Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-15, 12:23   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er inne på Markadatabasen og kikker, trikset er å finne en vei som ikke innebærer så veldig mye trasking på gang- og sykkelveier eller gjennom boligfelt også.

Og det hadde jo vært utmerket om det hadde fantes lysløyper uten skispor. :mørkreddhest:

Lurer på om det er greiest inn mot Grønmo og opp i skauen der.

Jeg tror kanskje det. Datteren min har hest på for ikke langt fra der du er, jeg kan spørre hvor hun rir nå.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:25   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tror kanskje det. Datteren min har hest på for ikke langt fra der du er, jeg kan spørre hvor hun rir nå.

Ja, hvis hun vet om lysløyper uten skispor hadde det vært gull.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:26   #23
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Fra Ellingsrud til Mariholtet går jo skiløypen på siden av skogsbilveien, der ferdes det hester, hunder, barnevogner, sykler, folk til fots etc. hele året.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:27   #24
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Fra Ellingsrud til Mariholtet går jo skiløypen på siden av skogsbilveien, der ferdes det hester, hunder, barnevogner, sykler, folk til fots etc. hele året.

..skrev jeg mens dere fortsatte samtalen.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:28   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Fra Ellingsrud til Mariholtet går jo skiløypen på siden av skogsbilveien, der ferdes det hester, hunder, barnevogner, sykler, folk til fots etc. hele året.

Mhm, men det er aaaaltfor langt dit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:35   #26
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Jeg synes at grensen bør gå ved om man ødelegger løypene eller ikke.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det betyr jo i praksis, da, at alle de skogsveiene man vanligvis bruker plutselig er off limit med en gang det er snø.

Skiløyper er vel historisk sett til for at man skal kunne "gå" der man ellers ikke ville kunnet gå pga. (for mye) snø. Med mindre man forutsetter at veien brøytes er det vel marginalt hvor mye tid man som fotgjenger / rytter blir frarøvet pga. skiløyper vil jeg tro. (?) Jeg legger da til grunn at det stor sett for å kjøre skiløyper kreves såpass godt med snø at det ubrøytet ikke ville være særlig mange som bruker veiene for å gå til fots.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:37   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg synes at grensen bør gå ved om man ødelegger løypene eller ikke.



Skiløyper er vel historisk sett til for at man skal kunne "gå" der man ellers ikke ville kunnet gå pga. (for mye) snø. Med mindre man forutsetter at veien brøytes er det vel marginalt hvor mye tid man som fotgjenger / rytter blir frarøvet pga. skiløyper vil jeg tro. (?) Jeg legger da til grunn at det stor sett for å kjøre skiløyper kreves såpass godt med snø at det ubrøytet ikke ville være særlig mange som bruker veiene for å gå til fots.

Her var det skiløype etter 10 cm snø. Jeg var dødsimponert over hvor raskt det var kjørt opp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:40   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Man tråkker ikke i oppkjørte løyper og jeg synes i og for seg heller ikke man drar meg seg hunder ut i oppkjørte lysløyper og om man har med hund skal man være pinlig nøye på at ikke hunden roter til løypa. Nå bruker jeg ikke skiløyper selv, men jeg omgås mange som går på ski,kjører løyper og har hund.

Man kan ikke forvente turløyper til fotturer om vinteren tenker jeg. Ingen av mine turløyper utenom de som går i bebyggelse er mulig å gå til fots nå som det er snø. Slik er det også de fleste steder jeg kjenner til. Skal man gå må man gå der det er bilvei/gangsti.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:44   #29
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Her var det skiløype etter 10 cm snø. Jeg var dødsimponert over hvor raskt det var kjørt opp.

Her begynner de å kjøre når det er såpass for å lage en god såle. Da blir ikke løypene så løse, og de holder seg bedre utover vinteren.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:44   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Jeg kjenner jeg sliter litt med at alle oppkjørte skiløyper er så ekstremt hellige. Kanskje man burde satt opp viltgjerder så ikke en eller annen stakkars elg forviller seg over sporet? Eller en ulv som bæsjer?

Men så er jeg en landsens pike som er vant med å tråkke opp egne løyper i skauen, da.

(Og jada, jeg respekterer det. Men jeg fniser litt samtidig.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:50   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kjenner jeg sliter litt med at alle oppkjørte skiløyper er så ekstremt hellige. Kanskje man burde satt opp viltgjerder så ikke en eller annen stakkars elg forviller seg over sporet? Eller en ulv som bæsjer?

Men så er jeg en landsens pike som er vant med å tråkke opp egne løyper i skauen, da.

(Og jada, jeg respekterer det. Men jeg fniser litt samtidig.)

Det handler nok om at det å holde løypenettet vedlike er temmelig kostbart og tidkrevende og at hunder i en fei kan ødelegge løypene. Det blir jo uansett ikke brøytet og uten at løypemaskinene hadde kjørt kunne man ikke gått disse stedene heller vil jeg tro.

Ville dyr kan man aldri forsikre seg mot, med de er vel også et minimalt problem sammenlignet med hunder og hester.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:55   #32
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Har du søkt skogsbilvei/turvei?

http://www.skiforeningen.no/marka/mdbsearch.cgi

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 12:55   #33
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kjenner jeg sliter litt med at alle oppkjørte skiløyper er så ekstremt hellige. Kanskje man burde satt opp viltgjerder så ikke en eller annen stakkars elg forviller seg over sporet? Eller en ulv som bæsjer?

Men så er jeg en landsens pike som er vant med å tråkke opp egne løyper i skauen, da.

(Og jada, jeg respekterer det. Men jeg fniser litt samtidig.)

