Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Amazon og frakt

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-11, 22:06   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Amazon og frakt

Jeg har bestilt bøker fra Amazon for første gang og klarte ikke finne ut av fraktkostnadene.

Jeg har valgt den billigste, og den kommer på 48,-. Men da er det 18-32 (arbeids)dagers leveringstid.
Hvilken leveringsmetode pleier dere å velge, og koster de andre mye mer?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:27   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og frakt.

Jeg bestiller fra amazon.co.uk, og prøver alltid å samle opp litt, slik at jeg kommer over £25, for da er frakten gratis.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:36   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og frakt.

Frakten varierer en del, avhengig av produkt og om du bestiller fra USA eller Europa. Jeg handler oftest fra www.amazon.co.uk, og da er frakten sjelden på mer enn noen få pund, for vanlige bøker eller filmer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:40   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og frakt.

Jeg får bøkene mine i januar. (Anne ja). Det er lit dumt for jeg ville begynne i julen, mais c`est la vie.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:42   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amazon og frakt.

Jeg velger free super saver delivery. Handler alltid heller en ekstra ting slik at det blir nok til gratis frakt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:49   #6
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Amazon og frakt

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har valgt den billigste, og den kommer på 48,-. Men da er det 18-32 (arbeids)dagers leveringstid.
Hvilken leveringsmetode pleier dere å velge, og koster de andre mye mer?

Jeg antar du har bestilt fra Amazon.com (USA). Oversikt over fraktkostnader finner du her. Jeg har alltid valgt "standard" frakt (billigst), og min erfaring er at det stort sett har tatt kortere tid enn de estimerer; 8-10 dager typisk.

Etter Amazon UK innførte gratis frakt for bestillinger over £25, har jeg stort sett bestilt derfra. Det tar ca én uke.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:51   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og frakt

Merk at det bare er bøker det lønner seg å kjøpe for £25. Hvis man bestiller filmer, kommer man over momsfrigrensen, og da blir det veldig mye dyrere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:00   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amazon og frakt

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Merk at det bare er bøker det lønner seg å kjøpe for £25. Hvis man bestiller filmer, kommer man over momsfrigrensen, og da blir det veldig mye dyrere.

Jeg går som regel gjennom biit.no, bestiller der og blir overført til amazon. Grensen på biit er 153 kr for fri frakt. Der har de leker, spill, musikk, film og bøker.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 14:55   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og frakt

Jeg gjorde mitt første kjøp fra Amacon(co.uk) onsdag kveld, og betalte dyreste frakt for å være sikker på å få varene hjem til jul. Det kosta 15 pund, for levering av to Gruffalo-bamser og en liten sekk. Allerede i dag fikk jeg pakken på døra. Nå ser jeg at selve varene kom på 27 pund - når får jeg evt. da den ubehagelig momsoverraskelsen? Har jeg betalt moms allerede?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 15:03   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og frakt

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg gjorde mitt første kjøp fra Amacon(co.uk) onsdag kveld, og betalte dyreste frakt for å være sikker på å få varene hjem til jul. Det kosta 15 pund, for levering av to Gruffalo-bamser og en liten sekk. Allerede i dag fikk jeg pakken på døra. Nå ser jeg at selve varene kom på 27 pund - når får jeg evt. da den ubehagelig momsoverraskelsen? Har jeg betalt moms allerede?

Du har nok ikke det. Det pleier å stå ganske entydig på prisoversikten hvis moms og avgifter er inkludert (og 150 kroner dekker ikke avgiftene).

Du kan forvente en faktura fra UPS, eller hvem det nå er som står som leverandør. Den pleier komme i løpet av en til tre uker, mener jeg å huske, men det kan jo ta lenger tid i desember, kanskje.

Du kan sette av rundt 170 kroner til moms og fortollingsgebyr.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 15:22   #11
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amazon og frakt

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Merk at det bare er bøker det lønner seg å kjøpe for £25. Hvis man bestiller filmer, kommer man over momsfrigrensen, og da blir det veldig mye dyrere.

