Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Mor Signe-teppet

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-08, 15:14   #21
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mor Signe-teppet

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nei, de har nettbutikk på nettsiden sin.

Aha! Jammen da er jeg jo hjulpen.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 19:21   #22
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mor Signe-teppet

LilleLeo, hvis du tenker at du skal slå deg på strikking i ventetiden, har Nøstebarns oppskriftsbok mange fine og ganske enkle oppskrifter på diverse plagg. Flere av plaggene kan strikkes uten å involvere 4 korte pinner, som er mitt mareritt. Nydelig mykt og godt blir det også! Jeg, som egentlig ikke strikker, har strikket en jakke, et par votter og begynt på en kjole nå etter jul! Og jeg strikker til en 3-åring, til små babyer går det jo mye fortere. Boka får du kjøpt på Nøstebarn, men det går også an å låne den på biblioteket.

Nøstebarngarnet er forresten veldig drøyt. Jeg kjøpte 3 nøster som kostet ca 300 kr tilsammen, og har enda ikke brukt det opp.

Hvis man lurer på noe når det gjelder strikking har forresten Garnstudio en fin strikkeskole på hjemmesiden sin (www.garnstudio.no). Der har jeg slått opp noen ganger når jeg har stått fast.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 22:37   #23
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mor Signe-teppet

Takk for tips IOA!

Nå har jeg akkurat bestilt meg pakken for å strikke teppet, det ble mokkabrunt,
håper fargen er fin, var litt vanskelig å se på siden.

Kanskje jeg blir bitt av strikkebasillen etter å ha strikket teppe?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 03:09   #24
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mor Signe-teppet

g har kun strikket skråmodellen av dette teppet, og det er kjempeenkelt altså Jeg kan komme innom en dag jeg er i byn, og vise deg hvis du vil, men jeg er helt sikker på at du får det til bare ved å lese oppskriften også Fordelen med det skrå er at du slipper å legge opp så mange masker til å begynne med, og så ser du så fort at teppet vokser

Jeg har allerede nøstebarnboken, og nesten alle oppskriftene på sånne oppskriftsark de hadde tidligere, så det er bare å rope ut om du vil ha flere oppskrifter derfra.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no