Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Etisk - skulle man latt være?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-16, 13:57   #161
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Feil tråd!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 14:03   #162
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Feil tråd!

Ah, der var det. Eg lurte på korfor eg ikkje fann det i den andre tråden.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 14:08   #163
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Fort gjort å blande to viktige tråder om ungdom!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 14:18   #164
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?



Eg vil påstå at det er ei rekke spørsmål som blir reist i dagens klipp som passer under spørsmålet "Etisk - skulle man latt være?" Smuglesing av meldinger, ryktespredning og googling på prøve, for eksempel.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 15:06   #165
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Interessant artikkel: http://journalisten.no/2016/11/angelica-og-budstikka

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 22:16   #166
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Når begynner rettssaken?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 22:40   #167
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Skolen skulle ha fattet et enkeltvedtak etter §9a-3 i opplæringsloven. Dersom skolen etter en undersøkelsesfase fant at jentas krav til et godt psykososialt arbeidsmiljø var oppfylt skulle vedtaket ha inneholdt en oppsummering av hva skolen har kommet fram til gjennom undersøkelsene og vært et såkalt negativt vedtak. Da har foresatte klagerett til fylkesmannen (noe som skal være opplyst om i vedtaket).

Der jeg jobber fatter vi flere negative vedtak i løpet av et år enn vedtak om at elevene psykososiale arbeidsmiljø ikke er godt nok. Men, også i de negative vedtakene har vi med tiltak som er beregnet på å forebygge at mobbing skal skje i fremtiden. Hvorvidt vi som skole fanger opp alt? Det tror jeg ikke. Men det er en annen diskusjon.

Jeg kjenner jeg er litt delt angående artikkelen. Men jeg tror jeg faller ned på at jeg synes den siden av saken også må fram.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 22:43   #168
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Når begynner rettssaken?

Jeg tror det er april.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 09:19   #169
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Det ble fattet enkeltvedtak på Gullhaug, i 4 kl i begynnelsen på skoleåret. Men de flyttet rett etterpå.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 12:27   #170
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Nå har jeg lest artikkelen til Budstikka to ganger, men jeg ser ikke at de helt utelukker mobbing? Slik jeg leser den kan det fint ha foregått mobbing den perioden, jeg leser det slik at det faktisk har vært episoder, ref det burde vært enkeltvedtak både i 2. og 5. klasse? Leser jeg virkelig med helt feil briller?

Nå har jeg ikke lest artiklene som omhandlet mobbingen, så det jeg vet om saken er det jeg har lest i denne tråden og disse artiklene som er linket til her.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 14:11   #171
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Enkeltvedtak for å sikre et psykosialt miljø betyr jo ikke nødvendigvis at noen er mobbet? Det Kan vel også bety "ivareta hverdag til barn med sosial angst" eller "nytilflyttet barn som har vanskelig for å finne seg til rette" (hypotetiske eksempler). Tror jeg?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 15:17   #172
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Enkeltvedtak i fht psykososialt miljø trenger ikke å ha noe som helst med mobbing å gjøre.

Jeg har lest saken og den var ubehagelig og sladrete, samtidig som jeg ser behovet for de beskyldte mobbejentene fra Gullhaug for å renvaske seg, stakkars, de er blitt beskyldt for å ta livet av en annen jente!

Jeg tenker at her er det sendt altfor få bekymringsmeldinger til barnevernet, moren har tatt en god del valg som ikke i utgangspunktet ser ut til å ha vært til barnets beste? Er det Munchhausen by proxy, er det prosjsering, er det vrangforestillinger eller er hun bare godt gammeldags sprø? Det virker som om moren - ut fra tekstmeldinger og samataler - har vært ute etter å gjøre Angelica til et mobbeoffer og de andre til mobbere, alle konflikter blir løst med å ta avstand og/eller flytte. Her er det en liten familie som skulle hatt masse hjelp.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 15:55   #173
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg tror ikke hun trenger å ha vært SÅ gæren. Å være god nok omsorgsperson for et barn som er så alvorlig syk som et anorektisk barn er helt sinnsykt krevende, hele familier går under under den belastningen det er.

Å ikke forstå og ikke klare å nøste opp i komplekse mobbesaker, mobbesaker som er det forfatteren av boka sier at «det bare er offeret som merker det, ikke engang mobberne selv merker det», å bli forvirret eller å jage ned feil kaninhull, bli så fortvilet at man ikke er så konstruktiv, men sint og rotete, det er også innenfor normalområdet for mennesker, tror jeg.

