Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tomatillo-oppskrifter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-12, 20:55   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Tomatillo-oppskrifter

Kors i taket! Jeg har fått tak i fersk tomatillo!
Og det på den dårligst utstyrte butikken i hele Stavanger.

Jeg har oppskrift på en salsa med tomatillo i. Har noen her inne flere oppskrifter som de har testet ut?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 21:22   #2
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Tomatillo-oppskrifter

Nå måtte jeg google tomatillo og skal definitivt holde øynene åpne!

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 21:33   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tomatillo-oppskrifter

Jeg har også en helt fantastisk Chili Verde oppskrift jeg fant på nettet. Og så har jeggjort den til min egen.

Tomatillo burde virkelig være noe alle dagligvarebutikker har.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 21:35   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomatillo-oppskrifter

Her er treff på tomatillo på en av mine favorittmatblogger - Homesick Texan.

http://www.google.com/cse?cx=partner...llo&gsc.page=1

(jeg har riktignok ikke laget mye mat derfra, men det ser veldig godt ut mye av det.)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 21:37   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tomatillo-oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Her er treff på tomatillo på en av mine favorittmatblogger - Homesick Texan.

http://www.google.com/cse?cx=partner...llo&gsc.page=1

(jeg har riktignok ikke laget mye mat derfra, men det ser veldig godt ut mye av det.)

Woohoo!!! Her var det mye kjent og godt!
Tusen tusen takk.

Det kommer til å bli mye TexMex og Mexican food framover tror jeg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 18:31   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tomatillo-oppskrifter

Jeg må dele en fantastisk Chili Verde oppskrift jeg har laget:

Ingredients: Pork
2 1/2 to 3lbs. pork loin ( 1/2in. cube )
1 tbsp. salt
1 1/2 teas. pepper
1 teas. garlic powder
2 teas. chili powder
1/4 teas. cumin
4 tbsp. olive oil
2 1/2 cups water
Ingredients: Chili Verde ( Green Sauce )

The tomatillos on the right have been peeled and washed.

1 1/2 lbs. fresh tomatillos
1 big onion
2 green or Anaheim chili’s or pablanos
4 cloves fresh garlic ( peeled )
1/2 teas. salt
1/4 teas. pepper
1/4 teas. dry Mexican oregano
1/4 teas. sugar

Start by cutting your pork into 1/2 inch cubes and add to a large ziplock bag. Add the salt, pepper, garlic powder, chili powder, cumin and olive oil to your bag. Close the bag leaving a little bit of air in it and “smoosh” it around to thoroughly mix the seasoning into the pork. Reopen the bag and remove as much air as you can and close. Set this aside to marinate for at least 30 minutes.

While your pork is marinating, Peel the outer shell of the tomatillos off and wash them to remove the sticky residue, cut then in half. Slice the onion into 8 equal size pieces. Slice your chili’s in half, remove the stems and de-seed them. Transfer your tomatillos, onion and chili’s along with the 4 cloves of garlic into a baking dish and bake in a preheated 350 degree oven for 1 hour to 1:15. Remove from the oven and let it cool slightly. Add to a blender along with the salt, pepper, oregano, garlic powder and sugar. Start your blender on pulse to get it started and then to blend making sure that everything gets blended. You might have to do this in a few batches. Set this aside until your pork is ready for it.

After your pork has marinated, add it and the marinade to a large deep skillet preheated to high. You will want a pan big enough to hold the pork and the sauce. A good way to know if your pan is hot enough is to add a few drops of olive oil to it and when it starts to smoke, it’s ready. Sear your pork on all sides, stirring often, this will take about 20 minutes or so. Once the pork has seared, stir in your sauce along with about 2 1/2 cups of water and bring to the boil. Reduce heat to the lowest possible setting and cover. Your looking for a very low simmer, it should barely even bubble. Cook for about 1 1/2 hours stirring occasionally. You could also transfer your covered pan to a 300 degree oven and bake for about an hour, provided your pan and lid are oven proof. Everybody’s stove is a little different so try a piece of the meat, it should be tender, if not cook it a little longer.
Ingredients: Cilantro and Onions/Lettuce/Avocado
1 cup fresh cilantro ( chopped )
1/2 onion ( small dice )
1 tbsp. fresh lemon juice
salt and pepper to taste
1/4 head lettuce ( shredded )
2 avocados ( 1/2 in. dice )
Method: Cilantro and Onions/Lettuce/Avocado
While your pork is cooking, add your cilantro and onions to a bowl. Drizzle with lemon and sprinkle with a pinch of salt and pepper and give it a good stir to mix. The lettuce just needs to be shredded and the avocado diced.

For the tortillas you will need about 12 to 18 corn tortillas, 6 inch. Stack them in sets of 3 and wrap them in foil and place in a 350 degree oven to warm, about 10 minutes.
To plate, spoon some of your chili verde onto a plate, add some of your shredded lettuce, avocado and cilantro and onions. Place 1 pack of tortillas on the side and your ready to eat! Add rice and beans and you have a fabulous Mexican meal that everyone will enjoy.


Jeg kopierte direkte.

Dette står på menyen her i kveld, og nå er tomatillo + løk + chili + hvitløk i ovnen. Det lukter helt himmelsk!
Det er bar så godt, og liker dere mexicansk mat, vil dere elske dette.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 18:52   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tomatillo-oppskrifter

Så utrolig godt ut det der!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no