Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Merker du klærne til barna?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-10, 09:00   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Merker alt som blir tatt med til barnehagen.
Det eneste vi ikke har fått tilbake på de årene gutta har gått i barnehage og skole, siden 2002, er en ulltrøye som storebror hadde med en gang + en crocs til Lillebror i fjor sommer. Utolig nok!

Nå er det stort sett jeg som leverer og henter barna og jeg har stålkontroll og sjekker at han har støvler og regntøy og diverse på plass, hver bidige dag. Er noe borte så leter vi på andre avdelinger og spør og graver...

Begge to er faktisk superflinke til å passe på votter og leker og klær så det har gått overraskende bra ift. at ting blir borte utifra det jeg fikk høre om kaos og rot både her og der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 09:05   #22
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Ja, jeg merker med både klistre- og strykemerker samt vannfast tusj, alt ettersom.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 09:35   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Ja, jeg merker, men det hender nok at det glipper.

Merker bare med tusj.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 09:39   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker det jeg ikke vil miste. Sokker og undertøy merkes sjelden, ulltøy, utetøy (og sko) merkes alltid.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 09:40   #25
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker det meste, med sånn merketusj. Sokkene gjør jeg ikke det med, men opplever sjelden at de forsvinner. Folk er flinke til å komme tilbake med klærne viss de har fått feil med seg hjem, som regel nyvasket.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:08   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg synder litt mot merking av hverdagstøy, men burde være flinkere. Yttertøy og sko merkes alltid. Det er ikke få plagg som er forsvunnet sporløst i barnehagen - sokker, votter, bukser, kjoler, PoP vindstopperfleece. Jeg kan nesten ikke forstå annet enn at folk stjeler andres klær, rett og slett - eller unnlater å ta det med tilbake hvis de har tatt med feil plagg hjem.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:11   #27
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg er flink i starten av hvert skole-/barnehageår, men er ikke fullt så flink med ting jeg kjøper i løpet av året. Men barnehagen er flinke til å merke for meg.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:18   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg tar raid og merker en haug i ny og ne. Ergo er det nesten alltid litt som ikke er merket, jeg er mest nøye med yttertøyet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:20   #29
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker alt utenom sokker. Før strøk på merker til den store gullmedalje, men etter å ha oppdaget tusj til merking av klær har jeg kun brukt det.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:28   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker alt unntatt nattdrakter. Pip skal begynne i tredje klasse, og jeg regner med å stryke merkelapper enda en stund.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:31   #31
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Merker klærne til gutta ja. Syr de på, for da sitter de greit og er greie å få av.
Merker ikke sokker og truser, dvs ulltruser merkes

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:31   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg har en sterk plan om det ja...
bare ikke helt bestemt meg om jeg skal skrive med tusj eller bedrive tag-it-greier. Stryking er ikke helt meg, kan man si...

På tide å bestemme seg og bestille snart kanskje, under 4 uker til barnehagestart, og ikke et eneste klesplagg merket enda (med hans navn i alle fall, en god del er merket med navnet til onkelen da, praktisk med en et år eldre onkel, mye arvetøy...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:32   #33
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synder litt mot merking av hverdagstøy, men burde være flinkere. Yttertøy og sko merkes alltid. Det er ikke få plagg som er forsvunnet sporløst i barnehagen - sokker, votter, bukser, kjoler, PoP vindstopperfleece. Jeg kan nesten ikke forstå annet enn at folk stjeler andres klær, rett og slett - eller unnlater å ta det med tilbake hvis de har tatt med feil plagg hjem.

Jepp, enten det eller så er nok terskelen mye lavere for å somle med å levere tilbake tøy som har en klar eier.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:34   #34
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Ja.

(Hva er egentlig greia med ikke å merke sokker? Det er jevnt over utrolig mye enklere å huske hvilken ytterdress som tilhører hvilket barn enn å holde styr på hvilken svart sokk i samme størrelse resten av avdelingens svarte sokker som tilhører akkurat din lille Ole. )

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:52   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

I mitt naive hode byttet de ikke så mye sokker i løpet av dagen, men jeg innser at de visst gjør det. Men det må være et styr å merke dem da, og tusj er dårlig deal i svarte sokker (Ikke at guttungen eier en eneste svart sokk da) og bare det å skrive inni en sokk synes jeg ser utfordrende ut, ikke er der lapp heller, men virkelig, en sånn tagit-greie, to små "tegnestifter" i hver fordømte lille sokk? Det funker også dårlig, etter som sokkene er med strikk. Skrive med tusj under? Hvordan merker man sokker?

(Vi kan trenge det til voksensokker også, har åpenbart et aktivt sokkespisende monster i hus...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:56   #36
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Vi merker absolutt alt, det hjelper ikke når noen stikker av med ulltøy og andre dyre klær. Skjønner ikke at folk tør å ta andres plagg med navn i.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:59   #37
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvordan merker man sokker?

Strykelapp øverst på innsiden funker, men den må være på høykant ellers løsner den lett når sokken strekkes ut rundt foten. På utsiden forenkler både strykingen og lapplesingen, men man kan jo ha estetiske innsigelser.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 11:04   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker alt, inkludert sokker. (Jeg skriver med tusj på innsiden av vrangborden.)

Jeg bruker tusj til det som kan skrives på, også bruker jeg de geniale klistrelappene fra Presis, som kan klistres rett på tøyet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 11:12   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg har merket sånn passe. Liten barnehage og god oversikt, så da har jeg stort sett bare skrevet navnet på vaskelappene.
Nå skal han begynne på gigantisk SFO (i forhold til barnehage med 19 på avd.), så da må jeg nok merke litt bedre. Eller få mannen til å gjøre det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 11:24   #40
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merker du klærne til barna?

Jeg merker absolutt alt av tøy.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no