Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-14, 20:52   #21
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Jeg har ikke vært mange ganger i syden, men de gangene har jeg hatt egne strandantrekk (ikke mange) som jeg bruker til de bør skylles opp pga klorvann/saltvann/sand/solkrem/svette. I mitt hode tåler de ganske mange dager siden de tross alt bare benyttes til og fra stranda. Kjoler til kveldsbruk tåler også flere dager (flere enn to) da de påkles nydusjet kropp og bare benyttes noen få kveldstimer. Men jeg er lite nøye da. Jeg bruker klær flere ganger uten å vaske hjemme også.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 20:54   #22
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Jeg pleier foresten å rulle alle plagg. Man får plass til mye, og kjoler krøller mindre.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:05   #23
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Uansett: Ta med minst mulig Kan bare snakke for meg selv, men finner nå stort sett noe å shoppe på de aller fleste steder

Litt flytende vaskemiddel er kjekt å ha med ja - ikke at man bør beregne å vaske noe særlig, er i hvertfall ikke det jeg har lyst til på ferie, men med unger så blir det fort en flekk eller to på klærne til de voksne også, og skulle man få tomatsaus på en ren hvit topp er det kjekt å kunne ha på litt vaskemiddel og vaske den snarest, så ikke den blir liggende i to uker og man garantert ikke får av flekken...:btdt:

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:12   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg bruker ikke solkrem om kveldene i syden. Og strandkjolene har jeg bare på til og fra stranden. Og når jeg tenker meg om, så er heldigvis ikke solkremene mine så klissete heller. Aldri vært et problem.

Det er de til- og fra stranden-kjolene som blir ekle. På et blunk. Jeg smører meg hjrmme og går til stranden. Å ta på seg noe like etterpå er kjempeekkelt. Men nødvendig. Jeg føler meg klissete uansett hvilke solkremer jeg bruker. Men det kan hende det er min hud som er spesiell.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:13   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har egne "bruke til og fra stranda inkludert brukt av solkrem og eventuelt salt-kjoler".

Jeg også, men de føles seige og ekle temmelig fort.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:20   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg også, men de føles seige og ekle temmelig fort.

Det er jeg enig i, men jeg skyller de bare opp etter behov.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:21   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er de til- og fra stranden-kjolene som blir ekle. På et blunk. Jeg smører meg hjrmme og går til stranden. Å ta på seg noe like etterpå er kjempeekkelt. Men nødvendig. Jeg føler meg klissete uansett hvilke solkremer jeg bruker. Men det kan hende det er min hud som er spesiell.

Ah, jeg smører meg ikke på kroppen før vi er på stranda, uansett. Barna smøres før vi går. Men jeg føler meg kun klissete om jeg bruker barnas solkrem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:33   #28
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Jeg er elendig på å pakke til både ungene og meg. Har såvidt startet og skal klare å pakke litt lite til meg selv, men til ungene er det vanskelig synes jeg. Blir bestandig alt for mye. Jeg er en typisk overpakker.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:35   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Jeg har ikke med så veldig mange uansett, og vi skyller opp. Men jeg synes de er ekle å ha på. Jeg kan ikke fordra å smøre meg på stranda. I tillegg trenger jeg hjelp til ryggen, og mannen smører min rygg når jeg smører hans og vi sammen smører hver vår unge. Og i tillegg kommer Strandsvette, saltvann etc. Synes det er forholdsvis stor slitasje på strandkjoler. I tillegg er vi masse på tur. Da har jeg typisk stroppeoverdel, men må ha solkrem likevel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:40   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Vi smører oss uten klær på morgenen sånn at en ikke går glipp av noen skiller. Og vi hater å smøre oss på stranda. Vi er en del ved basseng også, så da går det jo greit. Men bor vi veldig nærme stranda eller bassenget tar jeg bare på et skjørt eller noe og dropper overdelen og går bare i bikinien. Skal vi mer rundt på forskjellige steder på dagtid så går det mye mer klær til alle.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:43   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vi smører oss uten klær på morgenen sånn at en ikke går glipp av noen skiller. Og vi hater å smøre oss på stranda. Vi er en del ved basseng også, så da går det jo greit. Men bor vi veldig nærme stranda eller bassenget tar jeg bare på et skjørt eller noe og dropper overdelen og går bare i bikinien. Skal vi mer rundt på forskjellige steder på dagtid så går det mye mer klær til alle.

Samme her. Og som sagt farter vi masse. Man blir nokså svett av det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:45   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Ja, vi farter fint lite på sånne vanlige sydenturer. Vi spiser frokost og går rett på stranda, og der blir vi. Til vi går tilbake til hotellet på ettermiddagen/kvelden, dusjer og hviler før vi går ut igjen for å spise middag. Da smører vi oss ikke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 21:57   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, vi farter fint lite på sånne vanlige sydenturer. Vi spiser frokost og går rett på stranda, og der blir vi. Til vi går tilbake til hotellet på ettermiddagen/kvelden, dusjer og hviler før vi går ut igjen for å spise middag. Da smører vi oss ikke.

Det er sjelden vi gjør det slik, men det hender. Hvis vi da spiser lunsj på eller i nærheten av stranda, tar jeg ofte på meg kjolen, men jeg har gjerne våt bikini under, samt solkrem og svette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 23:31   #34
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Egentlig bruker jeg mest strandklær; singleter (minst 7), korte skjørt eller shorts (4-5 stk), et par strandkjoler, 3 bikinier. Disse klærne blir ekle av solkrem, sand og vann. Jeg pleier ikke skifte om til lunsj, eller når jeg går til kiosken for å kjøpe drikke/is, og tar da på meg strandtøyet utenpå en litt fuktig bikini. Da orker jeg ikke bruke de klærne mer enn et par dager. Strandtøyet tar også liten plass i kofferten.

Før middag dusjer jeg og tar på rent kveldstøy (kjole eller skjørt og topp). Fordi det ikke er like glohett om kvelden, varer kveldsantrekkene flere dager, og jeg trenger ikke mange av de.
Jeg pleier også pakke en cardiganjakke, evt. har den på når jeg reiser, men den blir som regel liggende i kofferten under oppholdet.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 10:03   #35
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vi smører oss uten klær på morgenen sånn at en ikke går glipp av noen skiller. Og vi hater å smøre oss på stranda. Vi er en del ved basseng også, så da går det jo greit. Men bor vi veldig nærme stranda eller bassenget tar jeg bare på et skjørt eller noe og dropper overdelen og går bare i bikinien. Skal vi mer rundt på forskjellige steder på dagtid så går det mye mer klær til alle.

Strandskjørt!! Så smart, hotellet vårt er bare bassenget og en hekk unna stranda!

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 10:06   #36
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håpløs pakker 14 dager i "syden"...

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Strandskjørt!! Så smart, hotellet vårt er bare bassenget og en hekk unna stranda!

Det går veldig mye mindre klær om man dropper overdelen (ikke bikinioverdelen da) når man går til og fra stranden eller bassenget. Dette gjør jeg bare når det er innen hotellområdet eller over ei lita gate som du sier. Har bare med en singlet i strandveska tilfelle vi skal spise lunch på strandbar eller noe sånt. Eller så har jeg også et par saronger jeg bruker til dette. De er så tynne og tørker lett og kan lett skylles opp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no