Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Lavvo

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-12, 15:07   #1
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Lavvo

Me vurderer å kjøpe lavvo før ferien, men har litt me lurar på før me går inn i butikk. Eg blir veldig fort overtalt av butikkansatte som høyrest ut som dei veit kva dei snakkar om, noko som i ettertid ofte har vist seg å ikkje stemme/vere passande for vårt behov.

Den treng ikkje vere heilårs, eller enormt stort. Me er til vanleg tre personar og (minst) ei bikkje av halvstor størrelse. Eg går ut i frå at dei minste eg har sett (4-6 pers) er store nok.

Vil stort sett bli brukt til fjellturar (ein til to timars gange), og til camping på campingtur. Trenger derfor ikkje vere den aller lettaste typen, men er det mindre praktisk med lavvo på bilferie(camping) enn eit større telt? I første omgang er det til campingferie me treng nytt telt, då me allereie har eit bittelite telt som fungerer på fjellet. Eg hadde håpa me kunne kombinere dei to.

Er forresten den stanga i midten vanligvis av teleskoptype? Og om det går an å ha med seg lavvo på fjelltur, er den vel mulig å ha med på sykkelferie?


Treng ein innertelt og botnduk?

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 15:18   #2
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: lavvo

Lavvo er innmari styrete synes jeg, og tungt å dra på. Ville heller kjøpt et større fjelltelt og brukt det både til fjells og på camping.

Hvis det var en stor gruppe med folk som skulle sove i telt sammen ville jeg heller vurdert lavvo, men en liten lavvo skjønner jeg ikke helt poenget med.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 15:32   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: lavvo

Lavvo er jo billigere enn telt og man kan stå i den. I små telt blir det lavt og trangt å oppholde seg utenom soving. Jeg er lei av lave telt og vi skal kjøpe lavvo i stedet. Har sett en på xxl som ser passende ut, og man kan kjøpe til bunn.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 15:40   #4
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: lavvo

Små telt er fryktelige, og øydelegg heile turen.

Me kunne sikkert kjøpt stort telt til camping og mindre og betre til fjellet, er sikkert ei betre løysing eigentleg, men lavvo var litt rimeligare og eg trur det vil bli bra for vårt bruk.

Har sett på dei på xxl og gsport (på nett), kan definitivt tenke oss eit av dei. Reknar med me vil ha botn til i alle fall, usikker på innertelt enno, må finne ut kva funksjon det har.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 20:57   #5
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavvo

Innertelt holder muligens insekter ute, men jeg innbiller meg at det blir dårligere luft?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 15:52   #6
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavvo

Stanga er vanligvis til å ta fra hverandre i ca fem deler (i hvert fall til stor lavvo) som får plass inni hverandre, ja.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 21:00   #7
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lavvo

Vi kjØpte lavvo Ifjor. Men dessverre vet jeg ikke så mye om den kjøpt på nett. God plass til oss fem i familien iallefall. Da har vi to doble madrasser og en enkel. Brukt både til fjelltur og camping. Dersom vi hadde vært veldig aktiv i campinglivet ville jeg valgt et stort telt med flere rom. Men til vårt bruk er lavvo helt topp.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 21:04   #8
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Lavvo

Me har kjøpt lavvo! Eg hugsar ikkje kva den heiter i farten, men vart ein av dei rimeligaste frå XXL.

Gjenstår berre å få sett han opp og å kome seg avgarde på ferie.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:46   #9
Sans
Fullverdig medlem
 
Sans sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 41
Sans har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lavvo

Vi kjøpte en lavvo for noen år siden. Tror det ble brukt en sommer. Det var uten gulv, og litt styrert å få opp. Tror vi kjøpte presening for å ha som gulv. Det finnes sikkert lavvo med gulv.

__________________
Sans er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 22:53   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavvo

Vi har hatt lavvo i 12 år, og er kjempefornøyde. Det er løst gulv, så du kan velge om du vil bruke det eller ikke.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 23:11   #11
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Lavvo

Me kjøpte med laust botn i allefall, det høyrdest nemlig lurt ut. Ikkje innertelt. Og luftmadrasser! Alt som manglar no er dyne, sovepose er nemlig slitsomt.

Men eg trur me vert nøgde, så kan me heller invistere i større/betre seinare når me ser om det faktisk blir like mykje brukt som intensjonen er nett no.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 00:36   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavvo

Var på xxl, men de hadde kun lavvoer til over 2000 kr. Når det gjelder luftmadrasser, kan det bli kaldt, selv om det er godt å ligge på.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 22:56   #13
camper
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1
camper har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lavvo

Hello!
Jeg kjøpte lavvon min på netthandelen til under 1000 kr. Samme telt i butikk er oer 2000 kr. Det er et filefjell telt til 8 personer. Kjøpte separat bunn på handelenshus i dag til 599 kr. Gleder meg til å starte campinglivet.

camper er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 23:01   #14
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Lavvo

Vi har en lavvo 8manns. Vikke ikke kjøpt noe mindre enn det. Det er god plass til 3 feltsenger(går fler) + alt pikkpakk og enda ha god plass å røre seg på-
Har løs bunn og det har fungert fint utenom en gang da det regnet og vi ikke var helt obs på at bakken hellet litt :P
Er veldig fornøyde
Vi skal forøvrig prøve oss på telt i sommer om vi får det til ferien, 210høyde

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 23:17   #15
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavvo

Da har vi kjøpt lavvo og bunn på xxl. Lavvoen kostet 1299,- og bunnen 899,-. Plass til 4-6 personer. Var på lavvotur sist helg og sov 2 netter i den, kan ikke klage. Bunn er et must, det er bra sikkert. Samt at lavvo og vind ikke går så godt sammen.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 00:01   #16
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Lavvo

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Da har vi kjøpt lavvo og bunn på xxl. Lavvoen kostet 1299,- og bunnen 899,-. Plass til 4-6 personer. Var på lavvotur sist helg og sov 2 netter i den, kan ikke klage. Bunn er et must, det er bra sikkert. Samt at lavvo og vind ikke går så godt sammen.

Det er nok den same som me kjøpte! Me er så langt veldig fornøgde, lett å sette opp og god plass. Fekk prøvd den i godt regnvær og, heilt smertefritt.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 00:11   #17
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavvo

Har fått tips om å impregnere den så den tåler mere vann. Bare sånn i tilfelle. Fikk dere festet den hvite rundingen?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 01:19   #18
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Lavvo

Nei me har ignorert den kvite rundingen så langt. Skal den egentlig stå nederst på midtstanga?

Impregnering er sikkert lurt, det hadde eg ikkje tenkt på, får sjå om me får gjort det når me kjem heimatt.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 10:01   #19
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavvo

Innbiller meg at den hvite skal nederst.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no