Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skal få strikket marius kofte - noen anbefalinger?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-12, 12:19   #1
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Skal få strikket marius kofte - noen anbefalinger?

Jeg har bestilt meg kofte!!

Men, jeg må finne ut hvilket garn jeg vil ha. Har fått pris på superwash ullgarn, (Smart eller Per Gynt) og Sisu.

Jeg har lett for å klø, men kommer til å ha en tynn genser under kofta, så det viktigste er i grunn at den blir varm og fin.

Noen strikkere som anbefale/avbefale?

Og hals, er det noen alternativer der? Liker ikke å ha noe nært halsen.

Ang. farger, så tenker jeg de klassiske fargene, mørk blå/rød/hvit.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 13:37   #2
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal få strikket marius kofte - noen anbefalinger?

Jeg strikket mariusgenser til meg selv i Drops Alpakka. Synes tykkere garn som Smart, Peer Gynt, Heilo o.l. blir for tykt og derfor lite anvendelig, og Sisu blir for hardt etter min smak. Greit til sokker, men ikke gensere/jakker. Har strikket mange gensere i den tynnere alpakkaen a la Drops sin, og bruker plaggene mye.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 13:40   #3
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal få strikket marius kofte - noen anbefalinger?

Jeg liker også alpakka av samme årsaker som Retz. Jeg liker å bruke strikka gensere rett på kroppen og liker å ha jakke over uten at det blir altfor klumpete.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 13:46   #4
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal få strikket marius kofte - noen anbefalinger?

Jeg har forsåvidt fått pris på alpakka garn også, men hun som skulle strikke, syntes at jakkene holdt så dårlig på fasongen, så hun anbefalte det ikke. Men dere har ikke vært plaget med det, da?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 13:50   #5
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal få strikket marius kofte - noen anbefalinger?

Ikke foreløpig, nei. Jeg strikker dem på pinner 2.5 for å minske risikoen for at de siger og blir slaskete. Ene jakka har jeg hatt i årevis, den er med på lange fjellturer og blir ganske dårlig behandlet, men den har holdt fasongen.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 13:57   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal få strikket marius kofte - noen anbefalinger?

Nå er det 25 %på drops alpakka ut året...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 14:03   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal få strikket marius kofte - noen anbefalinger?

Jeg har en tunika i Drops Alpakka som er strikket for to-tre år siden og har ingen problemer med det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no