Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

The Secret; The Power

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Er The Secret & The Power godt & riktig eller kleint tåkeprat?
TS&P er åndelig rike og virker slik som de påstår. 2 6,90%
De er åndelig vakre men virker ikke akkurat slik... 2 6,90%
De er nok moralsk kjipe, men det funker som faen! 1 3,45%
De er navlebeskuende, egosentrert, åndsforlatt oppspinn. 24 82,76%
Deltakere: 29. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-11, 12:47   #21
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Secret; The Power

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg foreslår Ingvard Wilhelmsens "Sjef i eget liv".

Signerer.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 12:59   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Secret; The Power

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Har lest The Secret etter å ha fått den i gave fra noen som mente at nå kom alle mine problemer til å forsvinne og jeg kom til å bli både frisk og lykkelig.

Er helt med på at positiv tanke er en fordel, og at å snu et negativt tankemønster vil gjøre en stor forskjell for noen som over lengre tid har hatt et negativt tankemønster.
Har vært i / er i langtidsterapi, enhver terapeut, det være seg psykiater eller psyk. sykepleier eller psykolog har pushet dette helt uten å blande inn hemmeligheter, overtro eller universet.

Og selv om jeg kan være med på at det finnes mennesker å må få det presentert som en stor hemmelighet i Illuminati-stil for å gidde å forsøke det, så mener jeg at den eneste hemmeligheten bak The Secret er at forfatteren bare vil tjene penger.

Jeg har lånt den og skrålest meg gjennom. Den framstår for meg veldig "religiøs", fokusert mer enn jeg likte hvertfall på det materielle, underbygger det selvfokuserte, og überamerikanisert på den verste måten. Hallelujah! lsm. Måten boken er skrevet på gir meg helt grøsninger, så selv om det er et godt, godt skjult ørlite grann av noe lurt der forsvinner det helt i innpakningen.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Når noen er nedkjørte og blir alvorlig syke etter et år med skilsmisse og gjeldsproblemer og død i nær familie så er det jo ikke tankens kraft som har vært for dårlig og gjort dem svekket. Det er kjipt ting som har hendt dem som har gjort det.

Ah, nettopp dette diskuterer jeg med psykologen min nå. For det er jo et faktum at noen tåler "bare én kjip ting" før de går rett i dørken, mens andre står av den ene etter den andre og holder seg på beina. (forenklet/satt på spissen). Jeg er hellig overbevist om at _noe_ av dette har med "hvordan man tar det, ikke hvordan man har det" og "halvtomt/halvfullt"-tankegang å gjøre. Og en hel drøss med andre ting. Religion kan jo også spille inn.
Men jo - jeg mener at selv her kan tankens kraft ha en god del å si.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 16:44   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Secret; The Power

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En bok som jeg vet at mange ELSKER er "Eat-pray-love". Jeg fikk litt av samme feeling av å lese den. Det er jo "bare" en roman og selges ikke som en magisk løsning for mennesker, men jeg satt med noe av samme tankene etterpå likevel.

Min favorittfilmanmelder på BBC kaller den "Eat-Pray-Love-Vomit".


(Kilde: youtube.com)


(Kilde: youtube.com)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no