Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-23, 21:14   #761
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.


Kjelleren er også stort sett innredet, men der finnes likevel litt bodareal da, men vi har for mye stæsj.

Rydd, kast og gi bort. Enkelt penkelt.

007 er ikke aktiv  
Gammel 27-01-23, 21:34   #762
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.707
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Nedleggelse av fritt sykehusvalg. Jeg er SÅ glad for at min behandling er lagt til en del av Rikshospitalet som ikke finnes noe annet sted i landet. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har kranglet med pasientreiser om hvorfor jeg ikke tar gastroskopi lokalt, hvorfor jeg må helt til Oslo. At jeg må betal selv for reise. Men jeg har aldri tilhørt lokalsykehuset. Jeg har en sykdom hvor kompetansen er på Rikshospitalet, og jeg har vært pasient der siden jeg var 6 år. Rikshospitalet har heldigvis tatt grep. Nå kalles jeg inn til en enhet som gjør at pasientreiser aldri lengre spør om hvorfor i alle dager jeg skal til Oslo og «da må du betale høyere egenandel, for dette kan du like gjerne gjøre lokalt». Det hadde jo fort kunne blitt krise nå når de fjerner ordningen totalt.

Gruffer litt ekstra fordi nyhetene er fulle av alle sparetiltakene der Norge sparer seg til fant på helsefronten. Legger ned unike fødetilbud og psykisk helsetilbud i samme åndedrag som man sier man skal satse på kvinnehelse og psykisk helse. Så hvorfor legge ned fantastisk kompetanse?? Det skal overføres til lokale sykehus. Jadda. For det er sikkert SÅ lett og billig å overføre og bygge opp den kompetansen på nytt. Men sannsynligvis ulike budsjett, så ser tallene finer ut i et eller annet regnskap.

Derav av en mine mange gruffer over regjeringen. Dagens regjeringen vil drepe næringslivet (vikar og bemanningsbransjen), kutter i helse, avvikle fritt sykehusvalg osv.
Milfrid, sorry for å stjele innlegget ditt, men du sier Så bra det som er dritt med dagens regjeringen som jeg gruffet over her om dagen som andre fpere ikke skjønte hvorfor.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 27-01-23, 21:38   #763
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg gruffer egentlig over all nedleggelse av tilbud, det var bare akkurat disse to som var i media i dag. Jeg kan også føye til at de fjerner blåreseptordningen på slankemiddelet Saxenda (jeg bruker ikke det, så taler ikke for mon syke mor). Men de vurderte at man ikke skulle få det for Wegovy, som er veldig effektivt. Og fant da ut at man ikke kan få det for ett som er enda mindre effektivt. Og vipps må folk betale 36 000 i året, og bare dem med god økonomi har andre alternativer enn operasjon. I den store sammenheng et heller ikke det det mest katastrofale kuttet, helt sant det.

Poenget mitt var alle kuttene i helsebudsjettene og konsekvensene av dem. Det er jo det jeg gruffer over. Eksemplifisert med ikke de kler mest alvorlige eksemplene.

Det der provoserer meg også , altså endelig noe som fungerer for mange , men nei da skal vi fjerne det.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 27-01-23, 21:45   #764
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.707
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg håper virkelig helseministeren må gå- hun er udugelige som resten av regjeringen.
Det har faktisk ikke vært så mye kutt og elendighet med forrige regjering (covid og permitteringer holdes utenfor dette regeneskapet).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 27-01-23, 22:14   #765
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Rydd, kast og gi bort. Enkelt penkelt.

Rydd, kast og gi bort. Dritt vanskelig. (Det er vel det som gjør dette til gruff. Alle andre synes det er enkelt. )
Men nødvendig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 27-01-23, 22:16   #766
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Helse - minsiter og kutt og greier, myyyyyyye mer gruff der. (Jeg bare sutrer, og vet det)

Om det er denne minsiteren/regjeringen eller den forrige eller en blanding eller alt eller noe, et eller annet er i alle fall galt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 27-01-23, 22:20   #767
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Rydd, kast og gi bort. Dritt vanskelig. (Det er vel det som gjør dette til gruff. Alle andre synes det er enkelt. )
Men nødvendig.

Det er virkelig ikke enkelt å rydde og kaste.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 27-01-23, 23:05   #768
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det er virkelig ikke enkelt å rydde og kaste.

Der er mennesker veldig forskjellige. For noen er det superenkelt og andre svært vanskelig.

Jeg er nok midt i mellom et sted, og ser helst at det gis videre eller selges. Jeg får meg ikke til å kaste fullt brukbare ting. Men det er en stor prosess å kvitte seg med ting, og det tar tiiiiid og krefter.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 27-01-23, 23:24   #769
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Det er jo et valg man tar: enten leve med rotet eller gjøre noe med det. Og om det er vanskelig å gi bort eller kaste, så er det ikke så vanskelig å rydde.

007 er ikke aktiv  
Gammel 28-01-23, 00:21   #770
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Der er mennesker veldig forskjellige. For noen er det superenkelt og andre svært vanskelig.

Jeg er nok midt i mellom et sted, og ser helst at det gis videre eller selges. Jeg får meg ikke til å kaste fullt brukbare ting. Men det er en stor prosess å kvitte seg med ting, og det tar tiiiiid og krefter.

