Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Lang dunparkas

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-23, 19:36   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lang dunparkas

Jeg gruer meg veldig til vinteren, føler meg rett og slett traumatisert etter å ha frosset meg gjennom de to siste vintrene. Og har fått det for meg at sånn kjempelang, ned til under knærne, dunparkas kan hjelpe. Men er det egentlig praktisk? Jeg er veldig lav (1.57), så er redd for at det egentlig bare blir upraktisk og klumpete.

Hvis du mener det er praktisk, har du en å anbefale? Det må være dun, ikke syntetisk fyll.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-23, 20:07   #2
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.559
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lang dunparkas

Jeg leter også, så henger meg på.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-23, 20:07   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Spørsmål

Sv: Lang dunparkas

Jeg har slitt ut min fra et merke jeg ikke husker og ønsker meg nå Fjällreven expedition parka long. Bruker dem i slalombakken og hater trange ytterklær så selv om jeg får på meg M og hadde klart meg med den til fingåing kjøper jeg L så jeg får mange lag ull under .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-23, 20:11   #4
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.559
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lang dunparkas

Hadde Swims St. Moritz hatt hette, hadde jeg kjøpt den, men det har den dessverre ikke. (Elsker min vanlige Swims-vinterjakke)

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-23, 20:16   #5
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lang dunparkas

Jeg har akkurat kjøpt en fra Skogstad. Så i dag at den er på tilbud på Obs! akkurat nå, satt ned fra 2400 til 1800 kr (i hvert fall her i byen, vet faktisk ikke om de har samme kampanjer over hele landet).

Jeg er også lita, men denne drukna jeg ikke i. Den har glidelås som kan åpnes nedenfra, og i tillegg glidelås nederst i sidene sånn at man kan sitte i bil uten problem.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-23, 21:02   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lang dunparkas

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hadde Swims St. Moritz hatt hette, hadde jeg kjøpt den, men det har den dessverre ikke. (Elsker min vanlige Swims-vinterjakke)

Ja, jeg må ha hette. Bor på et forblåst sted.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har akkurat kjøpt en fra Skogstad. Så i dag at den er på tilbud på Obs! akkurat nå, satt ned fra 2400 til 1800 kr (i hvert fall her i byen, vet faktisk ikke om de har samme kampanjer over hele landet).

Jeg er også lita, men denne drukna jeg ikke i. Den har glidelås som kan åpnes nedenfra, og i tillegg glidelås nederst i sidene sånn at man kan sitte i bil uten problem.

Er det denne? Den var jo fin! Men det står ikke hvor lang den er. Hvor høy er du og hvor langt ned rekker den deg?

https://www.obs.no/klar/dameklar/jak...-7022324901927

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-23, 21:11   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lang dunparkas

Jeg har en boble-dunkåpe, og det er helt nydelig. Ikke sånn super-kompatibelt med tung sekk, jeg føler jeg trykker den litt for hardt ned på skuldrene. Det er jo ikke sånn man ser slank ut i, men det føles ikke klumpete.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-23, 21:24   #8
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lang dunparkas

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, jeg må ha hette. Bor på et forblåst sted.


Er det denne? Den var jo fin! Men det står ikke hvor lang den er. Hvor høy er du og hvor langt ned rekker den deg?

https://www.obs.no/klar/dameklar/jak...-7022324901927

Jeg prøvde den i fjor, og den rakk meg til midt på leggen. Jeg er ca 163 høy.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-23, 23:04   #9
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lang dunparkas

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, jeg må ha hette. Bor på et forblåst sted.


