Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg skal avrette gulvet i gangen

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-10, 09:13   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal avrette gulvet i gangen

Tips og råd taes imot med takk. Kondolanser kan også oversendes.

Neida, men jeg skal avrette gulvet i gangen vår. Dette er helt nødvendig på grunn av høydeforskjell på gulvet. Jeg har nå lest denne artikkelen fra ifi. Og det jeg lurer på er jo om man ikke bare kan ha plast på gulvet før man avretter? Vi har et skikkelig gammelt glissent tregulv over noe gammel (inntørket) leire, så massen kommer til å fylle opp hele kjelleren hvis vi bare heller på.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 10:30   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal avrette gulvet i gangen

Hvis du skal legge flis vil ikke et underlag av avretningsmasse som ikke er støpt fast i underlaget være stabilt nok, og flisene/fugene vil sprekke opp. Vinyl eller linoleum er heller ingen vinner på et slikt underlag.

Et flytende, noenlunde selvbærende gulv (parkett, klikklaminat, plank) bør gå bra. Uansett bør du bruke fiberarmert avretningsmasse.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 10:35   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal avrette gulvet i gangen

Avretting er ingen enkel sak å gjøre selv. Jeg ville sterkt vurdert å sette bort jobben til noen med erfaring.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 10:44   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal avrette gulvet i gangen

Eventuelt er dette en glimrende anledning til å kjøpe krysslaser, hvis ikke det finnes i hus allerede, og så bruke den til å sette opp tynne lister langs alle veggene som dere kan bruke til å dra over massen med.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 10:59   #5
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal avrette gulvet i gangen

Skal ikke avrettningsmasse være så tyntflytende at den siger i vater av seg selv da?

Vi brukte forøvrig teip på hytta for å tette mellomrommet mellom gipsplatene på gulvet og panelen på veggene.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:09   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal avrette gulvet i gangen

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Hvis du skal legge flis vil ikke et underlag av avretningsmasse som ikke er støpt fast i underlaget være stabilt nok, og flisene/fugene vil sprekke opp. Vinyl eller linoleum er heller ingen vinner på et slikt underlag.

Jeg skal ikke ha flis. Jeg ønsker meg gulvbelegg på grunn av rengjøring. (Tidligere var det lagt hvitpigmentert plank, det så ikke lekkert ut.)

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Avretting er ingen enkel sak å gjøre selv. Jeg ville sterkt vurdert å sette bort jobben til noen med erfaring.

Hmmm .... Kanskje det? Er det murer jeg skal henvende meg til, da? Det er ikke store biten, ca 6 kvadratmeter, så det bør ikke bli alt for dyrt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:16   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal avrette gulvet i gangen

Murer ja. Vi skal gjøre det på et lite gulv og faren min banna og sverta fordi han ikke fikk det til med den avrettingsmassen.

Så ringte mannen til en bekjent som er tømrer og han sa at det var så lite om å gjøre for å bomme på vanntilsetningen med avrettingsmasse og at det virkelig var en jobb for de som hadde erfaring, så nå kommer det murer til oss.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:18   #8
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal avrette gulvet i gangen

Næsj. Dette fikser du. Tape eller fugeskum i sprekkene, sett av linjer eller lister langs veggene for å markere riktig nivå, bland ut og hell på. Bruk en plankebit på et skaft til å "disse" massen, slik at det flyter flatt ut over alt, ferdig.

Vinyl er konge renholdsmessig. Tips: Skjær til slik at det går 5-6 cm oppover veggene, og legg eventuell fotlist utenpå. Overgangen mellom gulv og vegg er lett å få til med er sterk hårføner eller en varmluftpistol og en sparkel til å dytte med (varm opp belegget og dytt det helt inn i vinkelen med sparkelen). Da blir det tett og fint.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:37   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal avrette gulvet i gangen

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Næsj. Dette fikser du. Tape eller fugeskum i sprekkene, sett av linjer eller lister langs veggene for å markere riktig nivå, bland ut og hell på. Bruk en plankebit på et skaft til å "disse" massen, slik at det flyter flatt ut over alt, ferdig.

Kan jeg ikke bare legge plast over? Slik tykk plast?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:41   #10
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal avrette gulvet i gangen

Joda. Men da blir det antagelig ikke stabilt nok for vinylbelegg. Avrettingsmassen kan sprekke opp og lage kluss når den bare flyter løst oppå et plastlag.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:45   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal avrette gulvet i gangen

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Joda. Men da blir det antagelig ikke stabilt nok for vinylbelegg. Avrettingsmassen kan sprekke opp og lage kluss når den bare flyter løst oppå et plastlag.

Aha!! Nå skjønte jeg bedre hva du mener.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no