Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-09, 15:57   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Jeg har lyst på ett eller annet skikkelig godt til middag, som kan lages sammen med mannen, etter at ungene er i seng, uten at det krever så alt for mye av oss. Og så bør det passe til en god Margaux. Når har jeg jobbet meg gjennom alle kokebøkene mine og sliter med å inspirere meg selv. Forslag?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:09   #2
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Nå har jeg ikke peiling på vin da men...
Når vi skal kose oss om kvelden lager vi ofte hjemmelaget bearnaisesaus, biff og stekte grønnsaker og ovnsbakte potet og tomat. Er er ganske "heftig" kveldsmat da men...
Bakt potet er også godt, med tilbehør: stekt bacon, hvitløkssmør, mais, tomat, ost, rømme eller hva vi har...
Er jeg helt på bærtur?...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:19   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Jeg synes fajitas og denslags er finfint en fredagskveld. Særlig om man lager litt sterk og god guacamole til. Eventuelt en pai. Den kan jo lages i ettermiddag og settes i ovnen først etter leggetid.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:29   #4
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Hvis vi er har vært smarte har vi tint en frossen svinefilet, evt handlet. Denne deler vi i små biffer på ca 2 cm, kanskje 6 i alt. Stekes 3-4 min på hver side, og hvile så lenge man kan vente. Tilbehør er ofte små poteter. Som skal være gode. Petitpoteter, heter det det? Disse kokes litt før de rulles i en panne med olje, salt og pepper, og blandes med oliven, feta og soltørkede tomater. Og bredbladet persille. Enkelt og veldig godt.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:32   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Legg biffstrimler og scampi i honningmarinade. Stek sammen med sopp og squash. Server med båtpoteter og salat.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:35   #6
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Andebryst med en god, grønn salat med modne mangobiter oppi.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:38   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Hør på scilla.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:59   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Har ikke så peil på vin, men denne retten er god:

Timiankrydret kylling:

400 g kyllingfilet
1 ss smør
200 g fersk sjampinjonger
1 ss hvetemel
3 dl vann
1/2 dl kaffefløte
1 buljongterning
basilikum
timian
salt
pepper

Jeg bruker også paprika

Skjær kyllingen i biter i litt smør, stek soppen sammen med kyllingen på slutten. Strø over hvetemelet og rør om. Spe på med vann og fløte, la det surre i 5 minutter, ha i krydder og evt paprika etter ønske.
Blir den tynn så bare jevner du den litt tykkere. Serveres med ris

Det skal vi ha i dag.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 21:39   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Det ble entrecote. God, men litt...vanlig. Neste gang tror jeg at vi skal prøve oss på FoodStory.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 21:57   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Mener du den du kjøper på R.O.O.M? Kan man bare kjøpe en rett sånn, eller må man abonnere?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 22:21   #11
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Mener du den du kjøper på R.O.O.M? Kan man bare kjøpe en rett sånn, eller må man abonnere?

Jeg tror nok helt sikkert man kan kjøpe en rett for seg, bare man tar kontakt i god nok tid.

Vi har hatt Foodstory i kveld og ble som alltid fornøyd.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 10:29   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Jeg tenkte jeg skulle stikke innom på Grünerløkka og høre litt med dem. Jeg ser på hjemmesiden at det er mulig å gjøre engangskjøp, men jeg tipper vi kommer til å begynne å abonnere hvis vi er fornøyde.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 20:29   #13
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: God fredagsmiddag til sliten, matlei mor

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Legg biffstrimler og scampi i honningmarinade. Stek sammen med sopp og squash. Server med båtpoteter og salat.

jeg vet dette er en gammel tråd, altså. Men denne tråden kom opp da jeg var ute og googlet etter inspirasjon til fredagsmiddag...

Sitron (eller andre): kan jeg få oppskrift på honningmarinade? Marineres dagen før eller samme dag?

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no