Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva får du julestemning av?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-12, 12:36   #1
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Hva får du julestemning av?

Jeg sliter litt til tider, med å komme i julestemning. Men en ting pleier å hjelpe, og det skjer i dag:
Vi har en deilig juletradisjon, foreldrene mine, søsteren min og jeg. En gang før jul er vi sammen, bare vi 4. Det er nemlig ikke så ofte. Som regel er det noen menn og noen barn med også. Men i dag er det bare oss 4.

Så går vi på Oslo filharmoniens julekonsert i Oslo konserthus. Med hele det store filharmoniske koret. Og en sal full av folk. Med julesvisker, tekstlesing, og det vakreste av alt: Deilig er jorden. Som alltid starter med 1. vers kun med koret (og kanskje noen strykere) 2. vers med kor og hele orkesteret, og 3. vers med kor, orkester, hele det store, store orgelet og alle i salen som reiser seg og synger med.
Ah! Hele den kvinnelige delen av familien griner, deretter går vi ut og spiser en bedre middag. Og så er det jul!


Og i morgen er det Nøtteknekkeren i Operan.

Jo, det skal bli jul i år også.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:46   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Jeg vet ikke helt jeg heller. Jeg er ikke så «julete» av meg, men når vi får juletreet i hus lille julaften, og pynter det - da begynner vel stemningen å komme sigende.

Og så må det være litt snø, og det er det nå.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:52   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Snødekte trær og snødekket landskap gir meg alltid julestemning.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:55   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Hva får jeg IKKE julestemning av?
I hvert fall blir jeg helt hulkejulestemningete av julelys på trær og i vinduer, enda mer om det er snø i tillegg. Og julemusikk, julepyntede butikker, kålrabistappe, Sølvguttene og Celtic Woman, julemarsipan, TANKEN på at det snart er jul (etterfulgt av depping fordi det også betyr at førjulstiden snart er over, den er jo best av alt).

Jeg er juleoholiker. Og jeg skulle gjerne bodd lenger nord i julen og hatt det mørkt hele dagen. Jeg liker ikke dagslys i julen, det ødelegger for alle julelysene og hele stemningen, for tenk!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:55   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Disney på julaften. Da griner og ler jeg hvert år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:56   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Julekonserten med Garness på søndag hjalp mye! Og så vet jeg at om den ikke er på plass før, så kommer julestemningen på gudstjeneste i kirken på julaften. Når "Deilig er jorden" synges på slutten av gudstjenesten, da er det uansett jul.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 13:12   #7
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Jeg er oppvokst med masse masse snø om vinteren, og når jeg nå sitter på vestlandet med grønn plen utenfor stuevinduet sliter jeg virkelig med å finne julestemningen. Heldigvis kjører vi til vinterland på lørdag, og da regner jeg med julestemningen setter inn for fullt. Om jeg da i tillegg hører O' helga natt på full guffe, da er stemingen komplett.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 13:45   #8
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Jeg var på samme konsert som Niobe, den er magisk! Intet mindre! I tillegg må vi ha med den etter hvert ganske lange familietradisjonen der vi drar hjem til mine foreldre en gang like før jul. Alle sammen, smått og stort. Der tar vi med oss lykter og leter etter nissen. Han deler som regel ut et eller annet, gjerne et par sokker eller en klementin, og så spiser vi grøt ute i skogen. Det kan blåse storm ute, men inne i den lille lysningen er det nesten alltid stille og helt magisk med mengder av lys i trærne.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 13:52   #9
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Lukter og lyder.


Sist redigert av Dronningen : 28-12-12 kl 16:30.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 14:53   #10
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.


Og så må det være litt snø, og det er det nå.

Snøen som kom i går kveld ga absolutt julestemning ja! Det er så fint ute nå når snøen henger på trærne. Noe få minusgrader nå hadde vært perfekt!

Jeg er veldig glad i jul og får julestemning av det meste på denne tiden Lukten av julebakst på kjøkkenet, masse levende lys og fyr på peisen, ungene som gleder seg til jul...

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 14:56   #11
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Snø, lukt av grantre og Reisen til julestjernen (gammel versjon) på kino + boken Tante Pose av Gabriel Scott. Elsker også julecd'n Desemberbarn med Kari Bremnes og Rikard Wolff

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 15:12   #12
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Jeg får alltid julestemning når den første snøen kommer, problemet er at den kommer somoftest en gang i oktober. Også greier jeg ikke å holde på den til julaften, når jeg virkelig vil ha den.

I år satser jeg på at den kommer når jeg skal i min barndomskirke på julaften, og høre skolekorpset som jeg brukte å spille i. Jeg fikk alltid julestemning da, så jeg håper det skjer i år også. Dessuten skal vi være hos mine foreldre, og der er det alltid så julekosete å være
Satser på den kommer

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 15:22   #13
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.825
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Juletreet lillejulaften pleier å hjelpe godt på. Og når jeg er ferdig med alt av handling som skal til til jul (burde blir flinkere å få det unna på et tidligere tidspunkt), men da kan skuldrene senkes betraktelig, når alt er i hus.

:skriver lister:

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 15:23   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

boken Tante Pose av Gabriel Scott. Elsker også julecd'n Desemberbarn med Kari Bremnes og Rikard Wolff

Vi kunne hatt en hyggelig førjulskveld sammen, vi to. De to tingene ER jul.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 15:49   #15
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Pause i julepyntingen i 21 tiden lllle julaften for å se på grevinnen og hovmesteren. Da er det snart jul altså...

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 17:26   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Jeg må ha med meg skolegudstjenesten nest siste skoledag med ungene. Det er noe av det vakreste jeg opplever i jula.
Forøvrig har jeg fint lite julestemning, synes jul er 90% mas.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 17:40   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Polarexpressen! Det er vår ultimate julefilm og sees alltid 23. desember på kvelden, etter at treet er pyntet i felleskap og vi har spist en god middag og ryddet og vasket litt. Når vi ramler ned i den store sofaen i kjellerstua og setter på Polarexpressen, DA er det jul altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 21:47   #18
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Lyden av englespillet.
Duften av kongerøkelse.
Snø.
Lift me med Madrugada og Ane Brun.
Sigarlukten av pappa.
Kirke.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 21:52   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Ingen julestemning enda i år, men sånn har det vært de siste årene. Men det pleier å komme seg når vi er i kirken, roen har senket seg. DA!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 18:05   #20
MrsAndersen
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 5
MrsAndersen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva får du julestemning av?

Disney filmer, Alene Hjemme 1 og 2, juletre og generelt all julepynt..

MrsAndersen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no