Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-06, 21:57   #21
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanne, har du et bilde av din? Eg har ikkje heilt skjønt dette

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 22:03   #22
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke det, men det er ikke vanskelig.

Dette er spiker: |

Dette er snor: ______________

Dette er klesklype med pakker: #


|_____#__#___#__#__#___#___#___#___#___#____#_____ #______|

Dette kan du henge over et vindu, på en vegg over en dørkarm, eller hvor det ellers måtte passe.

Klesklypene pynter du etter smak. Vi har klippet røde hjerter av kartong, skrevet tall med sølvtusj og limt disse på klypene.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 22:04   #23
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk! Men...er det vanlige treklyper? Er hjerta festa PÅ klypa?

Teskjei takk!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 22:07   #24
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Fantastisk! Men...er det vanlige treklyper? Er hjerta festa PÅ klypa?

Teskjei takk!


Ja, vi har helt vanlig treklyper. Hjertene har vi limt på klypene.

Denne kalenderen kan ikke ha så veldig store og tunge pakker, for da faller de av. Men vi har funnet ut at det egentlig ikke gjør så mye ...

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 22:09   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker sånn snorgreie på skolen, i klassene. Ihvertfall i de gruppene der læreren ikke er hunst og håndtverkslærer

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 22:13   #26
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi bruker sånn snorgreie på skolen, i klassene. Ihvertfall i de gruppene der læreren ikke er hunst og håndtverkslærer


Hey! Disser du kalenderen min eller??

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 22:38   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard



NiX, jeg er uten Ku&Hå i utdannelsen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 16:24   #28
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

I dag har jeg vært hjemme med syk Knerten og fått gjort følgende:

Kjøpt treklyper (24 stk) på jernvarehandelen eller hva det er (på vei fra apoteket)

Oppdaget at Pandora har en nettbutikk og fylt handlekurven to ganger for så å oppdage at den nullstiller seg om man ikke handler raskt nok (hvis man tar en lekepause f.eks.)

I kveld etter at Knerten har lagt seg skal jeg bestille: Gullstjerner merket 1-24, rød pappkartong, silkepapir til å pakke inn pakkene, sølvtusj og gullstrikk. Og bestille noen kalendergaver fra sunneleker.no.

Knerten skal få så fin kalender

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 16:39   #29
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

Vi har gått over til kurv, vi.

En stor kurv, 24 pakker med hver sin silkesnor på. Hver snor leder til et hjerte klippet ut i rødt kartongpapir som er nummerert og pyntet med glitter og gullstjerner. Ungene deler på hver pakke og dermed blir det mer "ordentlige" ting enn masse ræl til 5 stykker. En dag er det en bok, en annen er det pepperkakeformer (den dagen skal vi altså bake pepperkaker), en annen er det kanskje noen formingsgreier. Og innimellom er det kanskje en pakke med en marsipanstang til hver. osv.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 17:11   #30
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekalender

Til ungene har vi hjemmebroderte kalendere med pakker på, men vi voksne må ha en kalender vi også. Vi voksne har kalenderen i vinduet omtrent på samme måte som Kanne. Vi har bare ikke klesklyper, men vi henger pakkene rett i gardinstanga i vinduet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:28   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

I fjor laget jeg denne. Kjøpte papirposer på Panduro og dekorerte med sløyfer. Posene er hengt opp med tynn tråd og tapet fast på oversiden av bokhyllen.


Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:36   #32
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender

Storebror har adventskalenderen som min bestemor broderte til meg, prinsessa har jeg laget kalender til (panduro) og til snuppa har moren min kjøpt en helt "plain" kalender, men det ligger en panduro-kalender her og venter på at inspirasjonen skal komme til meg ... (Når snuppas kalender er ferdig skal jeg og mannen få den andre kalenderen - pakke annenhver dag )

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:36   #33
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

Er det vanlig at ungene får en kalender hver, eller deler man? Åpner annahver dag og sånn?

:gjerrig: :lat:

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:05   #34
Mayasmum
Fullverdig medlem
 
Mayasmum sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
Innlegg: 84
Mayasmum er litt kul
Standard

Sv: Julekalender

http://www.lakelandlimited.co.uk/Sea...aspx?kw=advent
der har d masse rart og de sender til Norge saa langt jeg vet.... hvis ikke sender du meg en e-mail saa faar vi ordna det paa annet vis... de har innmari mye fint paa lakeland....

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:07   #35
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekalender

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er det vanlig at ungene får en kalender hver, eller deler man? Åpner annahver dag og sånn?

:gjerrig: :lat:


Kommer vel an på hva mor og far orker og gidder, det.

Her har vi en til hver, og en felles. Felleskalenderen deles på alle 5 (nå 6), og siden 24 ikke går opp på 5, har vi noen som er felles, gjerne arrangementer alle skal delta på (pepperkakebaking, juleverksted, juletrehenting).

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:16   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

Jeg holder, i år som i fjor, på å brodere en til poden.
Jeg kommer neppe til å bli ferdig før rundt 2015, så i mellomtiden tror jeg at jeg skal gå for Kannemors klyper.
Super ide!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:36   #37
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Julekalender

Jeg kommer til å sy én kalender til hver av ungene, men det får holde. Tantebarna mine har 3 hver. En hjemmelaget fra farmor, en hjemmelaget fra mormor og en kjøpt med sjokolade.

Vi voksne har julestrømper i stedet.

Selv fikk jeg og broren min en kjøpekalender hver, men jeg åpnet som oftest alle lukene på min allerede første dag. Gi da over på hans. 4 år gammel spratt jeg nøysomt opp den limte kanten med en liten kniv. Dro ut brettet med sjokolade og forsynte meg. Limte deretter kanten sammen igjen. Det ble selvfølgelig oppdaget dagen etter.


Sist redigert av Sparky : 03-10-06 kl 14:56.
Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:51   #38
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julekalender

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er det vanlig at ungene får en kalender hver, eller deler man? Åpner annahver dag og sånn?

Jeg er vokst opp med hver tredje dag, og det skal jeg innføre her og.

I år blir det bare mannen som får pakkekalender her. Neste år må han vike for barna.

Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 18:11   #39
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender

Eg har jo gardinstang kom eg på!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 21:11   #40
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julekalender

Jeg har to kalendre.
Den ene ble brodert i al hast når eldstemann var liten (lagde møsnter selv)
Men etterhvert innså jeg at detn ble en smule overfull med en gave til 3 unger hver dag.
Så i fjor lagde jeg ny etter tips inne på NM.
De kassene til IKEA som det er små skuffer i.
Malte noen litt morsomme julemotiv på de (nisser osv osv)
Den deler de to største og minsten har den broderte alene.

På lørdager har jeg alltid lørdagsgodtet i kalenderen.
Min elsker også skattekart i kalenderen, mamma'n derimot er ikke like glad i det.
(roter bort jukselappen hvor det står hvilken dag, og hvor ting skal gjemmes.)

Her er bilde av en av sidene

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.

Sist redigert av Mams : 04-10-06 kl 21:26. Årsak: La ut et bilde
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no