Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boksirkel klassikere?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-11, 17:15   #121
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har lest et par sammendrag på nett siden i går. Man blir jo nysgjerrig. Jeg skjønner at det er mye lidelse og misforståelser og fæle ting og elskende som ikke får hverandre og grov utnyttelse av dem som ikke er så heldige her i livet og sånn, men hva er moralen? Og bør jeg lese den?

Det er vel omtrent 20 år siden jeg leste den, og jeg husker ikke om det var noen moral utover dobbeltmoral og en generell følelse av at "det går til helvete med alle som ikke fortjener det". Jeg er jammen ikke sikker på om jeg vil anbefale noen å lese den, for noen hyggelig historie er det jo ikke, men jeg elsket den på samme måte som jeg elsker Hellemyrsfolket, fordi det er en nydelig bok, og på tross av at det går til helvete med alle man liker. : spoiler villt:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 17:18   #122
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Rebecca er jo fantastisk.

Den er kjempefin!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 17:37   #123
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har et grunnfag i engelsk, og har ikke blitt impregnert. Der fikk jeg inngående kjennskap til Brontë-søstrene. Jeg tror jammen jeg har besøkt huset de bodde i og sett de bittesmå bøkene de skrev som barn!

Opphold på det norske studiesenteret i York med busstur til Brontësøstrenes hus du også? Men var du på besøk hos dirty old man med stikkelsbærvin også?

Nok en engelskstudent som hatet Tess dypt og inderlig melder seg! Og Moll Flanders.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 18:06   #124
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Jeg elsket forøvrig Madame Bovary også. : gjennomført sær:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 19:08   #125
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Opphold på det norske studiesenteret i York med busstur til Brontësøstrenes hus du også? Men var du på besøk hos dirty old man med stikkelsbærvin også?

Studiesenteret i York ja! Vi var på hjemmebesøk hos en eldre original. Han fyrte så hardt at vi svettet, og det sammen med drikket vi fikk - mener det var noe sterkere enn vin - gjorde meg rimelig ør i toppen. Jeg ble kåret til Yorks beste på smalltalk etterpå. De andre fant ikke på noe å si, mens jeg er oppvokst i et overmøblert hjem der kunsten å holde en samtale gående med en gråstein kom inn med morsmelken.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 19:17   #126
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg elsket forøvrig Madame Bovary også. : gjennomført sær:

Er det sært? Den er jo fantastisk!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 19:53   #127
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Studiesenteret i York ja! Vi var på hjemmebesøk hos en eldre original. Han fyrte så hardt at vi svettet, og det sammen med drikket vi fikk - mener det var noe sterkere enn vin - gjorde meg rimelig ør i toppen. Jeg ble kåret til Yorks beste på smalltalk etterpå. De andre fant ikke på noe å si, mens jeg er oppvokst i et overmøblert hjem der kunsten å holde en samtale gående med en gråstein kom inn med morsmelken.

Jepp, det høres kjent ut. Vi var der i mai og fikk omvisning blant alle frukttrær og bærbusker i hagen, og prøvesmaking på alt han hadde laget av dem. Og et klyp her og der. Dirty old man, altså.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 19:59   #128
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Hva jeg har gått glipp av.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 22:45   #129
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg elsket forøvrig Madame Bovary også. : gjennomført sær:

Det gjorde eg også!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 12:57   #130
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Tess

Mdm Bovary

Største helten min blant alle klassikerne er Gilgamesj.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 00:57   #131
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Eg har funne ein gratis ipad-app som heiter "Free books" kor alle klassikarane i heile verda, nesten, finst i ePub-format. Appen har og innebygd lesar.

Eg har lasta ned Oliver Twist, og begynt.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 09:58   #132
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Jeg har også vært på studiesenteret i York. Det var snøstorm HELE tiden mens vi var der, og hun jeg delte rom med viste seg å ikke kunne fordra meg. Festlig. Vi var dog ikke på besøk hos en gammel mann. Dette var i ... skal vi se ... 1996.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 10:01   #133
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har også vært på studiesenteret i York. Det var snøstorm HELE tiden mens vi var der, og hun jeg delte rom med viste seg å ikke kunne fordra meg. Festlig. Vi var dog ikke på besøk hos en gammel mann. Dette var i ... skal vi se ... 1996.

Alle har vært der, unntatt meg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 10:01   #134
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Alle har vært der, unntatt meg.

Eg har heller ikkje vore der...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 10:05   #135
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Alle har vært der, unntatt meg.

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg har heller ikkje vore der...

Vel, kantina serverte pizza med speilegg på toppen, så det var ikke bare stas altså.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 11:03   #136
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boksirkel klassikere?

Jeg var ikke der, jeg heller. Jeg holdt på å bli kjent med mannen min på den tida, så jeg hadde ikke tid til sånt. Det blei ikke mellomfag i York, heller. :angrer litt:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no