Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 08:24   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Jeg holder på å restaurere en 100 år gammel fyllingsdør. ( )

Jeg fjerner tykk, tykk oljemaling med varmluftspistol og skrape, og det er selvsagt masse jobb, ikke minst for å bevare profilene i fyllingene inntakt.

Så til spørsmålet: denne døren fører inn til et bøttekott. Og ingen vil bry seg om hvordan den ser ut på baksiden. Kan jeg la baksiden være som den er (lag på lag med gammel oljemaling, som både har sprekker og er tildels avskallet), eller bør jeg restaurere begge deler? Jeg tenker særlig på om det er fare for at den vil slå seg hvis jeg bare fikser den ene siden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 08:25   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendigbå ta begge sider?

Og hvis en moderator kan fikse overskriften, det snilt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 08:55   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Hvis det kommer til å irritere deg så ville jeg tatt begge sider, hvis ikke ville jeg latt det være, tror jeg. (Jeg hadde nok tatt begge sider, for jeg hadde gått rundt og bare murret på at jeg bare tok en side og det er det ikke verdt.)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 08:58   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Jeg hadde tatt begge når jeg først var i siget.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 09:01   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Slår døren ut eller inn? Hvis den slår ut, ville jeg tatt begge sider av estetiske årsaker.

Jeg vet ikke noe om det materialtekniske, men det ville forbause meg om en 100 år gammel dør skulle slå seg. Den må da være helt tørr?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 09:02   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Jeg tror heller ikke den vil slå seg. Om du vil spørre fagfolk kan du ringe konservatorene på folkemuseet og spørre. De kan også komme med tips til hva slags maling du bør male den med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 09:07   #7
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Jeg ville gjort som Tallulah anbefaler.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 09:17   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Hvis du bare maler på baksiden, risikerer du hvertfall at det er linoljemaling der og at hele skiten begynner å flasse og skalle av :btdt:
Vi fikk råd fra maleren om å ta hele døra på en gang, han mente den kunne slå seg selv om den var like gammel som huset (1922).

Eksen brukte ...noen... timer på å ta forside og bakside av de 7 dørene som skulle tas, og jeg malte. Men resultatet ble vanvittig flott. Naboen tok dørene omtrent samtidig - de bare dyppet dørene hele nedi et syrebad av noe slag og vips (eller de lå vel nedi der en stund tror jeg) var dørene malingsfrie.

Jeg valgte å ikke male den lille kanten nedimellom der, egentlig var planen 3 farger, med mørkegrått mellom det lysegrå og sennepsgule, men jeg fikk det ikke pent. En som er mer nennhendig enn meg eller en maler ville sikkert fått det til. Jeg brukte forøvrig store mengder tape for å få det slik.

Her er våre dører:


Her er naboens dører:

Store deler av naboens hus kan beskues her, hos Informasjonskontoret for Farge og Interiør. Det er de som lager de inspirasjonsbladene man får hos fargehandlere bl.a. De var inne som konsulenter hos naboen, hjalp dem med fargevalg og slikt. Det ble KNALLFINT. Og god inspirasjon, vil jeg tro

Både jeg og naboen har forøvrig brukt den boka du har vettu, som utgangspunkt og inspirasjon for fargevalg


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:12.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:53   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvis det kommer til å irritere deg så ville jeg tatt begge sider, hvis ikke ville jeg latt det være, tror jeg. (Jeg hadde nok tatt begge sider, for jeg hadde gått rundt og bare murret på at jeg bare tok en side og det er det ikke verdt.)

Det høres i grunnen skrekkelig kjent ut.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Slår døren ut eller inn? Hvis den slår ut, ville jeg tatt begge sider av estetiske årsaker.

Den slår inn i kottet. Og slår innover på en slik måte at man ikke ser den når man står inne i kottet heller. Skal man se den, må man gå inn i kottet og lukke igjen døra. Den siden blir virkelig aldri synlig, slik døra er montert nå. Hadde den slått ut i gangen, hadde det ikke vært spørsmål; da hadde jeg tatt begge sidene.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvis du bare maler på baksiden, risikerer du hvertfall at det er linoljemaling der og at hele skiten begynner å flasse og skalle av :btdt:

Det er aldeles uaktuelt å male over det som er nå. Den er så stygg at den neppe blir veldig mye bedre av å males.

Sitat:

Vi fikk råd fra maleren om å ta hele døra på en gang, han mente den kunne slå seg selv om den var like gammel som huset (1922).



Sitat:

Eksen brukte ...noen... timer på å ta forside og bakside av de 7 dørene som skulle tas, og jeg malte. Men resultatet ble vanvittig flott. Naboen tok dørene omtrent samtidig - de bare dyppet dørene hele nedi et syrebad av noe slag og vips (eller de lå vel nedi der en stund tror jeg) var dørene malingsfrie.

Her er våre dører:

Det er akkurat samme type dør som jeg holder på med nå.

