Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 11:31   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Vi har karnevalstema i barnehagen - tusser og troll. Det omfatter sikkert nisser og huldre og alt sånt også.



for at jeg ikke kan bruke kostymene jeg allerede har. Jeg er ikke flink til å sy. Jeg kan strikke, men det tar tid. Hva gjør jeg?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:36   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Kjøp noe strie, brett på langs, klipp hull til hodet og tre over. Sy fast noen lapper her og der, lag en hale og rufs til håret.
Vips: Troll!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:36   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Tusser og troll må da være noe av det enklere å få til uten å sy så veldig?
Spe på strømpebukser og gamle skjorter/trøyer med en enkel strie-kjortel (kan vel nesten bare være et stoffstykke med hull til hodet og tau rundt livet?) Kanskje med noen veldig røft påsydde lapper (sånn som alle troll har?)
Hvis dere har litt trollete parykker i hus så er jo det fint, pluss litt fregnete og "skitten" sminke?
Hale kan vel lages av et tykt tau som frynses opp i enden. Huldra kan vel bare ha en passende fin kjole med hale under, og fletter?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:37   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Evt. kan du nøye deg med å bare rufse til håret. Velg klær i brunt, grønt og grått i tillegg. :lat:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:39   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Evt. kan du nøye deg med å bare rufse til håret.

Rufse til håret er selvfølgelig veldig lurt. Jeg tok visst utgangspunkt i ungen min, som ikke har så mye hår å rufse til for øyeblikket. Han måtte nok hatt en parykk eller kanskje en lue.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:42   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Troll er ikke så vanskelig. Du husker kanskje at 13åringen var spilte troll på teateret for en stund siden?

Rådene da var "lag på lag", klipp opp gamle T-skjorter. 13åringen hadde trollparykk, men det går sikkert an å bruke garn eller noe. Hva med sånn tvist? Hva heter det?

Også må de være mosegrodde.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:45   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Åh takk!

Jeg trenger altså strie og tau. Det burde gå bra! Kjøpes på hobbybutikk eller? Syr man halen fast på stria da?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:24   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Her kommer du langt med litt tekstillim også. Klipp ut noen lapper og lim på, så ser det sånn passe rufsete ut

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:27   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Nå minnet du meg på karneval neste fredag. Frøkna skal nok være prinsesse. Sukk!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 12:27   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Der sier du noe. Karneval i bhg. snart! Jeg aner ikke hva jeg skal kle min 21mnd lillemor ut som!!

Noen tips ?

Orker ikke prinsesse enda (kommer vel tidsnok).
Er det sånn at alle kjøper kostymer?
Noen som har en idee til noe enkelt man kan lage selv?
(som ikke er tusser og troll).


Lillerosin: nå blander jeg meg inn i tråden din. Skal jeg lage meg min egen?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:07   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Lillerosin: nå blander jeg meg inn i tråden din. Skal jeg lage meg min egen?

Det går greit det! Vi er vel mange som trenger tips om mangt!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:11   #12
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det går greit det! Vi er vel mange som trenger tips om mangt!

Fnis. Jeg fant en annen tråd jeg kunne slenge meg på

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:14   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Der sier du noe. Karneval i bhg. snart! Jeg aner ikke hva jeg skal kle min 21mnd lillemor ut som!!

Noen tips ?

Orker ikke prinsesse enda (kommer vel tidsnok).
Er det sånn at alle kjøper kostymer?
Noen som har en idee til noe enkelt man kan lage selv?
(som ikke er tusser og troll).

Mine var klovner da de var så små. Kledde dem i snekkerbukse som jeg festet litt lapper på og tegnet rød nese på dem.

Fireåringen min skulle være Mikke Mus på fjorårets karneval, men ble syk og fikk ikke vært med. Tenker vi kjører reprise på det kostymet i år. Jeg kjøpte ingenting, men vi hadde løse ører og hvite hansker. Suplerte med svart strømpebukse, svart genser, bukseseler og rød shorts. Hun ble riktig så fin.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:50   #14
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

Gutten min har kostymet klart,
han skal være narr.
Kostyme laget til meg for en evighet siden, av noen gamle klær.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 22:19   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karnevaltid - hjælp hjælp hjælp

*må løpe*
Jeg har visstnok et ekorn-kostyme jeg skal lage.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no