Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 09:32   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Klarte ikke å starte i januar med julegavene i år heller, men det er da enda ikke for seint!

Tenkte vi kunne samle alle julegaveideene et sted. Fortrinnsvis med lenker til oppskrifter (MÅ ha ting inn med t-skje).

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 09:34   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Jeg tenkte å lage noen kaffevarmere som smågaver.



Tenkte også å bruke samme teknikk på pulsvanter.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 09:52   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

I fjor laget storebror og jeg noen fine lysholdere av syltetøyglass og silkepapir - decoupage, og glitter. Man kan sikkert også bruke servietter og klistremerker.

Også laget vi fuglemat i youghurtbeger som vi har hatt selv og gitt bort til slekta. Delfiafett smeltes og blandes med diverse fuglefrø og nøtter. Småfuglene i nabolaget har kost seg hele året. Den siste ble hengt opp i sommer, og jammen har de ikke forsynt seg også de siste ukene.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:05   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Jeg er ferdig med første par uglevotter og har planer om å strikke minst to par til i julegaver.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:06   #5
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Jeg og ungene har perlet juletrepynt. Vi har i hovedsak brukt hvite og røde perler, og laget hjerter og snøkrystaller. Snøkrystallene perler vi på rundt eller sekskantet perlebrett. Pynt med glitter, og lim på sløyfebånd til oppheng. De blir knakende fine, og passer veldig godt som gave til besteforeldre eller andre familiemedlemmer som har alt.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:06   #6
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Jul? Jeg sendte ungen i barnehagen i shorts og singlet. Ramme inn fine barnetegninger og gi til tanter og bestemor, er det eneste jeg har planlagt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:07   #7
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg er ferdig med første par uglevotter og har planer om å strikke minst to par til i julegaver.

Å! Fantastiske! Si fra om du selger!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:14   #8
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Jeg lagde noen av disse sitteunderlagene i fjor, de ble veldig flotte! Men en del arbeid med montering, tar gjerne imot tips til enklere og like fine varianter.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:18   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Man kan sikkert gi bort hjemmelagde ting i bursdagsgaver også. Julesinkesjuskene kan skramle med sabelen om en måned eller to. Jeg kommer sikkert til å være der også.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:05   #10
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Her var det mange morsomme småting:

http://www.sandnesgarn.no/hefter/dam...rius-904tema29

Det heftet skal jeg skaffe meg! Fikk litt lyst på et skjørt!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:39   #11
tristhin
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 13
tristhin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Jeg har laget to julekranser som svigerforeldrene skal få! Ellers er det mange planer, men lite aktivitet! Må prøve å komme igang litt mer, så det kanskje rekker bli ferdig til jul

tristhin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:43   #12
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Dere vet at dere er spinngale som begynner å tenke på dette allerede nå, ikke sant?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:45   #13
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

For en koselig tråd! Jeg er sånn juleforberedelses-junkie.

Fjortisen og jeg skal lage smykker iår - Panduro har mye fint utstyr.

Småungene skal få være med på å lage småkaker og julegodt, som vi gir bort i bokser/glass de har dekorert. Gutt på fem og jente på 2 har svært begrensa tålmodighet.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:54   #14
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Spinngale er ordet ... *snur i døra*

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 16:05   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dere vet at dere er spinngale som begynner å tenke på dette allerede nå, ikke sant?

Selv den største julesjuska av alle - nemlig meg- har begynt å strikke julegaver. Det tar jo såpass lang tid at man må begynne nå for å bli ferdig.

Julekort og julevask - det har aldri forekommet hos oss, så joda, jeg er nok en ekte juleskinkesjuske.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 16:40   #16
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Jeg har besøkt opphørsalget til en grossist. Mazungen har nå flere kuberammer som hun skal sette bilder i. Vips julegave til besteforeldre.

Jeg har kjøpt gave til svigermor også.

Julenisseslede med reinsdyr i lys...haha

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 16:56   #17
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dere vet at dere er spinngale som begynner å tenke på dette allerede nå, ikke sant?

Er det da jeg skal fortelle at jeg er halvferdig med kalenderen til ungene og har kjøpt flere julegaver allerede?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 12:32   #18
tristhin
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 13
tristhin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Hehe, godt å se at det er flere som planlegger litt her! Kom gjerne med tips til hva dere lager!

tristhin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 18:38   #19
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg er ferdig med første par uglevotter og har planer om å strikke minst to par til i julegaver.

Veldig fine! Selv om jeg ikke er så god til å bruke votter, foretrekker hansker helst. Trenger liksom å kunne "finmotorikke", og får det ikke helt til med votter.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 18:39   #20
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snart jul - tips til små (og store) prosjekter

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dere vet at dere er spinngale som begynner å tenke på dette allerede nå, ikke sant?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no