Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anne fra Bjørkely

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-11, 22:22   #21
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er knapt en utfordring, en gang.

http://www.amazon.com/Complete-Avonl...3724666&sr=8-1



Nå er de bestilt, det var jo bortimot gratis også!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:23   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.


Nå er de bestilt, det var jo bortimot gratis også!

En av de udiskutable fordelene med litterære klassikere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:25   #23
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Men jeg husker at jeg leste en annen serie av samme forfatter, Emily het den. Jeg likte den også som barn, husker jeg, men er den på Anne-nivå? Noen som har noen meninger?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:28   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Emily of New Moon.

Det er tre bøker i serien. De er mest lesverdige fordi de minner om Anne-bøkene, men hyggelig lesning, og trolig også mye bedre på originalspråket. (Jeg vet ikke, for jeg har bare lest dem på engelsk.)

Bøkene er for øvrig:
Emily of New Moon
Emily Climbs
Emily's Quest


Sist redigert av Teofelia : 12-12-11 kl 22:29. Årsak: New, ikke Blue ...
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:33   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.



Nå er de bestilt, det var jo bortimot gratis også!

I did it, I did it!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:33   #26
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Bestilt!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:43   #27
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Bestilt tre på kindle, og skal bestille flere til meg selv i jula. Gleder meg til å lese dem.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:46   #28
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Jeg har jo lest Anne fra Bjørkely for leeenge siden, og tror jeg likte dem. Men er det noe å lese for voksne damer, i grunn?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:47   #29
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Emily of New Moon.

Det er tre bøker i serien. De er mest lesverdige fordi de minner om Anne-bøkene, men hyggelig lesning, og trolig også mye bedre på originalspråket. (Jeg vet ikke, for jeg har bare lest dem på engelsk.)

Bøkene er for øvrig:
Emily of New Moon
Emily Climbs
Emily's Quest

Det var New ja? Hah, da tenkte jeg riktig!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:52   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har jo lest Anne fra Bjørkely for leeenge siden, og tror jeg likte dem. Men er det noe å lese for voksne damer, i grunn?

Jeg for min del liker å lese barnebøker og har stor glede av Anne-bøkene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:54   #31
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg for min del liker å lese barnebøker og har stor glede av Anne-bøkene.

Ja, jeg grubler for egen del, ikke for å mobbe dere, altså. Får tenke litt til på det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:56   #32
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Jeg gleder meg til å lese de igjen. Og så passerer de "jeg synes du skal kjøpe bare ebøker nå, for bokhyllene dine revner"-blokkaden til mannen min, siden jeg kan argumentere de inn i bokhyllene til kidsa.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:02   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Jeg har lastet ned første boken som gratis podcst på iPhonen nå!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:05   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Jeg tror faktisk jeg har plukket frem de norske innimellom inntil for ikke mange år siden og hatt glede av dem. Fordi de står i hylla på pikerommet hjemme.

Kanskje julegave til jentungen? Best å ikke lese dem på engelsk selv før jeg er ferdig med å lese høyt for henne, kanskje?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 00:03   #35
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har jo lest Anne fra Bjørkely for leeenge siden, og tror jeg likte dem. Men er det noe å lese for voksne damer, i grunn?

Klart det!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 00:17   #36
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg for min del liker å lese barnebøker og har stor glede av Anne-bøkene.

Er dei like gode? Eg er veldig skeptisk til å lese om igjen bøker som betydde mykje for meg som barn, med eit kritisk voksenblikk. Eg har øydelagt både Bobseybarna- og Frk.Detektiv- bøkene på den måten. For ikkje å snakke om "Kamilla og tyven" på film...

Men dersom Anne fra Bjørkely verkeleg har kvalitet og kan lesast framleis, vil eg gjerne lese dei om igjen.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 00:29   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Er dei like gode? Eg er veldig skeptisk til å lese om igjen bøker som betydde mykje for meg som barn, med eit kritisk voksenblikk. Eg har øydelagt både Bobseybarna- og Frk.Detektiv- bøkene på den måten. For ikkje å snakke om "Kamilla og tyven" på film...

Men dersom Anne fra Bjørkely verkeleg har kvalitet og kan lesast framleis, vil eg gjerne lese dei om igjen.

Ja, som jeg skrev lenger opp i tråden, så er de absolutt verdt et gjensyn. Ikke minst dersom du leste dem på norsk som barn og leser dem på engelsk nå.


Sist redigert av Teofelia : 13-12-11 kl 00:34.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 06:53   #38
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Jeg leste nettopp Anne fra Bjørkely, den første boken, på norsk nå i forrige uke, og jeg kunne bedre se for meg Anne som barn, og den var nesten like magisk enda. Jeg har dog bestilt samleboksen fra Amazon, og den er visst allerede sendt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 08:10   #39
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, som jeg skrev lenger opp i tråden, så er de absolutt verdt et gjensyn. Ikke minst dersom du leste dem på norsk som barn og leser dem på engelsk nå.

Då trur eg eg og skal lese om igjen! Eg ville jo vere Anne då eg var lita.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 12:28   #40
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anne fra Bjørkely

Jeg har lastet den første Anneboken inn på kindle på telefonen. Påvirket av alle Annetilhengerne her inne.

Men hva er det egentlig ved disse bøkene som gjør at så mange finner dem leserverdig enda? Er det språket, karakteren Anne, eller noe helt annet som jeg ikke får helt tak i?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no