Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Første mobiltelefon

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-12, 17:44   #1
Doremifa
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 72
Doremifa er litt kul
Standard

Første mobiltelefon

Vet ikke helt hvor dette bør ligge, så jeg prøver her.

Vi er visst foreldre av det kjipe slaget når det kommer til mobiltelefon. Eldstemann blir 10 år ganske snart, og skal endelig få sin første telefon. Han ønsker seg selvfølgelig en iPhone, men med mindre han skal arve en av våre er det uaktuelt. Han har dessuten en iPod Touch. Er det noen som har et godt tips til en god smarttelefon til rundt 1000-lappen?

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 17:52   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Første mobiltelefon

Min har en Sony Ericsson Xperia Active fordi den tåler en del. Den funker finfint som førstetelefon!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 18:00   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Første mobiltelefon

Sånn har min også.
Min gutt er strålende fornøyd med den vi kjøpte til han da han fyllte 10 år.
SE Xperia Active.

Tidligere hadde han en ødelagt tilvarende vann- og støtsikker arvetelefon og viste at han kunne ta vare på tingene sine så derfor fikk han en sånn.
Vi har abonnement på den, Telenor Komplett Kontroll. Betaler kr. 200 i måneden. Det han ikke bruker av ringetid, ringer nesten ingenting, blir overført til neste måned og når abonnementstiden er over etter et år så har han en viss saldo å ringe for.
Han er kjempeflink og bruker aldri mobilt nettverk, kun tråløst nett hjemme.
Han bruker den aller mest til å spille musikk på, og hører/ser på YouTubesnutter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 18:19   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Første mobiltelefon

Eldstemann har xperia mini pro. Greit fornøyd, og Android er bra synes guttene. Ønsker seg iPhone da, men det får han ikke. Broren får xperia aktive i høst .

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:34   #5
Doremifa
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 72
Doremifa er litt kul
Standard

Sv: Første mobiltelefon

Takker for svar så langt.
SE er absolutt aktuell. Har sett på ZTE i Sverige. Den er nokså rimelig uten abonnement. Noen som har erfaringer med den?

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:34   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Første mobiltelefon

Poden (9) har en Samsung Galaxy 5. Den kostet 599 og er en smarttelefon med Android med Chess Kidz kontantkort. Kjøpte den på en Netcombutikk.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no