Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-07, 20:58   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

På andre siden av huset ligger en firemannsbolig + noen andre hus.

En nabo (ukjent hvem, men ikke så vanskelig å finne ut om vi sjekker hvems terrasse som får skygge på ettermiddagen) har fjernet barken rundt tre av våre trær. Hvorfor kan ikke folk i stedet spørre om de får ta ned trær (jo de vil vel heller at trærne skal dø og at vi må betale for å ta de ned). Det handler om ganske høye trær og to av dem hadde vært helt greit å fjerne - OM DE HADDE SPURT FØRST. Det ene hadde de fått ta toppen av så at de fikk sol på terrassen, det er nemlig en del av en bjørkallé som er langs veien.

Nå er mannen rimelig irritert på dustete nabo(er) og han skal skrive et brev som vi skal legge i postkassene og jeg aner at han kommer å true med politianmeldelse. Det gjør jo ikke ting bedre (i vært fall kommer det ikke å komme noen å spørre pent om de kan ta ned trær neste uke ), men egentlig er det ikke noe farlig heller, vi har ikke noe forhold til disse naboene og kommer nok ikke å få det. De bor et stykke fra oss, men i en nedoverbakke derfor skygger trærne. For noen år siden var det noen som borret et stort hull i et annet tre, men det overlevde.

Så til to sprøsmål.

Hva skulle dere gjøre i forhold til naboene?
Hva skal vi gjøre for å redde trærne? Holder det med podevoks? Det er en veldig følsom periode for trærne, det er store/høye trær og barken er fjernet i et 10-20 cm brett bånd rundt hele trærne. Det er både bjørk og gran.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 21:06   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?


Brevet mannen din har planer om å skrive høres lurt ut.

Hva du kan gjøre har jeg dessverre ikke svar på.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 21:07   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Kan ikke tenke meg til at det er lov å gjøre sånne ting?

Ville tatt kontakt med en gartner og spurt etter råd.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 21:08   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Så utrolig frekt og dårlig gjort

Jeg syns dere skal anmelde det som hærverk, selv om det er tvilsomt at politiet gjør noe med det.

Håper dere greier å redde trærne, om så bare for å irritere naboene.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 21:13   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Politianmelde, selvsagt. Skulle ønske vi hadde gjort det samme da naboen gikk løs på thujaen vår i fjor sommer, men vi valgte å la være for å prøve å beholde naboskapet. Men siden dette er naboer som for dere er perifere så trenger dere ikka ta hensyn til det. Det er jo et klart brudd på naboloven, og det er hærverk på annen manns eiendom.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 21:15   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Plaster?

Ellers enig med Adrienne.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 21:34   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Huff! Personlig synes jeg at solforhold på egen eiendom bør veie veldig tungt i slike nabospørsmål, men å ta seg til rette på denne måten er helt forferdelig. Hvorfor i all verden kan man ikke bare ta kontakt på en hyggelig måte?

Dessverre har jeg heller ingen trepleieråd.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 21:45   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Dette er jo helt vanvittig! Greit nok at man gjerne vil ha sol, men å bedrive hærverk er å gå alt for langt. Det er jo akkurat som å si at siden jeg så gjerne vil ha penger er det OK at jeg raner en bank.

Hvis dere ikke bryr dere om naboforholdet hadde jeg ikke lagt fingrene i mellom.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 21:53   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Jeg har ikke peiling på hva som kan gjøres med treene, men anmeldt ville jeg helt klart. Men ring til en gartner i morgen, de kan sikkert gi deg noen tips.

Jeg skjønner ikke at folk gjør sånn i stedet for å spørre? Det verste som kan skje er jo at folk sier nei?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 22:48   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

I tillegg til anmeldelse så kan dere ringe Friluftsetaten for råd. Det har stått mye i Ullernposten eller Vestre Akers avis eller hva det heter om en sak ved Lysakerelva der noen har gjort det samme på en hel masse trær. Så de har sikkert noen tips om "førstehjelp".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 23:09   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Anmeld det!

Da vi kom hjem fra en tredagerstur til Sverige for noen år siden hadde naboen saget ned noen trær i vår hage - uten å spørre!
Så kom han for å spørre om vi kunne sage ned et grantre, som jeg gjerne ville ha fjernet.
Jeg sa nei (han hadde kommet med noen lite hyggelige kommentarer om at far og jeg "bare" var samboere i tillegg) bare for å være guffen.
Etter tre å sa jeg ja, og naboen tok jobben og utgiftene med å fjerne treet.
Hadde han spurt kunne han fjernet alle de trærne han hadde villet :sta:

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 07:40   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I tillegg til anmeldelse så kan dere ringe Friluftsetaten for råd. Det har stått mye i Ullernposten eller Vestre Akers avis eller hva det heter om en sak ved Lysakerelva der noen har gjort det samme på en hel masse trær. Så de har sikkert noen tips om "førstehjelp".

