Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags straff fikk du da du var barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 13:56   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Hva slags straff fikk du da du var barn?

Fikk du ris eller annen avstraffelse da du var barn?

Jeg kan huske at jeg fikk ris på rumpa et par ganger.
Husarrest også.....da jeg ble litt eldre.

Hva med deg?

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 13:59   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg tror ikke jeg ble straffen noen gang, faktisk. Det hendte at jeg sendte meg selv på rommet, og jeg ser ikke bort i fra at jeg fikk beskjed om å gå dit og roe meg ned, men det varte ikke lenge.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:01   #3
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Fikk vel et par husarrester, og ble vel tatt litt hardt i armen noen ganger.

Min mor har vel også innrømmet at det ble noen små klaps av og til, men det kan jeg ikke huske i det hele tatt. Hverken at jeg har fått det eller at jeg har sett at noen av brødrene min fikk det.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:03   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg har aldri fått fysisk straff, men det ble truet med bjørkeris ved en og annen anledning. Vi tok imidlertid aldri trusselen særlig alvorlig.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:06   #5
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Fikk du ris eller annen avstraffelse da du var barn?

Hva mener du med annen avstraffelse? Fysisk?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:06   #6
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Frem til jeg var tenåring var det hussarest som var straffen.

Da jeg var 13 fikk jeg et hardt slag av min far som glemte at jeg hadde tannregulering.. Ikke lekkert..

I og med at jeg løpe fortere enn han så ble det med den ene gangen. Men jeg ble så ydmyket at jeg ikke kan tenke tanken engang på å slå ungene, det gjør man bare ikke!

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:06   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg husker at jeg har fått dask på hånda et par ganger. Det skal ikke gjentas med mine barn.

Ellers kan jeg ikke si at jeg husker så mye straff. Husarrest ved et par anledninger, oftest fortjent.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:08   #8
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hva mener du med annen avstraffelse? Fysisk?

Straff, være seg fysisk eller annet.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:10   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg fikk innestraff og inndragning av goder, kjeft og alvorssamtaler. Jeg fikk ikke fysisk, systematisk straff, men pappa mistet besinnelsen et par ganger der jeg fikk en ørefik og andre gangen ble jeg slengt bortover. Vi hadde også et ganske høylytt nivå på kranglingen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:10   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Eg fekk ikkje straff, men tilsnakk og eventuelle naturlege følgjer av oppførselen min måtte eg takle. Eg måtte t.d.(sjølvsagt) be om unnskyldning for ordbruken min då eg kalla læraren min for ein jævel.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:25   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Vanligvis ble det mest kjeft, men jeg ble sendt på rommet av og til. Vi ble aldri slått eller straffet fysisk på andre måter.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:25   #12
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Straff, være seg fysisk eller annet.

Ok, ikke noe fysisk straff på meg.
Men en husarrest eller to ble det.
Jeg var i grunnen et veldig snilt barn, sier min mor.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:34   #13
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Kjeft, inndragning av privilegier/ukelønn.
Sånn alt i alt ganske rettferdig fordelt. Jeg har ikke gjort noe særlig slemme ting, mer at jeg unnlot å gjøre pliktene mine, og noen ganger kom hjem for seint.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:38   #14
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg fikk nok beskjed om å gå på rommet mitt, men tror vel at jeg i sinne gikk frivillig dit flest ganger.
Ellers har mine foreldre et beundringsverdig rolig temperament. Da har heller vært av typen "skuffet" når jeg har handlet mot bedre vitende. Og det var usannsylig kjipt å oppleve at de var skuffet over meg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:40   #15
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg fikk iallefall ris en gang, det husker jeg godt. Jeg hadde kastet en stein, og truffet en 2 år eldre nabogutt. Det ingen ville høre på var at jeg ikke kastet den (den dag i dag kan jeg ikke treffe noe jeg sikter på) jeg hadde prøvd å gjøre som ham kaste steinen og ta den igjenn..... Det føltes vondt å bli opplest og vedtatt som slem.

Ellers var jeg vel ikke straffet direkte, men med såpass eldre søsken var det mye spydigheter, blikk og lite forutsigbarhet. Jeg endte opp ganske så oeransvarlig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:42   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg fikk en real ørefik mang en gang dessverre. Fikk jo også kjeft også, og hadde permanent husarrest 1 dag i uka hele ungdomstiden

Jeg har gjort opp med pappa i forhold til dette med å slå barn i voksen alder, han har bedt om unnskyldning og vi har et godt forhold i dag.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 26-10-07 kl 14:56.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:46   #17
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg har fått noen klaps her og der, samt lugging (eller "tatt litt i flisene", som min mor sier). Jeg har også blitt psykisk starffet i form av taushet og avvisning. Det siste var det verste, og sitter dypest.

Huff!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:47   #18
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Tror jeg fikk ris en gang (og pappa hadde nattsvart samvittighet etterpå har mamma fortalt), noen husarrester som aldri ble gjennomført 100% og endel kjeft. Jeg var kronisk på å ikke komme hjem til avtalt tid fra tidlig barneskole til langt oppi tenårene, så jeg skjønner at foreldrene mine var en smule fortvilte.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:52   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg fikk stort sett kjeft. Og noen få ørefiker i sinne (stort sett med påfølgende unnskyldning). Det var aldri snakk om husarrest eller inndratte privilegier eller slikt. Foreldrene mine var hissige, men verken hevngjerrige, langsinte eller særlig systematiske.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 14:55   #20
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Ingen fysisk, men innestraff ved et par anledninger.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no