerer slik jeg vanligvis ønsker å bruke smilefjes, for å vise at det jeg skriver sies med et smil. Alle vanlig blide smilefjes oppfattes nedlatende etter hvert, og det blir umulig å holde oversikt over.

Jeg tipper de aller fleste som bruker og kun tenker på de som helt vanlige smil, den siste litt mer luring enn den første, og så er det en gruppe med folk som sitter og føler seg dødelig fornærmet. Jeg syns det er litt tullete.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no