Og da er det så ekstremt viktig at etatene handler sammen. Skolene, barnevernet og helsevesenet. I ekstremsituasjoner bør ikke barn overlates til ett enkelt menneske, som viser seg, det så jo alle involverte underveis, å ikke mestre de utfordringene hun ble stilt overfor.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 16:23   #174
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Det spiller egentlig ingen rolle om A ble mobbet for fire-fem år siden. Det som betyr noe er at

1: hun ble ikke godt nok fulgt opp og

2: voksne sender hatmeldinger til barn som var 6-9 år gamle den gangen. Det er begge deler er stygt (fant ikke rett ord her).

Hva får voksne mennesker til å tro at angrep på barn er greit?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 17:08   #175
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ikke hun trenger å ha vært SÅ gæren. Å være god nok omsorgsperson for et barn som er så alvorlig syk som et anorektisk barn er helt sinnsykt krevende, hele familier går under under den belastningen det er.

Å ikke forstå og ikke klare å nøste opp i komplekse mobbesaker, mobbesaker som er det forfatteren av boka sier at «det bare er offeret som merker det, ikke engang mobberne selv merker det», å bli forvirret eller å jage ned feil kaninhull, bli så fortvilet at man ikke er så konstruktiv, men sint og rotete, det er også innenfor normalområdet for mennesker, tror jeg.

Og da er det så ekstremt viktig at etatene handler sammen. Skolene, barnevernet og helsevesenet. I ekstremsituasjoner bør ikke barn overlates til ett enkelt menneske, som viser seg, det så jo alle involverte underveis, å ikke mestre de utfordringene hun ble stilt overfor.

Problemene begynte selvfølgelig lenge før spiseforstyrrelsene. Jeg regner med at SMS er gjengitt ordrett i artikkelen: overhører (en jentes navn, red.anm.) i garderoben som sier Angelica kommer for sent. Jeg ble rasende. Den frekke ungen! Jeg sa til henne at for det første kom vi ikke for sent, for det andre kommer hun sent selv, for det tredje måtte vi vente på noen. Og det er lumpent å si sånt! Den ungen irriterer meg sånn.

Jeg må si at beskrevet oppførsel fra mor mht skolevei, lek og kommunikasjon med andre må ha gjort samspillet med barn og foreldre utfordrende for moren og barnet uten at reaksjoner nødvendigvis er mobbing.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 17:57   #176
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/d...en/a/23854455/

I dag kom boken, her fra en artikkel i VG.

Boken tar i liten grad for seg perioden mens moren og jenta var på hytta i Valdres. De månedene moren nå står tiltalt for å ha utvist grov omsorgssvikt. Bare et kort kapittel, som starter med at det er politiets og påtalemyndighetens oppgave å belyse hva som skjedde der, er viet de siste månedene av 13-åringens liv.

Gangdal sier det er et bevisst valg.

– Nettopp fordi boken kommer ut mens saken ennå er uavklart strafferettslig har jeg forsøkt bare å antyde hva som kan ha skjedd i de siste månedene, men det skjer ett eller annet hvor hun som alenemor er temmelig utslitt etter å ha kjempet for datteren i mange år, og så kjempet mot spiseforstyrrelser, sier forfatteren.


Og grunnen til at det lille forlaget Prego ble valgt er at det ellers hadde blitt utgivelse i januar/februar noe forfatteren syntes var for sent.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 18:17   #177
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Så den kom for tidlig til å ha med fakta om det aktuelle dødsfallet, men å vente til over jul ble for sent?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 18:19   #178
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Så den kom for tidlig til å ha med fakta om det aktuelle dødsfallet, men å vente til over jul ble for sent?

Tydeligvis! Denne boken er vel tenkt som dette årets julesalget- slik som Christoffer-boken.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 18:23   #179
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Aschehoug hadde den på høstliste med planlagt lansering medio september. Det er sjelden så store endringar på desse.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 21:26   #180
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg hørte intervju med forfatteren i dag, og syns ham høres overraskende forstandig og balansert ut. Han understreket mange ganger at det åpenbart ikke er barn som har noen skyld der, men at skole, helsevesen og barnevern sammen har sviktet en familie.

Jeg syns det er helt rimelig at han ikke går dypt inn og prosederer på det som skal opp i retten. Det er ikke det som er hans anliggende. Han er opptatt av systemer og hvordan de kan faktisk klare å gripe inn når det trengs. Slik jeg forstod ham.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no