Bra idé, det skal jeg gjøre. Jeg skal ta bilder og så skal jeg se om vi har litt podevoks hjemme som litt førstehjelp i vært fall. Deretter ringer jeg hagesenteret i området og hører hva de sier. Kanskje man kan bandasjere trærne på noen måte Denne noen har hakket inn i stammen også.

Jeg tror at mannen skal politianmelde i dag også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 09:47   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Folk er sinnsykt frekke. De ville sikkert ikke spørre for de var redd for å få nei. Det hadde blitt veldig opplagt hvem som hadde skada trærne da.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:07   #14
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Du er selvsagt kjent med naboloven som regulerer høyden på trær? At treet kan ha en høyde på maksimalt tre ganger avstanden til tomtegrensen din?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:18   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Du er selvsagt kjent med naboloven som regulerer høyden på trær? At treet kan ha en høyde på maksimalt tre ganger avstanden til tomtegrensen din?

Jepp, men terrassene er faktisk et godt stykke unna, det er til og med en annen hage mellom (men de kjenner vi godt og har en god dialoge med, de er vi helt sikre på at de ikke skulle gjøre noe slikt, de skulle spørre). Ingen av trærne er innefor den grensen. Som sagt så hadde vi gjerne latt dem ta ned to av trærne, det siste vil vi gjerne ha igjen, da det er en del av en allé, men de hadde gjerne kunnet ta toppen (i november).

Her er noen bilder:





Det er også borret hull i trærne, det fremkommer ikke her. All barken som er fjernet med sag ligger fortstt på bakken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:01   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Du er selvsagt kjent med naboloven som regulerer høyden på trær? At treet kan ha en høyde på maksimalt tre ganger avstanden til tomtegrensen din?

Du vet at det er like fullt ulovlig å ta seg til rette uten at eieren av trærene er enig?

En annen ting er at er det ikke gitt at en nabo som klager vil få medhold hvis eieren av trærene kan vise til nytteverdi av trærene. "Treet må populært sagt være «til større skade eller ulempe for naboen enn det er til nytte for eieren av trærene»."

Sitat:

Hvis du ikke følger spillereglene, men tar deg selv til rette, kan det koste deg dyrt. I en dom førte det til erstatning på kr 70.000- pluss saksomkostninger. Du risikerer også bøter.

http://gammel.viover60.no/nytt-nytti...t/nabotre.html

Pelen: Jeg ville sørget for å dokumentere dette - gjerne med en anmeldelse hvis det ikke er noe naboskap å tape - slik at dere kan kreve erstatning hvis trærene dør. Naboene burde kanskje også dekke utgifter til gjenoppliving av trærene? Jeg ville forresten seriøst vurdert å ta det opp med dem personlig i stedet for å legge lapp i postkassen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:13   #17
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Jeg er faktisk regelrett sjokkert over hvordan enkelte tar seg til rette. Du har fått mange gode råd her i tråden og jeg håper virkelig at dere får reddet trærne og "tatt" synderne. Slikt gjør man bare ikke.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:14   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Pelen: Jeg ville sørget for å dokumentere dette - gjerne med en anmeldelse hvis det ikke er noe naboskap å tape - slik at dere kan kreve erstatning hvis trærene dør. Naboene burde kanskje også dekke utgifter til gjenoppliving av trærene? Jeg ville forresten seriøst vurdert å ta det opp med dem personlig i stedet for å legge lapp i postkassen.

Takk for link. Problemet er jo at vi ikke kan vite helt sikkert til 100 % hvem det er. Hadde vi vært klare over det så hadde jeg lovet det ag Pelenmannen hadde banket på der i går kveld. Den diskussjonen hadde jeg gjerne hørt, han er veldig flink når det gjelder slike ting. Jeg tror at det ene træet hadde gått som "nytteverdi" eller lignende. Jeg vet at naboen som har resten av "alléen" hos seg har fått noe skrevet om dette hos byantikvariet (huset der er fra begynnelsen av 1900-tallet og egentlig så omhandler det mest huset, men alléen er kommentert).

Det er bare så utrolig skuffende at noen kan gjøre noe slikt.

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg er faktisk regelrett sjokkert over hvordan enkelte tar seg til rette. Du har fått mange gode råd her i tråden og jeg håper virkelig at dere får reddet trærne og "tatt" synderne. Slikt gjør man bare ikke.

Ja, nå har vi i vært fall blitt fast bestemt på at vi skal redde trærne, det har jo bare gitt motsatt effekt mot det naboene ønsket. Hadde de spurt oss så hadde det som sagt vært helt greit med to av trærne (og det tredje kunne toppes så at de fikk sol på terrassen).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 11:34   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Kanskje noen av naboene har sett noe?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 12:01   #20
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En nabo har ødelagt tre trær - hva gjøre?

Litt off topic, men... Klarte å lese overskriften: En nabo har ødelagt tre tær.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no