Sitat:

Her er naboens dører:

Dette er nøyaktig samme dør som vi har på kjøkkenet, bare enkeltdør og halvparten så høye glassflater. De høye glassene på vår dør er erstattet med ruglete glass, av den typen man brukte i dører på 70-tallet. Jeg har lurt på hvordan de originale glassene så ut, og her var svaret!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 17:56   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dette er nøyaktig samme dør som vi har på kjøkkenet, bare enkeltdør og halvparten så høye glassflater. De høye glassene på vår dør er erstattet med ruglete glass, av den typen man brukte i dører på 70-tallet. Jeg har lurt på hvordan de originale glassene så ut, og her var svaret!

Vi hadde samme type dør på verandaen, med originalglass - og der var også de høye glassene på siden slike som disse. Jeg vet de som eier døren på bildet snakket med glassmester siden ett eller to av glassene var sprukket og de trengte å få nytt som var helt likt. Er det ikke flott?!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 19:49   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Nå har jeg snakket med min lokale malermesterguru. (Jeg elsker butikker med god, gammeldags fagkunnskap!) Og ansiktsuttrykket hans da jeg spurte om det gikk an å bare ta ene siden!!

Jeg tror det var mest vondt i estetikken, men han sa også at det ikke var garanti for at den ikke ville slå seg, så det er vel best å kjøre løpet fullt ut.

Han hadde forresten vært på befaring på fasaden vår (vederlagsfritt!), og han mente at vi helt fint kunne male over med ordentlig maling, selv om det var linolje i bunn.

Her passer det å anbefale Trønsdal Fargehandel i Jonsvannsveien på det varmeste, synes jeg!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:00   #12
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå har jeg snakket med min lokale malermesterguru. (Jeg elsker butikker med god, gammeldags fagkunnskap!) Og ansiktsuttrykket hans da jeg spurte om det gikk an å bare ta ene siden!!

Jeg tror det var mest vondt i estetikken, men han sa også at det ikke var garanti for at den ikke ville slå seg, så det er vel best å kjøre løpet fullt ut.

Han hadde forresten vært på befaring på fasaden vår (vederlagsfritt!), og han mente at vi helt fint kunne male over med ordentlig maling, selv om det var linolje i bunn.

Her passer det å anbefale Trønsdal Fargehandel i Jonsvannsveien på det varmeste, synes jeg!

Trønsdal.
Jeg kan fortsatt kjenne Trønsdallukten. De hadde leker også, i sin tid.

Avsporing, for jeg aner ikke svaret på det du spør om.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 20:18   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå har jeg snakket med min lokale malermesterguru. (Jeg elsker butikker med god, gammeldags fagkunnskap!) Og ansiktsuttrykket hans da jeg spurte om det gikk an å bare ta ene siden!!


SÅ mye bedre med den typen hjelp enn å spare noen kroner på storbutikkene og snakke med en eller annen intetanende 17-årig

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:31   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.


Både jeg og naboen har forøvrig brukt den boka du har vettu, som utgangspunkt og inspirasjon for fargevalg

Jeg har ikke den boka. Den er det fortsatt du som har.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:40   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Det med male over linolje. Sikker?? Du har sett hvordan det ser ut hos oss, ja? Malingsflak som flyr av gårde med vinden... Jeg begriper rett og slett ikke hva jeg skal gjøre der.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:47   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.835
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Åh. Huset ditt høres fantastisk ut, Teo. Virkelig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:48   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har ikke den boka. Den er det fortsatt du som har.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 21:50   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Teos hus er noe av det nydeligste jeg har sett.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:10   #19
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Jeg er fasinert over at du har bøttekott. Positivt fasinert, altså. Det høres veldig riktig og romanaktig ut.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 22:10   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det med male over linolje. Sikker?? Du har sett hvordan det ser ut hos oss, ja? Malingsflak som flyr av gårde med vinden... Jeg begriper rett og slett ikke hva jeg skal gjøre der.

Ja, han sa det ganske sikkert kom til å gå bra, også listet han opp noen grunnings- og malingstyper som vi skulle bruke. Og det er jo en kjennsgjerning at det er linolje innerst og oljemaling ytterst på kledningen her fra før, uten at det har vært et problem hittil. Han sa også at det var de som leverte malingen til huset vårt sist det ble malt, og at det ikke var fire-fem år siden huset ble malt, som naboene hevder, men heller ti-tolv år, og at det er hovedårsaken til at malingen flasser. (Tenk å ha en butikk i nærheten der de husker slikt! )

Jeg skal dobbeltsjekke med den andre ekspertmalerforetningen i Trondheim, og høre om de sier det samme, men jeg tror det skal gå her altså.

Og ta for all del ikke mitt ord for at de funker på ditt hus! Har du hatt en malermester på befaring? Hvis ikke ville jeg investert i det, før jeg rev ned kledningen. Og hvis du får beskjed om at det ikke vil funke på ditt hus, så er det kanskje en løsning og skrape ned alt og male med ny linoljemaling? Jeg kan ikke tro at det blir dyrere enn å sette opp ny kledning? Men jeg har aldri malt en fasade på et trehus før, så dette er bare spekulasjoner fra min side altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no