Helt sikkert, det bare hørtes rimelig nedlatende ut å komme inn i trådene og skrive rydd, kast og gi bort, enkelt penkelt. Det er vel en grunn til at man gruffer over rotete hus.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 28-01-23, 06:59   #771
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Helt sikkert, det bare hørtes rimelig nedlatende ut å komme inn i trådene og skrive rydd, kast og gi bort, enkelt penkelt. Det er vel en grunn til at man gruffer over rotete hus.

Hadde det vi vært enkelt, penkelt så hadde det ikke vært som det er.

Ulike årsaker gjør at det ikke er enkelt. Både volum, plass, folka, kapasitet osv. Jeg skjønner at det må gjøres og vi er på en måte i gang.

Men gruff, ja, for det føles heftig og nærmest uoverkommelig. Slett ikke enkelt, penkelt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 28-01-23, 08:21   #772
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.341
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men gruff, ja, for det føles heftig og nærmest uoverkommelig. Slett ikke enkelt, penkelt.

Du skriver at dere har loftet fullt av leker ingen bruker lenger. Begynn der, selg det eller gi det bort på Finn.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 28-01-23, 08:23   #773
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.341
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Og til det med mørkeloft eller i: Vi har heller ikke mørkeloft. Heldigvis, for da er jeg nødt til å selge, kaste eller gi bort alt som ellers ville blitt stuet bort og glemt på loftet.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 28-01-23, 09:15   #774
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Du skriver at dere har loftet fullt av leker ingen bruker lenger. Begynn der, selg det eller gi det bort på Finn.

Loftet fullt av leker, noen brukes, andre ikke, og nei, jeg forsøkte å få gi bort duplo til en nevø til jul. Minstrmor begynte å leke med den. Men ja, det er mye det som vi kunne kvittet oss med. Men åpnet ellet annet vis har ungene utviklet motvilje mot det. ( Sikkert mine dårlige evner som mor det også. Min svigerinne selger leker over en lav sko)
Vi jobber med det. Babyskritt.

Jeg er klar over at det er mine manglende evner som voksen som gjør dette så vanskelig. Det er det som gjør det til gruff.

Men jeg tror jeg gir meg på dette tema her. Det var dumt å gruffe.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 28-01-23, 09:24   #775
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Heia Malama, dette klarer du! Jeg tror dog vi alle har ryddet leker klart for å gis bort og så måtte ta dem den tunge veien tilbake når barna oppdager at "favorittene" er på vei ut av huset.

Du har jo barn i mange ulike livsfaser, det krever nødvendigvis med utstyr og leker enn hvis man bare har større barn.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 28-01-23, 09:27   #776
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Ikke dumt å gruffe, malama.
Det er vanskelig å rydde. Særlig når det er så overveldende at man ikke vet hvor man skal begynne.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 28-01-23, 09:29   #777
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Rydd, kast og gi bort. Dritt vanskelig. (Det er vel det som gjør dette til gruff. Alle andre synes det er enkelt. )
Men nødvendig.

Plukk ut 10 ting som kan gis bort og fortsett slik.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 28-01-23, 10:38   #778
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.429
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Vi har også en kjeller og et stort uthus som skulle vært ryddet, hvor vi "bare" kunne rydde, kaste og gi bort. Nei, det er ikke vanskelig, men jeg har likevel ikke ork til å ta fatt på det. Det er så mye, mye jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med, vi må trolig leie en container, jeg har lite energi, og jeg HATER å bruke den lille energien jeg har på noe så drit kjedelig som å rydde. Rydding er faktisk det kjedeligste jeg vet. Tilfredsstillelsen av å ha gjort det er ikke nok til å veie opp for det negative ved å gjøre det, så den eneste motivasjonen er at det er nødvendig. Men ikke nødvendig nok til å sparke meg i gang. Jeg gruffer bare hver gang jeg må dit for å lete etter noe, men det er heldigvis fort glemt når jeg begynner å tenke på andre ting.

Vurderer å invitere Madicken og Agenten på dugnad.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 28-01-23, 10:39   #779
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Det er jo ikke dumt å gruffe Malama. På ingen måte! Og rydding og system er en prioritering og et arbeid, og det prioriteres av og til vekk, og da blir det ofte uoverkommelig. Det er ikke enklere av å bo sammen med mange andre rotere, som heller ikke prioriterer dette, og når barna er i en fase der både klær og leker vokses fra, så blir det kaos hos mange!!

Vi har flyttet, det er en tvang av dimensjoner til å gå gjennom alt man har og lage system. Det er veldig pes! Men det blir jo veldig bra da, til slutt. Men man skal jo leve oppi dette og, og man kan ikke alltid rekke over alt. Men du trenger at alle du bor sammen med bidrar. I alle fall til å opprettholde systemet, men også rydding/kasting. Men det tar tid! Lang tid.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 28-01-23, 10:44   #780
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.772
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Man kan absolutt gruffe over eget rot!
vi skal ha container til våren enten mannen min vil eller ei! Det har vi hatt før og da får vi det faktisk gjort. men det må bli etter årsoppgjøret (Som i hans tilfelle egentlig varer ut juni, men det er en mellomperiode en gang etter påske håper jeg.)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no