Er det denne? Den var jo fin! Men det står ikke hvor lang den er. Hvor høy er du og hvor langt ned rekker den deg?

https://www.obs.no/klar/dameklar/jak...-7022324901927

Ja, ser sånn ut. Jeg er 163 med korte bein. Str 36 når litt under halvveis ned på leggen min.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 06:38   #10
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lang dunparkas

I vinter skal jeg være frivillig utendørs hver lørdag morgen og siden det er en såpass stillestående oppgave har jeg tenkt å kjøpe meg varmedress, men mistenkte at jeg kunne slite med altfor lange ben på dressen. Jeg var på Oslo Fashion Outlet igår og fant lang parkas fra Didriksons, nedsatt til 500 kr. Så den har jeg kjøpt. Det blir litt som å gå med sovepose, men det burde gjøre nytten.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 07:51   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lang dunparkas

En dunkåpe varmer mer enn en dunjakke uten tvil. Jeg har vært veldig fornøyd med en fra Jean Paul som jeg har hatt i mange pr, kanskje 10? Jeg har også en fra lexington, den er varm, men mer klumpete i fasongen enn den andre fra Jean Paul. Ute på skøytebanen bruker jeg vanligvis boblebukse og tynn dunjakke, og det er varmere enn kåpe uten boblebukse.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 10:38   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lang dunparkas

Jeg har twentyfour mellow, veldig fornøyd med den.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 11:12   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lang dunparkas

Den var fin, Chablis, men ikke så lang som jeg ser for meg. Har en som rekker meg til midt på låret allerede, og det er veldig kaldt når jeg bruker kjole. Pleier å bruk ullribbebukse til/fra jobb, men det er upraktisk om jeg skal på steder der det ikke passer å ta den av. Så hadde håpet at kåpe til under knærne var løsningen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 11:34   #14
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lang dunparkas

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den var fin, Chablis, men ikke så lang som jeg ser for meg. Har en som rekker meg til midt på låret allerede, og det er veldig kaldt når jeg bruker kjole. Pleier å bruk ullribbebukse til/fra jobb, men det er upraktisk om jeg skal på steder der det ikke passer å ta den av. Så hadde håpet at kåpe til under knærne var løsningen.

Kjøp ulllongs med glidelås i sida.

Har du prøvd elektrisk varmevest forresten? Finnes også sokker, hansker/votter...

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 12:33   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lang dunparkas

Jeg har syntetisk parkas (Teentyfour Mellow Ada), og den er nesten fotsid på meg. Det gjør at den oppleves mye varmere enn dunparkasen jeg har, som er mye kortere. Jeg er 1.61-62 og ser nok ikke spesielt elegant ut i lang parkas. Men jeg er vidunderligt varm!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 12:58   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lang dunparkas

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den var fin, Chablis, men ikke så lang som jeg ser for meg. Har en som rekker meg til midt på låret allerede, og det er veldig kaldt når jeg bruker kjole. Pleier å bruk ullribbebukse til/fra jobb, men det er upraktisk om jeg skal på steder der det ikke passer å ta den av. Så hadde håpet at kåpe til under knærne var løsningen.

Den rekker meg midt mellom lårene og knærne , jeg er 165. Men ja mulig den blir for kort likevel.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 15:32   #17
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lang dunparkas

Jeg elsker denne:
https://www.sportshopen.com/no-no/ar...attr1_id=30827

men mulig den ikke er varm nok. Jeg bruker en tykkere Bergans-kåpe når det er superkaldt, men jeg ser at det er denne som blir mest brukt her siden den er så lang.

Jeg er 159 og str 40 rekker meg til midt på leggen

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 11:02   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lang dunparkas

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ja, ser sånn ut. Jeg er 163 med korte bein. Str 36 når litt under halvveis ned på leggen min.

Takk for tips! Var på Obs for å se etter den i går, men de hadde ingen igjen. Men jeg fant den til samme pris på Fjellsport, så jeg bestilte den levert hjem. Håper den passer, i dag kom kulden tilbake.

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg elsker denne:
https://www.sportshopen.com/no-no/ar...attr1_id=30827

men mulig den ikke er varm nok. Jeg bruker en tykkere Bergans-kåpe når det er superkaldt, men jeg ser at det er denne som blir mest brukt her siden den er så lang.

Jeg er 159 og str 40 rekker meg til midt på leggen

Den var også fin! Det blir sjelden sprengkulde her i Oslo, men jeg er veldig kald av meg. Nå har det vært rundt 5 grader den siste uka, og jeg fryser med ullsinglet, tynn ulltrøye, ullgenser og en tynn dunkåpe som rekker meg til midt på lårene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no