Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstolguruer, hva anbefales?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 20:56   #41
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.094
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ahhh, der har du det. Storebror er ikke verdens rundeste, han har alltid vært lang og slank, så han ble aldri plaget av beltet. Din S er kanskje litt mer lubben?

A. fikk også vondt av den, hun er slank.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:56   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Hannah er også ganske stor/tung.
Hun sliter ikke så veldig i høyden, hodet har grei plass.
Men føttene må hun ha helt kne-knekt liksom. Og hun klager over at det er trangt selv.
Vi har ikke den kombistolen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:57   #43
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Vi har combi, setene er like, samme "skall".
Det er bedre at barna har selene litt nedenfor skuldrene om alternativet er snuing.

Ja, det er derfor vi har somlet sånn med å kjøpe nytt sete - men skal over på TWE når vi må bytte.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:58   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men, når det er sagt og jeg har lagt meg opp i ting jeg ikke har noe med, så vil jeg anbefale et Recarosete, tror det heter Recaro Start. Det er tyngre enn andre seter, men storebror sitter som en konge i setet sitt. Det er en beltestol, vi ble anbefalt å gå direkte over på beltestol når han skulle sitte forovervendt, fordi bilens trepunktssele er bedre når man sitter forovervendt, visstnok. Vi har også et Britaxsete, som står i lillebilen, og det er også helt OK. Det som var viktig for oss var at setet som skulle stå i storebilen hadde god polstring, for vi drar på langtur to-tre ganger i året, og da er det greit at det er behagelig for gutten å sitte der.

Dette?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 20:59   #45
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ja, det er derfor vi har somlet sånn med å kjøpe nytt sete - men skal over på TWE når vi må bytte.

TWE passer nok lenge ja! Det er ett av setene vi skal se på.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:01   #46
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Om barnet er stort nok for Britax KidFix / Maxi Cosi Rodi, så er de bedre alternativer enn Recaro Start.
Start er et tungt sete. Den tyngden vil jo presse barnet mot selen om man kolliderer.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:07   #47
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Vi har også HTS Izi kid, er kjempefornøyd og plassen er ikke noe problem, men det er desverre vekten. Han veier nå over 17 kilo uten kler og jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre. Han er ca 100 cm, lengden er ikke noe problem. Plass til bena har han og, er mer fornøyd med dette enn Acta graco setet, der har vi problem med skulder/nakke puten for selene presser den ned i skulderene når vi starmmer setet. Bør vel kanskje ta ut den puten, men føler at stolen ikke er like sikker da.
Men dere som sier det finnes bakovervendte bilstoler opptil 25 kg, hvilke da? Trodde det bare var opptil 18 kg jeg.

Nå har jeg skravlet nok, dermed tilbake til hovedtemaet. Vi må også ha ny stol, og har planer om å kjøpe en beltestol med regulerbar rygg og som det er mulig å fjærne ryggen på slik at denne stolen kan følge han helt til han ikke trenger stol/pute lenger. Men har ikke satt meg helt inn i hvilken som er "best" for tiden, jeg tror (evt innbiller meg) vel kanskje at forskjellen på sånn type stol ikke er så veldig stor.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:10   #48
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Ole Brumm: Britax Two-Way Elite (stolen som jeg omtalte som TWE lengre oppe) er en av stolene som går opp til 25 kg og som kan monteres bakovervendt. Selges jevnlig til nedsatt pris til ca. 1500,-.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:13   #49
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ole Brumm: Britax Two-Way Elite (stolen som jeg omtalte som TWE lengre oppe) er en av stolene som går opp til 25 kg og som kan monteres bakovervendt. Selges jevnlig til nedsatt pris til ca. 1500,-.

Har alltid trodd at de er bare opptil 25 når de er snudd og opptil 18 kg når de er bakovervendt. Hmm må tenke litt på hva jeg skal gjøre.
Takk for svar.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:14   #50
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.691
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Så lenge vi har den bilen vi har, så må vi også ha beltestol når juba-juba skal ha nytt sete (dvs når prinsen er 3 år og 9 mnd sånn ca)

Vi kommer da til å kjøpe Maxi-cosi Rodi xp tror jeg. Hvorfor? Fordi det har ekstra liggestilling - noe jeg ser fordelen med om prinsen sovner eller noe sånn.

http://www.maxi-cosi.com/maxicosi/pr...language=no-no


Men det er meg da...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:16   #51
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bilstolguruer!

Britax Secura og Brio Zento går også til 25 kg. bakovervendt med de to er litt lenger i ryggen en TWE.

Recaro Start er veldig tungt ja, jeg ville nok heller valgt en Britax beltestol, denne (Britax Kid Plus) har høye sidebeskyttere så man kan forlenge ryggen endel uten å miste sidebeskyttelsen;

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:26   #52
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Bilstolguruer!

Jeg har hørt at Maxi-cosi Rodi xp er av det beste utenom recaro sit. Mener å ha lest at det er det man kan ha lengst av de og.

Det jeg ville si var det med belte nedforbi skulderen. Jeg hadde en stol hvor de var ganske langt nedenforbi og kom i diskusjon med han i butikken om dette. Han virket som han hadde en del peling selv om jeg ikke stoler blindt på han. Han viste meg hva som skjer om de er nedenfor skuldrene bakovervendt og hva som skjer om de er over. Bakovervendt er det en fordel at de er litt under for da vil ikke barnet flytte på seg, noe det vil om de er over. Siden barnet blir trykt inn i sete. Lett å se det for seg når man ser på sete. Men er det fremover og selene er nedenfor ryggen vil barnet ikke sitte like godt fast og fyke fremover de cm som selene er nedenfor. derfor er det da en fordel at det er litt over og da vil ikke barnet flytte seg i hele tatt.