Jeg tråkket også egne spor da jeg var barn, men setter stor pris på at vi har et godt skiløypenett nå. Det gir større skiglede for mange. Jeg vet hvor mye arbeid det ligger bak løypene, og synes det er helt fantastisk at de er åpne for alle som vil bruke dem - med ski på beina. Du trenger ikke dra lenger enn til Sverige for å måtte betale for å gå i skispor.

Her jeg bor er ikke skispor ekstremt hellige. Her går skilandslag, folk med pulk, folk med hund og familier på tur i samme løyper. Og 99 % av tiden går det helt fint. Mange tusen bruker løypene som en liten gruppe mennesker jobber for å lage, og folk tar hensyn til hverandre.

Slik er det mange steder i landet inkl. Oslo. Kommuner, skogeiere, Turistforening og andre bevilger penger, slik at om man reiser kollektivt koster det ikke en eneste krone å få bruke løypene. I mine øyne er dette et folkehelsetiltak av de beste.

I tett befolkede områder kan dette skape konflikt noen steder, og da er det viktig at de ulike miljøene kommer på banen og blir enige om gode løsninger. Skisesongen er ikke mange ukene på Østlandet lenger, så at dette kan være noe stort problem, kan jeg ikke skjønne.

At en elg krysser et skispor er noe litt annet enn at en hest følger det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:01   #34
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Tror du veiene ville blitt brøytet om det ikke ble kjørt skispor der? Stort sett kjøres det vel skispor der det ellers ikke er vei. Jeg skjønner at du helt fint kan ri på en vei som ikke er brøytet når snøfallet er på 10 cm, men ville du brukt den veien etter 50-100 cm snø?

For meg blir det litt rart å fnise av eller bli sur på at det kjøres opp skispor der skiløypa går. Hvis det er et problem for alle som rir i området bør de jo tilrettelegge for riding på egne stier/veier. Det har blitt gjort for sykkel her jeg bor.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:04   #35
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Litt på siden, men jeg kom til å tenke på dette nå. Jeg er med ungene oppi skistadioen oppi bøgda på torsdager på skiskole. Mine to er såpass uerfarne (iallefall eldste trenger mye hjelp), så jeg bør gå på siden av han, og ikke med ski på beina, fordi at da er det ikke like mye hjelp i meg. Hvordan er det å gå på siden av skisporet, uten ski? Jeg går seff ikke oppi løypa. Nå på torsdag holdt vi oss nedpå "flata", og der gikk det fint, men jeg må nesten være med han litt mer rundt neste gang.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:04   #36
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Her i området er det egne rideveier som hestefolket må holde i orden selv. Ingen ville funnet på å brøyte disse om ikke det var hester der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:06   #37
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Litt på siden, men jeg kom til å tenke på dette nå. Jeg er med ungene oppi skistadioen oppi bøgda på torsdager på skiskole. Mine to er såpass uerfarne (iallefall eldste trenger mye hjelp), så jeg bør gå på siden av han, og ikke med ski på beina, fordi at da er det ikke like mye hjelp i meg. Hvordan er det å gå på siden av skisporet, uten ski? Jeg går seff ikke oppi løypa. Nå på torsdag holdt vi oss nedpå "flata", og der gikk det fint, men jeg må nesten være med han litt mer rundt neste gang.

Det er helt sikkert ikke noe problem. Det er mange som går ved siden av løypene og hjelper til.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:06   #38
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Her i området er det egne rideveier som hestefolket må holde i orden selv. Ingen ville funnet på å brøyte disse om ikke det var hester der.

Det var noe slikt jeg så for meg også.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:09   #39
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Litt på siden, men jeg kom til å tenke på dette nå. Jeg er med ungene oppi skistadioen oppi bøgda på torsdager på skiskole. Mine to er såpass uerfarne (iallefall eldste trenger mye hjelp), så jeg bør gå på siden av han, og ikke med ski på beina, fordi at da er det ikke like mye hjelp i meg. Hvordan er det å gå på siden av skisporet, uten ski? Jeg går seff ikke oppi løypa. Nå på torsdag holdt vi oss nedpå "flata", og der gikk det fint, men jeg må nesten være med han litt mer rundt neste gang.

Jeg har hatt skilek for de aller minste (3-7 år), og da er det helt greit for foreldre å gå rundt på beina sammen med ungene. Men vi oppfordrer foreldrene til å ha på ski de også. Både for at de ikke skal tråkke i stykker løyper, men også for å kunne komme i gang på ski selv. (Pluss at ungene liker det godt.) Hvis du ikke fikser å hjelpe ham med ski på beina selv, er jo saken grei. Men det kan jo være greit å snakke med de som har det?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-15, 13:12   #40
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har hatt skilek for de aller minste (3-7 år), og da er det helt greit for foreldre å gå rundt på beina sammen med ungene. Men vi oppfordrer foreldrene til å ha på ski de også. Både for at de ikke skal tråkke i stykker løyper, men også for å kunne komme i gang på ski selv. (Pluss at ungene liker det godt.) Hvis du ikke fikser å hjelpe ham med ski på beina selv, er jo saken grei. Men det kan jo være greit å snakke med de som har det?

Ja, jeg kan høre med de, jeg kom bare på det nå.

Jeg går på ski sammen med de ellers, men akkurat på skiskolen er det utrolig mye folk og mye kaos, og jeg må plutselig hive meg rundt og få han ut av løypa når han leker "Mr Sinna Buddah" fordi at skiene ikke går den veien han har tenkt, og løpe etter skiene hans når han tar de av og sender de avsted. *ler*

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no