Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva bruker du blender til?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 10:40   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hva bruker du blender til?

Jeg prøver å finne gode grunner til å kjøpe blender fra KA. Bortsett fra smoothies, hva bruker du den til? Er den verdt pengene/ plassen den opptar?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 10:55   #2
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Ingenting. Vil du kjøpe min?

  Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 10:56   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Min brukes til Smoothies og milkshake. Og å knuse is. Men den er ikke fra KA, da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 10:58   #4
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Ingenting. Vil du kjøpe min?

Samme svar fra meg.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 10:59   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Ingenting. Vil du kjøpe min?

Ikke helt svaret jeg var ute etter.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:06   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.238
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Jeg bruker den til smooties, måltidssupper og hakking av grønnsaks slurrier til curries feks, til det siste bruker jeg ofte stavmixer, siden det blir mindre å vaske opp. Men blenderen lager glattere konsistens enn stavmixeren så det er jo en smakssak hva man foretrekker.

Kan hende en skikkelig god stavmixer kan dekke opp en blender, men det er mye lettere å lage smooties med blender enn stavmixer, slik at jeg faktisk lager smooties ofte. Det går mye fortere fordi jeg kan ha i større stykker av frukt&grønt i blenderen min.

Hvis man driver med molekulær kokekunst brukes blenderen mye ser jeg.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:26   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Jeg har blender og stavmikser med minihakker, og bruker bare stavmikseren. Men den blir til gjengjeld brukt hver dag.
Jeg bruker den til pannekakerøre, muffins og slikt, nøttesmør, smoothies, sauser og majones.
Kunne jo selvsagt brukt blenderen til det samme, men den tar så stor plass og er mer pes å gjøre rent. Jeg lager sjelden store porsjoner så da er stavmikseren perfekt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:35   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Smoothie, hakke sjokolade, nøtter etc. Vi har ikke stavmikser akkurat nå (ødelagt).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:44   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Smoothies, hakking av sjokolade (gjort en gang) og en sjelden gang finmosing av feks. tomater til tomatsaus. Og strawberry daquiry og den slags en veldig sjelden gang hvert jubelår.

KA-blenderen er såpass dyr at jeg nok heller hadde investert i en god stavmikser til min type bruk. Jeg har nettopp vært uten blender en stund og brukt stavmikseren i stedet. Funker like bra det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:15   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.864
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Smoothies, milkshake, supper, bærsauser/coulis, pizzasaus, babymat. Jeg synes blender er mye mer praktisk enn stavmikser.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:27   #11
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Smoothies, milkshake, knuse is til drinker og "slush", bærsauser, bananmos til banankake, hakke nøtter og sjokolade, guacamole.

Følger med her, tenker at jeg nok kunne brukt den mer enn jeg gjør. Men den gjør seg fint på benken også da!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:49   #12
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Smoothies, milkshake, supper, bærsauser/coulis, pizzasaus, babymat. Jeg synes blender er mye mer praktisk enn stavmikser.

Ja , jeg tror også jeg liker det bedre. Og mm stavmikser funker ikke til alt. Ser for meg at det blir brukt til supper og sauser og guacamole var lurt. Det elsker jeg, men gidder ofte ikke lage nettopp fordi jeg må mose for hånd.

Og ungene vil nok elske det.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:16   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Stavmikser bruker jeg aldri, selv om jeg har en helt ok en.
Blenderen min jeg.
Smoothie, iskaffe, hakking av nøtter og sjokolade, kakebunner med kjeks/nøtter osv.
Jeg lager stort sett 1,5 - 2 liter smoothie når jeg lager, så stavmisker på det hadde vært helt utopisk. Jeg bruker min i snitt 2-4 ganger i uka, tenker jeg. Litt avhengig av årstid.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:12   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Etter at jeg ikke lenger lager strawberry daiquiries med jevne mellomrom, brukes den stort sett når jeg lager bringebærsorbet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:50   #15
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Har blender med stavmikser og bruker den veldig mye egentlig…

aldri smoothies.. .men guacamole, nøttesmør, raw kaker/kuler, stavmikser til supper osv

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 18:22   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Den fra KA tåler varme så den hiver jeg alt mulig rart i. Sauser og supper, grønnsaker som skal moses, smoothie osv osv.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 18:28   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Jeg bruker den mye til å ta seg ut på kjøkkenbilder. *selfieforkjøkkenmaskiner*

I tillegg bruker jeg den til å hakke, lage smoothie, lage milkshake og mye mer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:37   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Smoothies, milkshake, fiskekakefarse, knuse is.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 22:46   #19
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker du blender til?

Slush, smoothies og milkshake her. Blir brukt en del ganger i året, og glad jeg har den.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no