Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Barnespill/apps på mobil og nettbrett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-12, 05:03   #1
fptom
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 9
fptom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Er det noen som kan anbefale et bra spill (evt. app), på mobil/nettbrett, for barn?
Kan gjerne være lærerikt+pedagogisk, men ikke noe krav.

Gjetter på at det kan være av interesse for foreldre med barn opp til 10 år, så det er fint om man spesifiserer hvilken aldersgruppe man mener spillet/app'en kan passe for.

På forhånd takk!

fptom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 10:21   #2
fptom
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 9
fptom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Ingen forslag?

Jeg har to anbefalinger:
For barn på to år og oppover er Pocoyo-app'en kjemepunderholdende. Pocoyo hermer etter det barnet sier, så sønnen min synes det kjempegøy å snakke med(!) Pocoyo. Det er også mulig å trykke på figuren, og avhengig av hvor man trykker så reagerer Pocoyo forskjellig.

For barn fra 4 og helt opp til voksne som fortsatt har litt barn igjen i seg, så er det verdt å teste Fruit Mill.
Det fungerer for sønnen min selv om han kun er 2,5 år - i alle fall i den grad at han trykker på skjermen, og så skjer det noe på skjermen.
For min egen del har jeg forsøkt å slå min egen highscore som for øyeblikket er på 4500 poeng

fptom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 10:28   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

2 åringen liker Sofie appen. Lillesøsteren til Josefine. Her kan man kjøpe sanger som hjulene på bussen, lille petter edderkopp ++

6 åringen liker cover my orange, where's my water, Need For Speed og Angry birds

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 10:28   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Er det iOS eller Android?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 11:13   #5
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Datteren min på 5 elsker Toca boca-spillene på Ipad (vi har bare prøvd gratisvariantene). Begge ungene digger Santa Style (gangnam style). De liker også Lego og Duplo-appene.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 17:56   #6
fptom
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 9
fptom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

2 åringen liker Sofie appen. Lillesøsteren til Josefine. Her kan man kjøpe sanger som hjulene på bussen, lille petter edderkopp ++

6 åringen liker cover my orange, where's my water, Need For Speed og Angry birds

Takk for tipsene, Mex Kjenner til Josefine-spillene, men Sofie-app'en har jeg prøvd ennå.

"Need for speed" til en 6-åring? Tøft!
Skal sjekke ut de andre du foreslo også!

fptom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 17:57   #7
fptom
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 9
fptom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det iOS eller Android?

Både iOS og Android!

fptom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 17:59   #8
fptom
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 9
fptom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Datteren min på 5 elsker Toca boca-spillene på Ipad (vi har bare prøvd gratisvariantene). Begge ungene digger Santa Style (gangnam style). De liker også Lego og Duplo-appene.

Oooh, merker at jeg er nybegynner når det gjelder app'er til barn. Toca boca kjenner jeg ikke til. Må teste!
Lego og Duplo-app'ene har jeg ikke testet - tror du de egner seg for barn under 5 år?

fptom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 18:25   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Opprinnelig lagt inn av fptom, her.

Oooh, merker at jeg er nybegynner når det gjelder app'er til barn. Toca boca kjenner jeg ikke til. Må teste!
Lego og Duplo-app'ene har jeg ikke testet - tror du de egner seg for barn under 5 år?

En heter Lego 4+ og er veldig fin for de mellom 3-5.
Lego duplo appen er også høy.

Og Ludo.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-12, 20:19   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Knøtteliten (2), er rågod på Lorax- spillet (iPad).
Står Knotten (8) eller jeg fast, fikser hun det på et blunk.

Ellers er Netflix som er mest brukt, gitt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 09:12   #11
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Her går det i Minecraft og Eden.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 10:19   #12
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnespill/apps på mobil og nettbrett

Det som har vært populært lengst her blant storesøster på 8 og mellomste på 5 er spill som angry birds, where's my water og cut the rope. Nå før jul har de holdt på mye med julekongen-appen. Lillesøster på 3 er veldig glad i lydbøker på ipaden, vi har Karsten og Petra, lillesøster, dunderly, Tambar og Alvin Pang.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
app, barn, mobil, nettbrett, spill

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no