Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp - jeg må lage matpakke!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-19, 00:30   #41
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

* Fiskekaker fra frysa er flott matpakkemat!
* Brokkolisalat
* Matmuffins (jeg bruker glutenfrie så her må du google hva som passer deg. I praksis 1 egg og en dæsj mel + en dæsj melk+en dæsj ost per muffins)
* omelett i langpanne, skjæres opp i porsjonsbiter og legges i frysa (jeg lager med en haug med egg, litt melk, reste-kjøtt fra litt ymse middager, litt grønnsaksrester evt løk+paprika, og ost)
* Denne couscous-salaten er helt fantastisk. Jeg erstatter couscous med quinoa pga cøliaki, men denne er super til middagstilbehør og matpakke. Og tåler noen dager i kjøleskap
* Søtpoteter med parmesanost er kjempegodt - funker greit kaldt men enda bedre oppvarmet i micro (og selvsagt enda bedre som middag...). Jeg har sånn kutte-dings på kenwooden så jeg får dem i småbiter men du kan skjære dem i pommes-frites-størrelse også. Stek på 220 grader i 15 min. Ha på parmesanost ca. halvveis.
* salat- og jordbærsalat. Skjær i småbiter, ha over mynteblader, litt melis, en dæsj appelsinjuice 8og litt balsamicoeddik hvis du føler deg skikkelig eventyrlysten)
* kokt egg
* babybel
* yoghurt
* speltlefse (evt glutenfrilefse) med sukrin+kanel, eller majones+skinke, eller smør+ost+skinke, eller snøfrisk+røkalaks
* Jeg har en sånn kjekk matpakkeboks med plass til yoghurt og til bær eller musli. En sånn en:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 01:15   #42
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Heier på brokkolisalaten det er lenket til over. Vi lager den uten bacon for det gidder vi aldri, men du kan ha oppi litt annet om du vil. Vi syns det er godt med vannmelonkuber om sommeren, feks.

Min enkleste pastasalat er av sånt man kan ha i skapet:

Pastaskruer el.l.
Et glass Apetina fetaost med krydderolje av noe slag
Boks med bønner, mais, glass oliven.

Evt noe annet om du vil og har, agurk, tomater, paprika..
Kok pastaen, hell av kokevannet. Slå over litt av oljen fra fetaen og rør forsiktig mens pastaen er varm. Det er dette som gir smaken!
Når pastaen er kjølt av sånn noenlunde, ha i bønner (jeg skyller dem av i sila til pastaen), mais, oliven og whatnot.

Syns pastasalat var veldig beige før, men litt krydderolje gjør forskjellen for meg, og med fetaoljen er det veldig lett og raskt uten egen inspirasjon

Denne pastasalaten kan du supplere med hva du har av fisk, kjøtt, litt spekemat, en boks tunfisk... men syns den funker fint på egenhånd.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 01:56   #43
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Slow cooker. Lag store porsjoner med middag, frys ned restene i beger av lunsjstørrelse, ta med på jobb.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 08:59   #44
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Jeg elsker brokkolisalat og det passer til det meste. Jeg lager en sunnere variant enn den det er linket til siden jeg gjerne spiser store mengder:

Brokkoli i små biter
Litt rødløk i små biter
Ristede solsikkekjerner og gresskarkjerner
Stekt spekeskinke i biter
Drømmerømme med salt og pepper
Bland alt sammen.
Den blir best hvis den får stå en stund og er derfor perfekt til lunsj.

Ellers er dal og chana masala best når det varmes opp og fungerer også bra i mattermos.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 09:39   #45
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Frosne fylte horn tiner fint til lunsj, og smaker ikke matpakkeekkeltom du vil ha brødmat.

Jeg har ofte frosne rundstykker I matpakken, og tar med pålegg som jeg legger på når de er ferdigtint.

Om du har lyst på suppe og ikke orker å lage, så er ferdigsuppene til både Meny og Rema en fin erstatning.

