Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan sy tights så sømmen blir elastisk?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-21, 13:24   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan sy tights så sømmen blir elastisk?

Bildet viser raknet søm på løpetights. Hele sømmen har gått opp. Jeg vil gjerne sy den med en elastisk søm, men hvordan gjør man egentlig det - går det an?

Er det denne sømtypen som heter overlock, og har jeg det på min symaskin tro?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg tights.jpg (1,59 MB, 17 visninger)
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-21, 13:29   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sy tights så sømmen blir elastisk?

Det spørs hvilken symaskin du har, om den har elastiske sømmer, evt overlock/falsk overlock.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-21, 13:33   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sy tights så sømmen blir elastisk?

Det er en Janome 1 step. Jeg aner ikke hva overlock er, eller hvordan jeg vet om noe er elastisk eller ikke.

Edit: legger ved bilde.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg symaskin.jpg (1,15 MB, 17 visninger)
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-21, 13:43   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan sy tights så sømmen blir elastisk?

Google og se om du finner bruksanvisningen til symaskinen, så ser du hva maskinen kan gjøre.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-21, 13:54   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sy tights så sømmen blir elastisk?

Se om du finner bruksanvisningen.

Nr 11 og 13 er vel det som er "overlock" her. Nr 15 er det som på min janome easy jeans er elastisk rrttdøm. Sp meget trulig er 14 elastisk sikksakk som kan fungere til ditt bruk, og kanskje 13 er elastisk? Usikker.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-21, 15:56   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sy tights så sømmen blir elastisk?

Jeg har bruksanvisningen, men den er jo laget for folk som kan stammespråket. Det kan ikke jeg. Uansett, jeg valgte å bruke nr. 14, og bortsett fra at den hang seg opp et sted så det ble en klump så henger det i allefall sammen og kan strekkes, så da er målet oppnådd. Det er tross alt bare en tights som skal moses igjennom bushen i all slags vær, så det estetiske er ikke så viktig.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no