Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-20, 16:36   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

På halen av populismen, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 17:50   #22
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Åh, jeg hadde en liknende ambisjon for noen år siden, det var ikke måte på hvor mye gøy jeg skulle lage i tre. Vi fikk i tillegg svigerfars artige tremaskiner i losji et par år (dreiemaskin, dimmensjonshøvel, løvsag, høvelbenk) og enorme mengder verktøy til alt man kan tenke seg å lage av tre. Det ble stort sett med tanken, gitt. De få greiene jeg prøvde meg på kvalifiserer ikke til å fortelle om.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 18:05   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Herrejemini, har du gått av skaftet? Treskaftet altså? Bm "blødme".

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 18:09   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

På halen av populismen, faktisk.

Noe sånt eller litt til. Åhh, hodet mitt er ikke helt med og telefonen spiller slett ikke på lag.

Men, en god latter forlenger livet

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 19:49   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Nå er jeg i gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 21:17   #26
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 21:18   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå er jeg i gang.

Seriøst? Som i du har et stykke tre og noe å bearbeide det med og holder på med å faktisk gjøre det? Gøy!

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 21:24   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Seriøst? Som i du har et stykke tre og noe å bearbeide det med og holder på med å faktisk gjøre det? Gøy!

Som i at jeg fant kidens speiderkniv og en vedkubbe, ja. Som er mye hardere enn jeg trodde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 21:35   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Jeg kan ikke være den eneste som går og synger på Snikkarboden, hoppfallera akkurat nå?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 21:52   #30
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kan ikke være den eneste som går og synger på Snikkarboden, hoppfallera akkurat nå?

Du bare måtte! Der satt den fast ja. Takk lissom.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 23:29   #31
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Om du skal bruke tappjern må du bruke begge hender, og da trenger du noe som holder trebiten fast. Du er kanskje helt ikke der at du vurderer å kjøpe høvelbenk?

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-20, 23:41   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Kan nesten ikke ha en høvelbenk i stua, nei. Ikke vet jeg hva et tappjern er heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 00:02   #33
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Du trenger en spikkekniv, et jern til å hule ut med og et passende emne, helst rått. Det er nye lettere å forme i rått treverk enn i tørt.
Gå ut i skogen og finn deg et passe tjukt emne i feks bjørk. De fleste sager ut grovformen på sleiva og spikker/huler ut resten, men du kan selvsagt spikke alt, det tar bare en del lenger tid.

Du finner sikkert tips i Kjetil Harket sin Spikkebok. Jeg har ikke lest den, men hørt mye bra om den.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 00:20   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Kan jeg skjære av en grein på ei bjørk i Birkelunden, kanskje?

Jeg har forresten fått vannblemme av speiderkniv + vedkubbe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 01:06   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan jeg skjære av en grein på ei bjørk i Birkelunden, kanskje?

Jeg har forresten fått vannblemme av speiderkniv + vedkubbe.

Ja.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 01:19   #36
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Du trenger japanske stemjern!


https://www.gustavsenas.no/axminster...yABEgKgNPD_BwE

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 09:27   #37
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan nesten ikke ha en høvelbenk i stua, nei. Ikke vet jeg hva et tappjern er heller.

Jeg måtte google for å finne ut hva det het selv også, husker vi brukte det til å hule ut på sløyden. Men det er sånn som er i det treskjæringssettet som ble vist tidligere i tråden.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 09:29   #38
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kan ikke være den eneste som går og synger på Snikkarboden, hoppfallera akkurat nå?

Her er det mer "det vil hun sikkert ha, da blir hun sikkert glad..."

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 09:38   #39
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv


Fabelaktig! Vil gjerne ha bilde når den er ferdig!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 10:13   #40
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Midtlivskrise? Jeg vil lage en tresleiv

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan nesten ikke ha en høvelbenk i stua, nei.

Kan du vel!
https://www.flickr.com/photos/klikk_no/4131308424/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no