Jeg ser det er fryktelig mange som viser til makrell I tomat. Det elsker jeg også, men spiser det aldri på jobb. Det lukter såpass sterkt bade av pakken og ånden etterpå at det er nei-mat på jobb for min del. Det lukter høgg I lunsjområdet vårt enkelte dager når mange har funnet frem makrellboksene sine.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 09:40   #46
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Matmuffins (jeg bruker glutenfrie så her må du google hva som passer deg. I praksis 1 egg og en dæsj mel + en dæsj melk+en dæsj ost per muffins)

Beklager kupping av tråd, men har du en oppskrift på glutenfrie matmuffins du har vært fornøyd med?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 09:40   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Takker!

Gjett hva som ligger hjemme i kjøleskapet mitt.

Men har handlet sånn havregrøt det var lenket til over her, og blåbær. Så det blir lunsj i dag.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 09:51   #48
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Hvis dere har kjøleskap er det jo ikke noe problem. Jeg er mye mer glad i det enn å kjøpe mat i kantine. Jeg er ikke så glad i å ha med ferdigmat i boks. Synes derfor det er bedre å ha en del ting i kjøleskapet på jobben. Varierer med oppskåret brød og knekkebrød. Det er Baker Hansen i nærheten, så ofte kjøpes et oppskåret brød der som jeg putter i fryseren og tar opp et par skiver på morgenen når jeg kommer. Koker opp noen egg innimellom, som jeg har i kjøleskapet. Ha en eggedeler på jobben. Egg på knekkebrød er godt og kan varieres i det uendelige. Jeg tar på tomat, majones eller kaviar, agurk, tomat etc. Ellers kjøper jeg inn annen enkel mat som oppskåret gulost/brunost, skinke etc. Innimellom lager jeg meg en salat.

Du kommer til å bli vant til det! Jeg synes det er supert når man først er litt forberedt. Og det er faktisk deilig å hvile hodet med å lage seg litt enkel lunsj selv. Billigere er det også.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 09:57   #49
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Enig med Cumulus. Vi har kantine nå, men tidligere var vi et sted med bare kjøkken. Jeg hadde pålegg, grønnsaker og Skyr i kjøleskapet og det fungerte kjempefint. Vi fikk brød og knekkebrød av jobben, men noen ganger hadde jeg med selv. Jeg likte nesten denne løsningen bedre enn nå som vi har kantine.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 10:21   #50
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

En pakke godt stekte knekkebrød, de trekantende i gul pakke, og masse bokser makrell i tomat. Voila!

Vi får mye frukt og grønt på jobb.

Ellers lager jeg mye salad i glass. For gode oppskrifter søker du bare på pinterest på "Salad in a jar".

Noen ganger har jeg med middagsrester eller jeg koker et par egg og har med.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 11:02   #51
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Salat ala Señora:

ruccola
rødløk
paprika
agurk
tomat
fetaost med olje og soltørket tomat

Ved siden av kan jeg ha rester av middag.

For eksempel:
kyllingfilet
grillet kjøtt
grillet laks
tacokjøttdeig
spekemat og ost

Det er også godt å variere fetaosten med mozzarella. Da må det mer smak til i form av balsamico og olje

Ellers omelett med middagsrester, samt jeg alltid har løk, sopp og paprika i, evt. vårløk eller andre grønnsaker jeg har i kjøleskapet.

Jeg spiser lite karbohydrater, så tilsett gjerne pasta eller lignende om du ønsker det.

Frøknekkebrød jeg lager selv, med pålegg bruker jeg også.

Supper i alle varianter, ut fra hva man har i kjøleskapet. Kan lages stort og fryses ned i porsjoner, evt. stå noen dager i kjøleskapet

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 09:52   #52
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Jeg har sjelden matpakke, men har- gode- knekkebrød og smøreost på jobb. Varierer med god morgen yoghurt i kjøleskapet, og har jeg ekstra god tid om morgenen blir det salat (enkel, med kylling og/eller pasta, ulike grønnsaker og litt fetaost eller olje). Er heller ikke glad i skiver med svett ost i matboksen, men de gangene jeg har bakt brød selv, har jeg med brød med skinke/ost og grøntfor.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 10:29   #53
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Disse byggrynslunsjene fungerer også som greie mellommåltider, men kanskje ikke som en fullverdig lunsj. :sulten:

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 10:41   #54
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har spist suppe 90% av dagene de siste par årene, tror jeg.

