Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags straff fikk du da du var barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 19:43   #41
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Du har jammen klart deg bra, safransnuppa.

Det forklarte vel en hel del, tenker jeg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:44   #42
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det forklarte vel en hel del, tenker jeg.

Nei... jeg tror da ikke jeg trakk noen slutninger nå.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:46   #43
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Nei... jeg tror da ikke jeg trakk noen slutninger nå.

Jeg mente ikke å anklage deg, altså. Men jeg vet jeg har noen sære meninger og reaksjoner innimellom, det har sikkert noen lagt merke til.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:47   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Tilsnakk og noen ganger inndragning av privilegier. Det siste gjaldt om jeg ikke gjorde pliktene mine.

Samme her. I det hele tatt kan jeg ikke huske å ha fått særlig med straff. (Jeg kaller ikke tilsnakk/samtale straff.)

Jeg var langt fra noe englebarn. I tenårene var jeg til tider grusom. Hjemme. Ute blant folk oppførte jeg meg heldigvis bra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:49   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har fått bøttevis med kjeft, ris på rompa, ørefiker og iskald avvisning i timesvis, ofte dagevis etterpå. Ikke så greit for et lite barn. Sa jeg noe galt og han fikk sinnablikket, var det bare å løpe og låse seg inn på nærmeste rom med nøkkel. Så satt han utenfor og ventet til jeg kom ut for å slå. For slå, det skulle han.
Min mor fortalte meg at jeg ikke måtte si imot eller protestere, for da kom hun til å få det etterpå.

Jeg slår aldri mine barn. Aldri.


Uff. Det hørtes forferdelig ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:50   #46
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Fikk aldri noen straff av fysisk art.
Jeg fikk husarrest en gang da jeg var 12-13 da jeg ble tatt i røyking .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:50   #47
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg mente ikke å anklage deg, altså. Men jeg vet jeg har noen sære meninger og reaksjoner innimellom, det har sikkert noen lagt merke til.

Ja det har du. Men jeg har ikke analysert deg av den grunn.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:58   #48
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Det hendte storesøstera mi kløp meg i armen, men bortsett det har jeg aldri fått hverken straff eller kjeft. Jeg fikk husarrest en gang, dvs jeg måtte være hjemme en måned etter en bilulykke hvor jeg var passasjer, en gang i løpet av tenårene mine. Jeg ble bare bittelitt skadet og hadde ikke tenkt å fortelle det, men med ansiktet fullt av blod er det kanskje noe synlig. De ble nok mer redde enn sinte.

Sønnen min har forresten husarrest nå. En uke. Han får gå på skolen, ellers må han holde seg hjemme. Og får også gå på andre tilrettelagte aktiviteter som fotballkamper o.l.

Vi har hatt samtale. En lang en, og han har selv kommet med forslag til hvilken straff han skulle ha, og vi ble enige om at en ukes husarrest, samt at inndragning av pc var en passende straff for hans forteelse. Så vet han til neste gang hvilke konsekvenser en lignende handling vil få.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:11   #49
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Det var en ting som førte til at jeg fikk ris på rumpa som liten og det var om jeg lekte i bekken som var i nærheten av der vi bodde (Ammerud)

Det var dessverre redsels fra mine foreldres side som førte til den straffen. Pappa viste så alt for godt hva som kan skje.
4 år før jeg ble født mistet pappa en sønn. Han var 5 år da han druknet.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:11   #50
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

***

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 28-10-07 kl 10:40. Årsak: Ryddesjau - tar bort det mest private.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:26   #51
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Fikk juling på blanke messingen av pappa et par ganger. En gang med skinnsandaler. Da fikk jeg blåmerker og han gjorde det aldri igjen. Mamma pleide å ta tak i håret mitt endel ganger. Husker hun sa til meg en gang at det var bra at jeg hadde langt hår, for da kunne hun lugge meg.......Nå var jeg ikke noe snill unge, og fikk masse innestraff i tillegg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:33   #52
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

HVa faen.......

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:35   #53
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg kan ikke huske på å ha fått noe særlig straff som barn. Jeg er et resultat av relativt fri oppdragelse og var en veldig lydig unge altså! - I tillegg hadde jeg en overutviklet samvittighet, så jeg har nok straffet meg selv mest.

Jeg har nok fått beskjed om å gå på rommet for å "tenke på hva jeg har gjort".

Jeg er egentlig alt for hormonell og bløthjerta til å lese om hva dere andre har opplevd..

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 26-10-07 kl 20:42.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:36   #54
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Verste straffen var å måtte gå med en grønn strømpebukse, den stakk noe helt forferdelig.

Kombinasjonen av husarrest på rommet i en time og grønn strømpebukse, gjorde at jeg ikke gjorde det igjen.

Hva hadde jeg gjort?

Jo, løyet om at jeg hadde tatt på meg strømpebukse når jeg ikke hadde gjort det. Gjorde det aldri igjen, var mye bedre å bare ta på en strømpebkse som ikke klødde, mot å få den grønne.

For et par år siden rotet jeg og mamma rundt i gamle klær og da fant vi den gamle grønne strømpebuksen størrelse 4 år. Og jeg skjønner godt at den må ha vært pyton å gå med, verre stoff skal en lete lenge etter.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 22:56   #55
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

HVa faen.......

...så enig

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 23:19   #56
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Kun kjeft, heldigvis.

Pappa var en hissigpropp, og jeg var mang en gang sikker på at NÅ smeller det, men han klarte å beherske seg. Hadde vel sin egen oppvekst i minne, antar jeg. Jo, en gang sprakk han fullstendig, og jeg fikk en lusing over ørene, men jeg hadde såpass til selvinsikt at jeg faktisk forsto at han mistet besinnelsen. Jeg var ekspert på å dra ting _veldig_ langt, og den gangen dro jeg det enda litt lengre... Så jeg bar ikke nag til han for den lusingen. Noterte meg bare at jeg ikke drar det så langt neste gang.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 23:26   #57
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Jeg har aldri fått noen fysisk avsraffelse. Den eneste straff jeg har fått var når min far fortalte at han var skuffet over meg ... Verre straff kunne ikke jeg få.appajente:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 23:36   #58
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Den eneste straff jeg har fått var når min far fortalte at han var skuffet over meg ... Verre straff kunne ikke jeg få.



Det at de - og særlig han - ble skuffet, var grusomt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 23:49   #59
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Mener å huske vi fikk ris på rompa i ekstreme tilfeller, men kan ikke si det er noe dominerende minne. Helt sikker på at det ikke vil skje med barnebarna (mine barn) , jeg tror det var mer vanlig før. Har dessuten snakket om at det ikke er lov (og alle er enige om at det ikke er konstruktivt).


Trist å lese ditt innlegg, Safran.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 00:22   #60
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.792
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Pappa hadde ris oppå skapet som han truet med å bruke, men han gjorde det aldri. Jeg kan ikke huske en eneste gang jeg fikk fysisk avstraffelse, men jeg husker godt jeg syntes pappa var slem som truet med å rise oss og at jeg ble litt redd. Ellers fikk vi streng tilsnakk når vi var umulige, men lite kjeft (som i roping med høy stemme).

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no