Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tyrkia, pass gyldig 6 mnd etter hjemreise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-14, 20:34   #1
Infinity
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 1
Infinity har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tyrkia, pass gyldig 6 mnd etter hjemreise?

Vi skal til Tyrkia i juli og hadde kontroll på pass og visum, trodde vi... Den ene guttungens pass går ut i slutten av februar 2015 som er innenfor 6 mnd grensen ved hjemreise som Tyrkia krever (hjemreise i slutten av juli). Men ser jeg på visumet så står det "Duration of stay 90 days" "valid until 04 january 2015.
Hva regner Tyrkiske myndigheter som hjemreise?? Hjemmreisedatoen på flybilletten eller "valid until" datoen på visumet????

Jeg skal uansett ringe den Tyrkiske ambassade i morgen men håper noen kan gi meg et oppklarende svar før det...?

Infinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-14, 20:53   #2
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tyrkia, pass gyldig 6 mnd etter hjemreise???

Hjemreisedatoen som gjelder, ikke hvor lenge visumet varer så vidt jeg har forstått.

Men takk for påminnelsen. Sjekket nå og minsten sitt pass har gått ut og vi skal til Tyrkia i høstferien.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-14, 21:54   #3
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tyrkia, pass gyldig 6 mnd etter hjemreise???

Hjemreisedatoen. Dere kan reise flere ganger på samme visumet fram til 04.januar, men kun 90 dager i den perioden.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no