Av og til salat, men det blir jeg veldig fort lei av, selv med variert salatbar. Jeg får liksom aldri til å mikse det til slik at det blir godt. Eller så liker jeg rett og slett ikke salat.

Jeg er glad i (veldig) godt brød med masse pålegg og masse grønt på, men ikke "kjedelig" brød med bare pålegg, det blir for tørt.

Da har du pålegg og grønt i kjøleskapet og tar med ferske brødskiver hver morgen?

Jeg har vanligvis bare smør og skinke i kjøleskapet på jobb, og sånn flaske med syltetøy til de dagene det er tomt, men denne uken har jeg en crispisalat og en boks tomater i tillegg og det bidrar til å høyne lunsjen ja. Brød har jeg med meg hjemmefra hver morgen uten å ha noe på, og lager til før jeg spiser.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 10:48   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

I dag har jeg med meg kjøleskapsgrøt (yoghurt, steel cut svarthavre, chiafrø, noen frosne jordbær og honning) i en nesten tett beholder.

Skal stikke og handle litt knekkebrød, pålegg og grønt etterpå, for å ha.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 10:55   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Knekkebrød og langtidsholdbart pålegg (smøreost, makrell, syltetøy, noe som bare kan stå lenge) er et must synes jeg. Jeg spiser ikke makrell og verdsetter ikke smøreost, så jeg har en flaske syltetøy. Sånn til dager der jeg er mer sulten, jeg eller andre har glemt matpakke etc, så er en pakke knekkebrød lurt å ha. De fleste her på kontoret har det

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 11:12   #57
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Jeg har ost og hamburgerrygg i kjøleskapet på jobb, og kornmo-knekkebrød stående. Jeg har også liggende sånne ferdigsmurte wasa-pakker med brunost og rett-i-koppen-supper til de dagene pålegget plutselig er tomt (eller muggent). Hvis jeg slår på stortromma tar jeg også med en boks små-tomater som jeg har ved siden. På kiwi har de også hatt sånne bokser med små-agurker, små-paprikaer og små gulrøtter, som jeg av og til kjøper.

I sommer har jeg flere ganger laget salat til middagen, som jeg så har spist som reste-lunsj dagen etter (familien min er ikke så ivrige på salaten, så det blir alltid mye igjen). Siden du spurte om spesifikke salatoppskrifter skal du få min og.
Jeg bruker:
-Nesten en hel hjertesalat
-En kvart eller halv paprika
-En tredel agurk
-En halv boks mais
-Noen cherrytomater
-En avocado
-Fetaost (liker den med soltørkede tomater best)

Også varierer jeg med noe av dette:
-Vanlig raspet ost (ikke i tillegg til feta, da)
-Smårettskinke
-Kokt egg
-Eventuelle andre middagsrester (pasta, ris, kjøttdeig, tacokjøttdeig, nachochips)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 12:08   #58
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Spekeskinke og majones/aioli er pålegg som holder seg greit på matpakka og i kjøleskapet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 13:06   #59
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Beklager kupping av tråd, men har du en oppskrift på glutenfrie matmuffins du har vært fornøyd med?

Det er den som står der (1ca et egg per muffin, grei dæsj mel, litt olje, litt salt, og ost. Og en pinch bakepulver men ikke mye for da blir det for porøst og mister "hold". Også litt "mat" - bønner, skinke, restemat, pølsebiter, fetaost,tørket tomat, paprika, kokt gulrot osv... krydder,...). Jeg bruker vanligvis kikertmel, men det er jo smak og behag

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 14:49   #60
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!

Men hvis du foretrekker å spise suppe: hvorfor ikke bare ta med suppe?
Det finnes masse ferdigsupper i porsjonspakker som smaker helt ok. Enig i at rett i koppen er kjipt.

Kjøp en haug med rundstykker og hiv i frysen også, så tar du med ett frossent hver dag i tillegg.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no