Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gode oppvaskmaskiner?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-10, 12:51   #1
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Gode oppvaskmaskiner?

Vi trenger ny oppvaskmaskin. Kjøkkenet er ikke akkurat nytt, og vil kanskje bli byttet om noen år. Vi får heller ikke tak i plater, så det må være en maskin som ikke er innebygd.

Noen som har erfaringer/vet hva som er lurt å se etter? Den må gjerne være billigere enn Askomaskinen mannen så på til 9.000,-.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 13:24   #2
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Ville sjekket støynivået. Det varierer veldig, og det kan være greit å kunne oppholde seg i rommet selv om maskinen går Vi kjøpte en Siemens maskin for noen år siden - husker ikke hvilken modell - den var den som hadde lavest desibelltall av dem vi så på, vasker rent og kostet vel rundt 5000,- i 2005.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 13:37   #3
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Jeg ville ikke gått for en Ariston maskin (dårlig erfaring).
Vi har siemens (intelligens-modell eller noe slikt) og er veldig fornøyd. Miele er jo som regel best. http://www.elkjop.no/product/hviteva...-oppvaskmaskin Miele er ganske stillegående, har hørt dem selv. Ellers er det nok mye bra og billigere enn 10000 Den billigste til miele på Elkjøp er 7995...

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 13:55   #4
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Jeg har har en Whirlpool maskin som har fungert flott i 2 år. Ikke stoppet en eneste gang. Har hatt Ariston også, men den var det alltid noe feil med. Aldri mer Ariston for min del.

Miele hadde jeg der jeg bodde før. Den fulgte med huset jeg leide, så da jeg flyttet måtte jeg kjøpe ny. Men hadde ikke råd til Miele der, så dermed ble det Whirlpool, noe jeg ikke angrer på. Den er kanskje ikke den mest stillegående, men jeg har ikke min plassert inn i skapene for å si det sånn, så støyen blir ikke dempet slik den ville gjort om den var lukket inne.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 13:57   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Vi har en Bosch som vi er veldig fornøyd med. Vi har hatt den i snart 7 år og det har ikke vært noe å utsette på den i løpet av de årene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:03   #6
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Bosch er jo et bra merke på mange ting. De lager gode vaskemaskiner og tørketromler også.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:16   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.579
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Asko. Stillegående, med solide deler. Verdt pengene.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:19   #8
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Asko ja. Den scorer vel høyere enn Miele også. Jeg kikket på Asko da jeg skulle kjøpe ny og ble på det varmeste anbefalt Asko. Men hadde ikke råd akkurat da. Men den var svært solid, ikke så mye plastikk som de andre. Og den var meget stillegående også. Neste gang jeg må ha ny, så håper jeg at jeg kan invistere i Asko.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:45   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Vi har Asko og er veldig fornøyd.
Stillegående også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:47   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Vi kjøpte en Bosch i fjor; jeg tror det er denne, og vi er superfornøyde. Med den forrige maskinen (Whirlpool? sa dessuten takk for seg etter 5,5 år) måtte vi nesten rømme huset pga. støy, denne hører man ikke at er i bruk.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:51   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Vi har en AEG på 11 året og er fremdeles like fornøyd!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 15:15   #12
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Jeg kom plutselig til å tenke på at vi nå (dessverre) får åpen kjøkkenløsning, og at det dermed er viktig å tenke på støynivå. Takk for alle innspill!

Askomaskinen hadde tre skuffer, er det nødvendig? Hva med egen bestikkskuff øverst?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 15:16   #13
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Vi har en 6 år gammel Asko, som fungerer helt supert! Har måttet skifte aqua-stoppen to ganger, men det var rask service og den fungerer som en klokke.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 15:16   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg kom plutselig til å tenke på at vi nå (dessverre) får åpen kjøkkenløsning, og at det dermed er viktig å tenke på støynivå. Takk for alle innspill!

Askomaskinen hadde tre skuffer, er det nødvendig? Hva med egen bestikkskuff øverst?

Vi har åpen løsning, og Asko.
Vi har droppet bestikkskuffen øverst, synes den bare var i veien egentlig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 15:19   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Vår heter Asko D3255.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 15:25   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Vi har Asko, og er superfornøyde. Vi har åpen løsning, men maskinen forstyrrer ikke selv om den er i gang.

  Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 15:36   #17
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

De fleste er vel grei SÅ LENGE MAN SKYLLER AV FØØØRST!!!!!! Er litt følsom fortia oppvaskmaskinen er døøøød pga ommsorgsvikt:hulk:

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 15:38   #18
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Asko. Stillegående, med solide deler. Verdt pengene.

Vi har også Asko og er forsåvidt veldig godt fornøyde. Vi hører ikke at den går og for oss med åpen løsning er det viktig. Men vi har mye kalk i vannet (egen brønn fra borehull) og det er ikke saltkammer på vår Askomodell. Dermed må vi bruke sitronsyre for å unngå at det blir kalkskjolder på oppvasken. Det funker, men det hadde vært lettere om maskinen hadde hatt saltkammer.

Har du ikke mye kalk i vannet, trenger du ikke saltkammer og da er Asko absolutt å anbefale.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 18:37   #19
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Har bare skumlest innleggene foran, ta svaret ut fra det. Ved renoveringen vurderte vi selv ASKO, men droppet den pga kalk i vannet, akkurat som Lhi-My. Ellers: IKKE fokuser så mye på merke, omtrent alle leverandører i dag (MIELE og ASKO er de to unntakene jeg i farten kommer på når det gjelder oppvaskmaskiner) produserer ikke ved egne anlegg lengre. De leier produksjonskapasitet, og de har BÅDE gode OG dårlige modeller (men noen har flere dårlige enn andre, et typisk billigmerke som Ariston f eks) Det betyr at en maskin fra f eks AEG og en fra Zanuzzi godt kan være fullstendig identiske, bortsett fra knapper og ytre plater!Fokuser heller på produksjonsland. Når det gjelder oppvaskmaskiner er Tyskland best, deretter Sverige, så Danmark. Italia er mindre bra jevnt over, men KAN være OK, kvaliteten her er veldig svingende. Øst-Europa er helst dårlige, og Storbritannia går vi forbi i største stillhet.... Ellers er jo støy et moment ved åpen kjøkken, det har ikke vi, så dette problemet skal jeg ikke reflektere mer rundt.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:01   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.530
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppvaskmaskiner?

Bosch og Siemens er samme greia etter hva jeg forstår - de er likedan inni (holdt på å si like håpløse...). Den aller beste stablemaskinen jeg har vært borti, er Asko.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no