Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

De beste boksene til oppbevaring av mel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-20, 11:01   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

De beste boksene til oppbevaring av mel

Hva er best å oppbevare mel i?
Trenger noe som er helt tett og som melbiller/tørrfruktmøll osv ikke klarer å komme inn i.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 13:27   #2
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Jeg elsker den store (gamle?) boksen til Tupperware, men vet ikke om den eksisterer enda. Rommer 2,5 kg.

https://www.epla.no/samler/produkter/681491/

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 13:33   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Tupperware tror jeg fort kan bli dyrt, skal ha ca 20 bokser i ulike størrelser. Tar ingen sjanser.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 13:44   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Eg har ein del frå Biltema, faktisk. Eg finn dei ikkje på nettsida, så kan hende dei er utgått. Men dei er veldig fine, gjennomsiktige, med gummitetning i lokket. Dei blei solgt i trepakk for 129 eller deromkring.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 14:01   #5
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Disse fra Clas Ohlson har jeg hørt positive ting om fra flere:
https://www.clasohlson.com/no/p/44-1740-3

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 14:03   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Disse fra Clas Ohlson har jeg hørt positive ting om fra flere:
https://www.clasohlson.com/no/p/44-1740-3

Dei var det eg leita etter. Ikkje rart eg ikkje fann dei på Biltema sine nettsider.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 14:21   #7
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Takk for tips - jeg har også tenkt at jeg burde skaffe meg noen nye bokser.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 14:25   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Jeg har de samme som nokon og cauchy, fra Clasern, og de funker finfint.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 14:32   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

De ser bra ut.

Noen som har prøvd disse fra Ikea?
https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-36...ast-s99269080/

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 14:42   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Bruker Norgesglass jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-20, 14:44   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

De ser bra ut.

Noen som har prøvd disse fra Ikea?
https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-36...ast-s99269080/

Jeg har en slik til hvetemel. Heller 2 kg i en sånn. Jeg stoler ikke nok på lokket til at jeg tør løfte den med en hånd. Den fungerer fint. Er tett, lokket sitter godt nok.

Jeg har disse også, til sukker, bønner ol. Det fine emd dem er at man ikke trenger ta av hele lokket. De er for små til store pakker mel.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 12:39   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Jeg foretrekker tupperware sine. Dessverre kommer og går de fra katalogen og akkurat nå er det lite utvalg. Verken spacemaker som er mine favoritter eller kvartett som Pasta henviser til her oppe er i salg for tiden. Men man kan få tak i de på finn/facebook/eBay og de kommer innimellom og da gjerne på tilbud. Jeg har to store sett med spacemakere. Mener jeg betalte 600 for 6. Den største tar en 2l med mel. Og så kan man feste skje på innsiden. Lokket står av seg selv når man åpner de.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 12:43   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

https://www.ebay.com/itm/TUPPERWARE-...QAAOSw4qNeGdA5

Det er disse. Prisen her blir ca samme som kjøpt fra tupperware i Norge på salg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 13:28   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

https://www.ebay.com/itm/TUPPERWARE-...QAAOSw4qNeGdA5

Det er disse. Prisen her blir ca samme som kjøpt fra tupperware i Norge på salg.

Redd for at de klarer å komme seg inn der. Egentlig anbefales det skrulokk for å få det tett nok til at larvene ikke skal komme seg inn. Jeg tør ikke kjøpe lokk med åpning for å helle.


Jeg har nå kjøpt bokser for rett under 1800 kroner. Kan hende jeg må ha flere. Kjøpte de fleste fra Clas Ohlson.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 17:36   #15
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.190
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Jeg har Coline fra Clas Ohlson i ymse størrelser, og syns de fungerer veldig godt. Spesielt det at de har forskjellige størrelser, og at det er mulig å stable disse oppå hverandre.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 18:27   #16
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Jeg bruker Korken krukker fra Ikea, samt en type derfra som er gått ut av sortiment. Jeg har brukt disse i flere år og *bank i bordet* har ikke hatt problemer med meldyr.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-20, 20:24   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Er det nå jeg skal fortelle at jeg har levende melormer i en boks? Ikke i melskuffen da.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-20, 22:00   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Er det nå jeg skal fortelle at jeg har levende melormer i en boks? Ikke i melskuffen da.

De tipper jeg har kommet med fra butikken. Fordelen er jo at det holder seg til den boksen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-20, 23:09   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

De tipper jeg har kommet med fra butikken. Fordelen er jo at det holder seg til den boksen.

Jeg har fått de av broren min. De er ørkenrottemat. Den vitsen fungerte dårlig gitt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-20, 23:20   #20
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste boksene til oppbevaring av mel

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har fått de av broren min. De er ørkenrottemat. Den vitsen fungerte dårlig gitt.

Hehe, jeg tok den ikke.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no