Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg - en strikkenovise

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 14:21   #21
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

:rekker opp alt igjen:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:23   #22
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

og da bruker du fire samtidig, mens du strikker med den femte.

Ja, det hørtes jo virkelig ut som noe for en nybegynner som meg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:26   #23
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Har du 5 små pinner eller to lange? Hvis du har 5 små pinner er det meningen du skal fordele disse 70 maskene på dem og strikke rundt. Hvis du har to lange burde de holde til 70 masker, og det er meningen du skal strikke fram og tilbake og sy sammen til slutt.

Dette med pinner er litt smak og behag - og så hvordan oppskriften er da. (om den er lagt opp til å strikke fram og tilbake eller rundt)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:27   #24
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Det høres ut osm om hun bruker to lange. Herregud så teit. Det er mye bedre å jobbe med rundpinne uansett.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:56   #25
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Jeg har fire korte pinner. Jeg ga klar beskjed til butikkdama at jeg ikke har peiling, og at hun måtte plukke ut det jeg trengte av garn og pinner i forhold til oppskriften. Jøss da.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:00   #26
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Nå ser jeg at det anbefales rundpinner i oppskriften.. Det burde hun sett også, som sikkert er vant til å lese disse hieroglyfene.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:41   #27
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Hvis du skal strikke lue rundt, og ikke frem og tilbake, må du ha korte pinner, men jeg bruker fem, ikke fire. Dette fordi rundpinnen blir for kort når du begynner å felle til toppen.

Du fordeler antallet masker du skal legge opp på pinnene, når du har lagt opp riktig antall masker på den første pinnen (skulle bli ca 17-18), fortsetter du å legge opp nå neste. Når du har lagt opp alle 70 på fire pinner til sammen, tar du den femte pinnen og begynner å strikke fra første oppleggsmaske. Pass på at du ikke vrir oppleggsraden!

Hvis du skal strikke frem og tilbake på rette pinner, må du ha to lange pinner med en stopper i enden.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 16:35   #28
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Nå har jeg kjøpt rundpinner, så får jeg heller prøve meg frem litt. Tusen takk for hjelpen til nå - jeg svinger innom denne tråden neste gang jeg har behov for hjelp. Det blir nok ikke lenge til.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:44   #29
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Håper du byttet de andre pinnene, makan til dårlig hjelp du fikk der du kjøpte garn da.
Jeg er også rimelig blank på strikking, men har klart å strikke litt, akkurat nå holder jeg på med en genser til min sønn, men mamma har strikket det meste hittil. Skal prøve å ta meg opp i julen.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 18:50   #30
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Strikke er gøy!!!!

Her er strikkeskole på en genser. Veldig greit! Skal se du blir en racer på strikketøy snart

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 19:37   #31
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Her er strikkeskole på en genser.

"Her"?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 19:44   #32
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Arg! glemte linken

STRIKKESKOLE:
http://www.sandnesgarn.no/adminside/...trikkekurs.pdf

http://www.garnstudio.com/lang/no/sk...rikk_index.php

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 21:27   #33
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Lykke til med strikkingen, MokkMokk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 07:29   #34
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Jeg er egentlig en racer med strikkepinnene, men har ikke strikket mye de siste årene. Skal strikke i julen. Har tre dager fri.

Lykke til med strikkeprosjektet.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 08:55   #35
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg - en strikkenovise

Jeg har strikket en del skjerf så hoppet jeg rett på en oppgave på å strikke genser til turbo.
hadde jo både mamma og svigermor som hjelp om det var no. Brukte 1 mnd på genseren hihi. Synnes ikke det var så gærnt.
Selve genseren var strikket på rundpinner så gikk jo kjempefort. Værre med armene hehe

Skal strikke noe til babyen men vil vite først hvilken farge babyen er *ler* Har masse hvit og grønt strikket babytøy fra før..


Lykke til

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no