Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 13:43   #1
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Spørsmål

Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Sitter her med min splitter nye espressomaskin som forøvrig er årets julegave fra gubben Driver å smaker meg gjennom forskjellige typer kaffer, men får ikke til melkesummeren. Trodde det bare var å velge en av de vispene som er oppi, fylle på litt melk og trykke?? Knappen lyser enten rødt, sikkert for varm melk, og blå som jeg regner med er hvis du vil ha kald melk? Men melken blir bare varm, ingen skum.... Bruker ekstra lettmelk, kan det være grunnen? Hva er forskjellen på de to små vispene som man plasser oppi? Hjelp

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 13:48   #2
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Nespresso

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 15:09   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Jeg har en Aeroccino (en sånn separat dings som bare er melkeskummer), og der er i alle fall forskjellen på vispene at den ene brukes for å få skum mens den andre brukes hvis man bare vil ha varm melk - den bare rører litt i melken så den blir jevnt varm og ikke svir seg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 15:25   #4
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Min erfaring med aeroccinoen er at h-melk gir det tjukkeste melkeskummet!
Så, ja, jeg tror melketypen har noe å si.

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 16:20   #5
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Den vispen med spiral gir skum. Og jeg synes faktisk at det blir bedre skum med skummet melk (no pun intended!) men det smaker jo best med hel, da.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:09   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Jeg har Nespresso og vår maskin lager supert melkeskum med ekstra lett. Men vi har ikke visp.. Jeg har aldri sett visp på Nespresso, hvilken modell har dere? Vi har denne.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:14   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

På min er det en spiralvisp i metall og en plastvisp som har to enkle "armer", litt som en forenklet propell. Det er spiralvispen som gir skum.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:17   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

... Og (viktig) med spiralvispen fyller du bare til den nederste streken, ellers flommer det over. Big time. Har jeg hørt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 18:32   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

... Og (viktig) med spiralvispen fyller du bare til den nederste streken, ellers flommer det over. Big time. Har jeg hørt.

Og det sier du nå først!? :skingrestemme:

Det har visst skjedd andre steder også. Har jeg hørt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 19:00   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Jeg har nettopp kjøpt meg sånn Nescafe aeroccino melkeskummer, og der sitter de to visp-delene sammen - "visp-biten" er avtagbar. (før kom de som to separate visper og det var en liten beholder til den ene man ikke brukte til enhver tid bak på aeroccinoen. Det er det ikke på min, de er én).
Den ser ca noe slikt ut:





Den funker som ei kule den, på all slags melk
pass på at det er vispedingsen med den spiralgreia som er i bruk, hell melk til den nederste streken trykk på knappen til det lyser rødt, vent, presto.
Også synes jeg det blir penere skum om jeg holder tilbake skummet i aeroccinoen med en skje mens jeg heller nedi den varme melka som blir nederst, også brer over skummet til slutt. Ellers blir det fort "borte", spesielt med helmelk.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 19:14   #11
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Tusen takk for svar. Jeg har fått det til, plutselig bare begynte den spiralvispen å gå rundt,. Kanskje jeg ikke hadde festet den skikkelig så nå har jeg deilig skum av alle typer melk bare gledermeg til jeg skal få de kafeen jeg har bestilt med sjokolade, karamell og vaniljesmak. Har STORE forventninger til den med sjokolade. Kunne i grunnen vært litt større utvalg av kaffe med " smaker" en hvit Citiz&milk.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 19:16   #12
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Tusen takk for svar. Jeg har fått det til, plutselig bare begynte den spiralvispen å gå rundt,. Kanskje jeg ikke hadde festet den skikkelig så nå har jeg deilig skum av alle typer melk bare gledermeg til jeg skal få de kafeen jeg har bestilt med sjokolade, karamell og vaniljesmak. Har STORE forventninger til den med sjokolade. Kunne i grunnen vært litt større utvalg av kaffe med " smaker" en hvit Citiz&milk.

Har en hvit Citiz & Milk skulle der stå....

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 23:24   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Den vaniljekaffen er nydelig!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 10:48   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

... Og (viktig) med spiralvispen fyller du bare til den nederste streken, ellers flommer det over. Big time. Har jeg hørt.

BTDT.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 10:49   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin- og melkeskummerspørsmål

Jeg har også varmet melk uten noen visp eller annet i. Det sved seg. Big time. Forøvrig svir det seg alltid litt, så jeg gnikker og gnir og har et anstrengt forhold til hele dingsen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no