Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boksirkel klassikere?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 14:48   #41
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Og hva skal jeg finne på da? Jobbe?

Jamen, noen må jo jobbe mens vi andre surfer rundt på nettet!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:53   #42
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Ja, kanskje jeg endelig får litt leselyst igjen. Har væt så tom etter halvkvedet forsøk på forrige bok, uten å bli ferdig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 16:25   #43
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Her kan man laste ned Oliver Twist som ebok helt gratis: http://www.planetebook.com/

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 16:56   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Jeg mener at jeg lastet den ned gratis fra Amazon i sin tid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 17:16   #45
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Eg er med på Oliver Twist. Den har eg lenge hatt lyst til å lese.

Det er kanskje ein ide å sette opp bøker for 3-4 månadar framover? Dersom vi har ei januarbok og ei februarbok og veit kva bok som skal lesast nå, kan vi bestille fleire bøker i slengen og ha dei klar til vi skal begynne på dei (har tidlegare erfart at det går bort veldig mykje tid til å vente på at alle skal bestille bøker i slike lesesirklar).

Eg kan godt vere med på å orge dette, dersom de synest det er greit å ha ein komite (eller bare halde meg unna orginga, viss det er best, eller sitte på sidelinja og komme med kommentarar og innspel viss det er slik vi liker det, eg har ikkje rukket å bli så veldig godt kjendt med forumet ennå).

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 17:17   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg må begynne å tenke nøye over hvordan jeg formulerer meg her inne, slik at noen ikke tror det er akkurat dem jeg snakker om.

Du kan begynne å skrive nokon istadenfor. Då løyser du heile problemet.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 17:18   #47
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Her kan man laste ned Oliver Twist som ebok helt gratis: http://www.planetebook.com/

Den websida er genial!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 18:12   #48
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg er med på Oliver Twist. Den har eg lenge hatt lyst til å lese.

Det er kanskje ein ide å sette opp bøker for 3-4 månadar framover? Dersom vi har ei januarbok og ei februarbok og veit kva bok som skal lesast nå, kan vi bestille fleire bøker i slengen og ha dei klar til vi skal begynne på dei (har tidlegare erfart at det går bort veldig mykje tid til å vente på at alle skal bestille bøker i slike lesesirklar).

Eg kan godt vere med på å orge dette, dersom de synest det er greit å ha ein komite (eller bare halde meg unna orginga, viss det er best, eller sitte på sidelinja og komme med kommentarar og innspel viss det er slik vi liker det, eg har ikkje rukket å bli så veldig godt kjendt med forumet ennå).

Okey, du kan godt være komiteen for min del og en liste høres bra ut.

Jeg foreslår bøkene: David Copperfield og Bleak House

Men jeg leser hvilke som helst altså. Kanskje noen her inne kjenner bøkene til Dickens og kan komme med anbefalinger?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 19:41   #49
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Jeg synes det er nok med én Dickens om gangen og heller ta noe av en annen forfatter som neste.

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Du kan begynne å skrive nokon istadenfor. Då løyser du heile problemet.

Tenk om jeg skifter nick da?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 19:56   #50
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes det er nok med én Dickens om gangen og heller ta noe av en annen forfatter som neste.



Enig. Jeg foreslår Wuthering Heights siden pøbelsara ikke har lest den, til tross for at hun skriver at hun gjerne vil repetisjonslese. Jeg husker den nemlig som helt fantastisk og mye bedre enn Jane Eyre, men det er jo tyve år siden jeg leste den.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:36   #51
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Jeg er med!

Gjerne Oliver Twist i første runde. Jeg har forøvrig denne serien stående i bokhylla og er glad for å få en anledning til å lese hvilken som helst av dem. Noen eller nokon må gjerne komme med forslag til hvilken.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:38   #52
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Okey, du kan godt være komiteen for min del og en liste høres bra ut.

Jeg foreslår bøkene: David Copperfield og Bleak House

Men jeg leser hvilke som helst altså. Kanskje noen her inne kjenner bøkene til Dickens og kan komme med anbefalinger?

Bra! Kven fleire er med?

Det går for eksempel an å samle alle forslaga på ein plass. Men eg vil ikkje kuppe noko frå trådstartar, altså.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:40   #53
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Jeg er veldig glad i Hemingway! Og særlig The old man and the sea. Den er kanskje den beste boken jeg har lest, og jeg leser den gjerne igjen.

Wuthering Heights leser jeg også på nytt hvis den blir boksirkelbok. "Oh, Heathcliff!"

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:41   #54
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Jeg liker klassikere, så jeg er med.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:44   #55
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Nå har jeg lastet den inn på ett nettbrett, så da skal det prøves. Har ikke funnet en norsk versjon an Oliver Twist - har noen av dere andre gjort det?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:51   #56
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Jeg er også med, gjerne noe Kindlevennlig.

Men det er altså Oliver Twist vi går for?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:57   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Wuthering Heights leser jeg også på nytt hvis den blir boksirkelbok. "Oh, Heathcliff!"

Du kjenner til denne versjonen, ja? Fra 1:04 og utover?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:03   #58
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Her er det forresten også et fantastisk utvalg av gratis e-bøker.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:15   #59
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du kjenner til denne versjonen, ja? Fra 1:04 og utover?

Fint at den var tekstet!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 23:01   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Enig. Jeg foreslår Wuthering Heights siden pøbelsara ikke har lest den, til tross for at hun skriver at hun gjerne vil repetisjonslese. Jeg husker den nemlig som helt fantastisk og mye bedre enn Jane Eyre, men det er jo tyve år siden jeg leste den.

Jeg husker den mest som ekstremt irriterende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no