Dette er jo ganske logisk når man tar hånden inni selene og prøver de forskjellige situasjonen men jeg har ingen ting å vise til av informasjon.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:37   #53
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.109
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Så lenge vi har den bilen vi har, så må vi også ha beltestol når juba-juba skal ha nytt sete (dvs når prinsen er 3 år og 9 mnd sånn ca)

Vi kommer da til å kjøpe Maxi-cosi Rodi xp tror jeg. Hvorfor? Fordi det har ekstra liggestilling - noe jeg ser fordelen med om prinsen sovner eller noe sånn.

http://www.maxi-cosi.com/maxicosi/pr...language=no-no


Men det er meg da...

Vi har dette til Vesla og er veldig fornøyd.

Har det liggestilling? Hvordan da?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:42   #54
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.691
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Vi har dette til Vesla og er veldig fornøyd.

Har det liggestilling? Hvordan da?

Liggestilling er vel å ta litt i, men hvilestilling iallefall. Tror det er en hendel foran eller noe sånn. Men jeg vet ikke helt hvor. Kanskje du finner svaret i linken jeg la ved?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:36   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

apan: Dere har vel Izi combi - ikke Izi kid? Vet du om Izi combi er mindre enn Izi Kid? (Vi bruker fremdeles Izi kid til vår på rundt 101 cm - det er et godt stykke igjen til ørene når kanten - det eneste "problemet" vårt er at selene ikke lengre starter over skuldrene.)

Ja, vi har kombi. Trodde størrelsen var lik. Jeg tror dette må være noe med proporsjonene på barna eller noe?

Adrienne, ja han er iallfall ganske kraftig .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 22:51   #56
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Men dere som sier det finnes bakovervendte bilstoler opptil 25 kg, hvilke da? Trodde det bare var opptil 18 kg jeg.

  • Britax Secura
  • Britax Hi-Way
  • Britax Freeway
  • Britax Two Way Elite
  • Brio Zento
  • MaxiCosi Mobi
  • Akta Graco Cosmic - Setet skal monteres over kanten på setet etter 11 kg. Det kan være greit og sjekke at man har mulighet til å montere setet slik i bilen før man kjøper det, monteringen fra 11 kg krever ganske god plass i bilen. Det er godkjent for bakovervendt montering i baksetet opp til 18 kg og bakovervendt i fremsetet opp til 25 kg.
Og snart kommer Britax Multitech, går opp til 25 kg bakovervendt.

Jeg håper inderlig dere som sier at dere ikke gadd å kjøpe bakovervendte seter opp til 25 kg bare tuller og at det er andre gode grunner til valget deres.

Apropo det å holde seg til saken, Karamell, er ikke dette et diskusjonsforum? Mulig det bare er meg men det er da mange tråder som sklir heftig ut her inne.

guniss: Om du skal ha barnet ditt fremovervendt og hun veier over 15 kg ville jeg gått for en beltestol. Maxi Cosi Rodi XR el. XP skal være gode stoler, eller Britax KidFix(med isofix) eller Kid Plus(uten isofix).

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 23:01   #57
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg håper inderlig dere som sier at dere ikke gadd å kjøpe bakovervendte seter opp til 25 kg bare tuller og at det er andre gode grunner til valget deres.

Jepp, at jeg syntes det ble trangt uansett og at det har vært et helvete å kjøre bil i 2 år og 8 måneder og nå orket vi ikke mer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 07:04   #58
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.486
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Dette?

Jepp, det er det vi har. Det er som sagt ganske tungt, så det er ikke et sete som man flytter rundt på. Men sittekomforten var det viktigste for oss, siden vi kjører over fjellet noen ganger i året.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, vi har kombi. Trodde størrelsen var lik. Jeg tror dette må være noe med proporsjonene på barna eller noe?

Adrienne, ja han er iallfall ganske kraftig .

Altså, jeg prøvde ikke å si at gutten din er feit, men det forstod du vel? Men storebror har alltid vært rimelig tynn, og jeg hadde fått det for meg at din gutt var litt rundere i kantene enn min. Og så er han lang i ryggen og litt kortere i bena (han er sin fars sønn), så det er nok også en grunn til at han kunne sitte bakovervendt så lenge, til tross for at han er veldig lang for alderen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 07:07   #59
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.486
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Apropo det å holde seg til saken, Karamell, er ikke dette et diskusjonsforum? Mulig det bare er meg men det er da mange tråder som sklir heftig ut her inne.

Joda, dette er et diskusjonsforum, og folk kan få si sin mening. Men av og til er det best å holde seg til det innlegger spurte om, og om man da har saklig informasjon å komme med så får man ta sine forbehold i tråden eller starte en egen tråd. Jeg er iallfall lei av utallige bilstoltråder som alle ender opp i samme type skyttergravsdiskusjon, og uttalelser om "gidder dere ikke ha barna bakovervendt, dere?" er nok ikke de mest fruktbare.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 07:23   #60
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilstolguruer!

Når man rett og slett skriver at man ikke gidder så må man tåle at andre setter spørsmålstegn ved slike uttalelser.

Det er mange temaer jeg syntes det er dumt å skli ut i, men hva hjelper det om jeg legger inn et innlegg om det. Tror neppe noen bryr seg om det. Hvis det er sånn dere vil ha det så burde det vært spesifisert litt mer. Kan ikke huske å ha lest det noe sted her.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no