Dette stemmer heldigvis ikke, og det er to grunner til det: Den oppgitte grensen på £25 er enten ganske tøyelig fra Amazons side, eller de tar utgangspunkt i listepris og ikke i prisen de faktisk tar (jeg har aldri tatt bryet med å finne ut hvilken av disse som gjør at man får gratis frakt på bestillinger langt under £25). I tillegg er £25 nå omternt 230 kroner, og etter fratrekk av britisk VAT, som er på 20 %, ender man på ca 193 kroner med dagens kurs. (Amazon trekker fra denne automatisk i kassen, så du får se hva du skal betale).

Jeg sjekket mine tre siste bestillinger, som kun har bestått av avgiftspliktige varer – musikk, filmer og dataspill – har hos Amazon vært priset til £21, £22.15 og £22. Alle disse har kvalfisert til gratis frakt. (Og i tillegg trekkes britisk VAT, som er 20 %) fra, så prisen jeg faktisk har betalt er £17.49, £18.46 og £18.32 (som blir ca 163, 172 og 171 i norske kroner med dagens kurs).

Jeg pleier å utvide bestillingene mine med ekstra film eller musikk hvis jeg ikke får tilbud om gratis frakt; det fins masse film og musikk til under £5 hos Amazon og i praksis får man da den ekstra platen omtrent gratis, siden man betaler for den i stedet for å betale for frakt.

Bøker er avgiftsfrie både i Norge og i Storbritannia.

Ben "buy more stuff, save big" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 15:23   #12
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amazon og frakt.

Jeg bestiller fra www.biit.no

Handle for 149 eller mer og fri frakt.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 15:27   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og frakt

Takk for tips, BenMurphy. Det skal definitivt utforskes grundigere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 15:55   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amazon og frakt.

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg bestiller fra www.biit.no

Handle for 149 eller mer og fri frakt.

Det er der jeg handler fra også. Jeg har handlet mye der i det siste og alltid fått gratis frakt. I går skulle jeg bestille bøker og da fikk jeg plutselig beskjed om at jeg måtte handle for over 25£, det har jeg aldri fått beskjed om på andre varer.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 15:56   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og frakt

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ben "buy more stuff, save big" Murphy

Ja, det er et under at vi ikke har fetere sparekonto enn vi har, egentlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 16:41   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amazon og frakt

Takk for supre tips, mye å ta med seg videre.

Pakken ble sendt dagen etter jeg bestilte, men vet ikke om den havnet i ryggsekken til en backpacker og dermed bruker litt tid? Blir spennende å se når pakken dukker opp, men forespeilet er tidligst 10. januar.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 14:25   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og frakt

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du har nok ikke det. Det pleier å stå ganske entydig på prisoversikten hvis moms og avgifter er inkludert (og 150 kroner dekker ikke avgiftene).

Du kan forvente en faktura fra UPS, eller hvem det nå er som står som leverandør. Den pleier komme i løpet av en til tre uker, mener jeg å huske, men det kan jo ta lenger tid i desember, kanskje.

Du kan sette av rundt 170 kroner til moms og fortollingsgebyr.

OK, takk for det. Jeg bestilte vi biit.no, jeg også, og betalte ca. 16 pund i tillegg till den reelle prisen på varene og portoen. Mulig dette er britisk moms eller noe, da. (Dette kan bli dyre bamser hvis det kommer til enda 170 kroner, men faktisk tror jeg det fortsatt er billigere enn tilsvarende varer her hjemme - som dessuten ikke er å få tak i for tida, ser det ut til.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 16:55   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazon og frakt

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

OK, takk for det. Jeg bestilte vi biit.no, jeg også, og betalte ca. 16 pund i tillegg till den reelle prisen på varene og portoen. Mulig dette er britisk moms eller noe, da. (Dette kan bli dyre bamser hvis det kommer til enda 170 kroner, men faktisk tror jeg det fortsatt er billigere enn tilsvarende varer her hjemme - som dessuten ikke er å få tak i for tida, ser det ut til.)

16 pund i tillegg til varer og porto, høres ut som moms og tollgebyr i mine ører. Da misforsto jeg deg første gang. Jeg tror ikke det kommer en regning på toppen av det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no