Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vann i kjøleskapet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-10, 10:20   #1
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Vann i kjøleskapet

Store dammer nederst i kjøleskapet (øverste del av kombiskap).
Hva kommer dette av? Synger Bosch'en på siste verset? Skapet er 8 år gammelt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 10:24   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vann i kjøleskapet

Er dette eit kjøleskåp som skal avise seg sjølv? I så fall kan det vere at slangen som skal lede vatnet vekk er blitt tett. Vi stakk opp igjen den tette slangen sjølv, då det skjedde her.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 10:27   #3
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vann i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Er dette eit kjøleskåp som skal avise seg sjølv? I så fall kan det vere at slangen som skal lede vatnet vekk er blitt tett. Vi stakk opp igjen den tette slangen sjølv, då det skjedde her.

Tusen takk! Hvordan gjør jeg det?

Teorien din lyder sannsynlig, for den renna som samler opp vannet er helt overfylt av vann og det var noe gørr i hullet forrige gang det skjedde. Jeg har liksom aldri tenkt på hvor og hva det hullet bunner ut i (et rør, altså).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 10:29   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vann i kjøleskapet

Ah! Kan det være det som feiler vårt også? Vi trodde det var punktert eller noe og var på vei til å kjøpe nytt. Samme symptomer på vårt som på NN sitt.

Hvordan sjekker man om slangen er tett?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 10:52   #5
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vann i kjøleskapet

På bakveggen (innsida) nede, er det eit lite hol der kondensvatn kan renne inn i ein slange og ned til eit kar som er festa over kompressoren (sjekk baksida på kjøleskåpa). Denne slangen går ofte tett inne i kjøleskåpsveggen. Sjekk om det er gørr rundt holet og fjerne dette. Eg meinar å erindre at vi brukte q-tips til å reinse rundt og til dels nede i slangen, så langt vi rakk.

Det er mogeleg at vi spruta vatn nede i slangen (direkte ned i holet) for å skylle vekk det som vi ikkje rakk, eller om slangen kunne takast laust og spylast gjennom i vasken, det hugsar eg ikkje heilt sidan det var mannen som fiksa. Men eg sjekka karet på baksida og tømte det for alt vatn, slik at det ikkje skulle bli liggande og lukte, sidan det hadde samla seg opp ganske mykje der.

Etter denne seansen var det slutt på vatn i kjøleskåpa vår. Eg håpar det kan fungere for fleire!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 17:11   #6
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vann i kjøleskapet

Oh la la! Jeg staket opp slangen med et sugerør. Umiddelbar virkning.

Tusen takk!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 17:19   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vann i kjøleskapet

Vårt er også slik. En q-tips i hullet for å rense hjelper.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no