Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-16, 01:34   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Om noen år har jeg lyst til å ta med barna til Lofoten. Aldri vært der selv. Maks en uke, fly fra Oslo. Hva gjør man? Man kan sykle? Bo i telt? Hvor? Hva ser vi? Jeg er helt blank.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 13:12   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Leiebil er et must iallefall. Fly til Evenes f.eks, og lei bil derfra. Kjør ut til Vest-Lofoten, Lofoten er finere jo lengre vest du kommer. Reine er en perle. Nusfjord også. Rorbu er kjempekoselig, men prisene er som hotellpriser. Telt anbefales egentlig ikke, pga stor sjanse for regn, men kanskje dere er mer friluftsmennesker enn meg og liker sånt?

Liker ungene å fiske? Gå i fjellet? Leke i fjæra?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 13:17   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Jeg har ikke vært i Lofoten, men kom hjem i går fra 5 dager på Andøya. (Var på kurs på Andøya Space Center). Jeg var på hvalsafari med stor båt og fuglesafari med rib. Begge deler var helt fantastisk. Det er vel sånt i Lofoten også? Anbefales på det sterkeste!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 13:51   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.458
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Bodde på en folkehøgskole i Kabelvåg ifjor, en natt. Lå ute på Booking.com som sommerhotell. Ulike typer rom, med eller uten tilgang til kjøkken. Vi (reiste med en venninne) hadde dobbeltrom med vask på rommet og dusj og toaletter på gangen - felles for etasjen. Virket nyoppusset, ihvertfall det bygget vi bodde i, med resepsjon og spisesal (med hotellfrokost) nede i første etasje.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 15:07   #5
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Bodde på en folkehøgskole i Kabelvåg ifjor, en natt. Lå ute på Booking.com som sommerhotell. Ulike typer rom, med eller uten tilgang til kjøkken. Vi (reiste med en venninne) hadde dobbeltrom med vask på rommet og dusj og toaletter på gangen - felles for etasjen. Virket nyoppusset, ihvertfall det bygget vi bodde i, med resepsjon og spisesal (med hotellfrokost) nede i første etasje.

Vi bodde også der i fjor, men hadde dobbeltrom med eget bad. Rent, pent, grei frokost og grei pris.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 16:03   #6
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Anbefaler også Folkehøgskolen i Kabelvåg som overnattingsmulighet, men telt kan fungere greit det også. Skagen Camping ved Flakstad er kjempe fin, med fasiliteter som toalett/dusj og kjøkken.

Fjellturer er gøy, Djevelporten i Svolvær, Hoven på Gimsøy(midnattsoltur opp dit=magisk) og Festvågtinden ved Henningsvær.
En tur inn til Henningsvær er også koselig, søte butikker og kaféer. Verdens beste solboller på Lystøperiet.

Ribtur/kanoturer kan man fikse på XXLofoten o.l, Ørnesafari inn til Trollfjorden er også gøy!
Mat på Du Verden og Rå:Bra i Svolvær er en opplevelse.

Fjols er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 17:01   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Anbefaler også Andøya, det er ikke Lofoten, men det er veldig fint her, og mange muligheter. Om nå ikke flystasjonen legges ned, så går det direktefly fra Oslo og hit på sommeren.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 17:03   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Anbefaler også Andøya, det er ikke Lofoten, men det er veldig fint her, og mange muligheter. Om nå ikke flystasjonen legges ned, så går det direktefly fra Oslo og hit på sommeren.

På Andøya kan man besøke Romskipet Aurora og lære om nordlys. Man er i et romskip og må styre det. Jeg vet ikke hvordan det fungerer som turist, jeg gjorde det som lærer på kurs, og vi var 10 stk i "romskipet". Jeg var pilot, og det var faktisk veldig morsomt selv for meg som er godt voksen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 17:07   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

På Andøya kan man besøke Romskipet Aurora og lære om nordlys. Man er i et romskip og må styre det. Jeg vet ikke hvordan det fungerer som turist, jeg gjorde det som lærer på kurs, og vi var 10 stk i "romskipet". Jeg var pilot, og det var faktisk veldig morsomt selv for meg som er godt voksen.

Jeg tror det fungerer omtrent på samme måte som turist.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 17:14   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tror det fungerer omtrent på samme måte som turist.

Men da er man avhengig av at det er nok folk til å bemanne romskipet. Vet ikke om man setter seg opp på en tid eller noe sånt. Det er 10 plasser i romskipet.

Uansett var det veldig moro, tror alle syntes det av oss. Men så var vi en gjeng med nerdete naturfagslærere og da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 18:09   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men da er man avhengig av at det er nok folk til å bemanne romskipet. Vet ikke om man setter seg opp på en tid eller noe sånt. Det er 10 plasser i romskipet.

Uansett var det veldig moro, tror alle syntes det av oss. Men så var vi en gjeng med nerdete naturfagslærere og da.

Jeg tror de har et system på det nå i turistsesongen, man må sikkert melde seg på. Det er noen av trinnene på skolen som har vært med i utprøvingen, og alle ungene har syntes det har vært morsomt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 11:08   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Mye fine tips her:-)
Har noen erfaring med å sykle fra sted til sted?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 12:05   #13
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Jeg har ikke syklet selv, men det er jo relativt korte avstander. Dog er det innimellom veldig (!) smale og svingete veger, så det kan bli spennende når bobiler møter bobiler og noen syklister svirrer rundt samtidig... Men i alle fall i den typiske ferietiden, så er det ganske rolige tempo på de fleste, så det går vel som regel greit...Kan være værhardt da, vi har kjørt på sommertid i iskald vind, regn og blåst, men også i strålende sol og bris, så man bør være klesmessig forberedt på alle muligheter.

Vi skal nedover igjen til uka, og jeg gleder meg like mye hver gang, Lofoten og Vesterålen er fantastisk.....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-16, 12:27   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mor, 9 år og 12 år til Lofoten?

Prikker deg blogginnlegg fra vår ferie i Lofoten

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no