Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva er adventsboka di?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 21:28   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hva er adventsboka di?

Mange, både kristne og vi andre, har tradisjoner knyttet til jul og advent. Her i heimen har vi nok rett mange, en av dem er at jeg leser Hogfather av Terry Pratchett hver desember. I år har jeg presset familien til å tåle at jeg leser cirka 20 sider - hver kveld - høyt. Og de elsker det, gode familien min.

På lillejulaften pleier vi å lese Snekker Andersen og julenissen av Alf Prøysen. Også den leses høyt.

Andre her inne som har faste årstidsbøker, f.eks. nå i desember?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 22:41   #2
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er adventsboka di?

Jeg har innført det i år. Begge vil gjerne høre Pulverheksa og julenissen. Med Snuppa leser jeg Julemysteriet etter at Lillebror har lagt seg. Det er så koselig!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:13   #3
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Hva er adventsboka di?

Det høres koselig ut, med en slik tradisjon . Vi har noen barnebøker med med julestoff, men leser ikke noe fast i desember.

Ellers har jeg en lettlest, liten bok som heter Juleskrinet, skrevet av Richard Paul Evans. Jeg har lest den mange ganger, og blir like varm og forundret hver gang over hvordan han formidler budskapet i boken. Kanskje dele den med barna nå.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 13:43   #4
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er adventsboka di?

Hos oss leses "Historien om Julenissen" hvert år. Pappaen lese til ungene om kvelden. Veldig koselig.

Boka forteller i tegneserieform om hvordan Julenissen ble funnet som spebarn i skogen og tatt hånd om av alver og andre eventyrvesener. Den viser hvordan han begynte å dele ut gaver til fattige barn, og hvordan han fikk evig liv og ble opphøyet til helgen. Boka er også en fortelling om kampen mellom det gode og det onde, illustrert av tegneren Michael Ploog.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 23:17   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er adventsboka di?

Ser at det finnes julebøker vi ikke har. Skriver dem opp på ønskelista mi med en gang.

For ordens skyld: Hogfather er en julebok, men ikke akkurat søt og nusselig, så den leste vi ikke da de var små.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 23:39   #6
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er adventsboka di?

Julesmysteriet - Jostein Gaarder.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 00:11   #7
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er adventsboka di?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hos oss leses "Historien om Julenissen" hvert år. Pappaen lese til ungene om kvelden. Veldig koselig.

Boka forteller i tegneserieform om hvordan Julenissen ble funnet som spebarn i skogen og tatt hånd om av alver og andre eventyrvesener. Den viser hvordan han begynte å dele ut gaver til fattige barn, og hvordan han fikk evig liv og ble opphøyet til helgen. Boka er også en fortelling om kampen mellom det gode og det onde, illustrert av tegneren Michael Ploog.

Denne boka hørtes veldig fin ut. Jeg prøvde å google, men jeg fikk bare opp en film med samme navn. Har du et bedre søketips?
Oppdatering; jeg googla det selv. http://bokelskere.no/bok/historien-o...nissen/134688/

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no