Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-10, 08:35   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg har ikke grått her enda, men innser jo at årene går og at min mørke manke kommer til å bli grå til slutt. I forgårs så jeg en dame med mørkebrunt flott hår, men med 2-3 cm ettervekst som var helt grått. Det så ikke så veldig bra ut, og jeg tenker med skrekk og gru på hvor ofte man må farge ettervekstene for at håret skal se pent ut.

Er det muligens bedre for oss mørkhårede å satse på lyse striper eller bleking? Sånn at ikke skillet blir så synlig? Jeg vet ikke hvordan grått hår kjennes ut, tykkelse o.l., men min mor som opprinnelig var blond, striper håret en gang i måneden og det er umulig å se ettervekst der (og hun har grått hår).

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 08:45   #2
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

En venninne av meg striper håret, og da sees ikke etterveksten. (annen en den ved for lang tid mellom stripingene) Det er ikke like tydelig der nei.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:34   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Det går sikkert helt fint å ta striper vil jeg tro, men det kommer jo også litt an på "hvordan" man blir grå tenker jeg? Hvis det er noen striper her og der, ville jeg ha farget håret i den fargen som er mest lik opprinnelig hårfarge. Da vises jo ikke etterveksten sånn voldsomt heller, men man får tatt de grå håra.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:38   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg sliter litt med det der. Har en askegrå hårfarge i utgangspunktet som nå er spekket med ca. 30% grått, og jeg farger i en varm nøttefarge. Litt dumt, spør du meg, kontrasten er jo enorm. Siden jeg gjør det hos frisør så blir det ekstra dyrt også, så jeg har vurdert å ta en annen farge sånn at jeg slipper å farge ettervekst så ofte.

  Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 10:37   #5
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg har mørkt hår, og har masse grått hår nå.
Jeg må farge håret ca hver 4.-5. uke for at det skal se bra ut.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 10:41   #6
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Min venninne som er tidligere frisør mener at det er en fordel å lysne håret og stripe det for å kamuflere de grå hårene. Jeg har desverre for mye rødt i håret mitt til at det er aktuelt, jeg må farge håret en gang i mnd nå og jeg er ikke 30 ennå

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 10:58   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Min venninne som er tidligere frisør mener at det er en fordel å lysne håret og stripe det for å kamuflere de grå hårene.

Det tror jeg blir løsningen, ja. Å opprettholde håret mørkt høres ut som mye stress og vedlikehold.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 16:12   #8
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Eg har hatt ganske mørkt hår og det har krevd farging kvar fjerde uke sidan eg er såpass grå. I slutten av mai stripa eg håret og for en måned sidan tok eg en glansvask. No kan eg nok koste på meg ei runde til snart, men det er for glansen si skyld, ikkje for dekking av grå hår.

Så svaret på spørsmålet ditt er definitivt at det er lurere med striper.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 16:32   #9
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Tilslutt etter mange år er en så dritlei ettervekst at en bryr seg ikke om det er 1 cm eller 2, jeg har hvertfall ikke ork eller energi til å farge håret hver 3-4 uke. Og jeg er i tillegg så "heldig" at håret vokser kjempefort, så det syns etter kun kort tid. :er så lei hår:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 16:45   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Min mor hadde en helt mørk venninne som nå striper og lysner året sitt. Hun er over 60, altså, men jeg antar det er fordi det ble lettere å holde når håret ble lysnet fremfor farget mørkt. Moren min sier det er derfor ihvertfall.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 17:17   #11
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg etterfarger bare i hodebunnen, cirka hver 6.uke. Lar det sitte i 5 min i resten av håret. Kjedelig, ja, men det tar bare 30 min. Gjør det selv, da. Vil tro at håret blir veldig tørt av mye stripebleking også.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 19:57   #12
Lillebill
Aktiv
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 105
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg striper håret for å kamuflere en grånende manke. Fungerer veldig greit i stedet for å farge:-)

__________________
Lillebill og gutta-02 og -06
Lillebill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 20:33   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Min mor striper håret, nå er det helt grått og hun får litt mørke striper i det, tidligere var det motsatt.
Men hun blir flott!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 20:38   #14
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg har, enn så lenge, såpass få grå hår at det funker å ta etterveksten hver 6. uke. I følge frisøren vil det funke å gjøre det sånn i mange år ennå (håper hun har rett i det).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 20:45   #15
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg hadde ganske mørkt hår og farget i mange år. Etterhvert ble etterveksten veldig slitsom. Man må nesten farge ettervekst en gang i måneden, i allefall hver 6. uke. Det blir temmelig mye pes å holde håret pent i lengden, i tillegg til at det blir dyrt.

Jeg lot derfor det grå vokse ut, og pleier nå å stripe det med jevne mellomrom. Stripene gjør at det ikke ser fullt så grått ut, men det er klart ar selv om jeg striper er det ingen tvil om at jeg er grå. Men til gjengjeld trenger man ikke bekymre seg for ettervekst, det har ikke noen betydning når det er striper.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 21:01   #16
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Man jo ikke farge det i det hele tatt, selv om det er grått. :vill og gal:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 21:04   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg etterfarger bare i hodebunnen, cirka hver 6.uke. Lar det sitte i 5 min i resten av håret. Kjedelig, ja, men det tar bare 30 min. Gjør det selv, da. Vil tro at håret blir veldig tørt av mye stripebleking også.

Samme her..

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 21:35   #18
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Man jo ikke farge det i det hele tatt, selv om det er grått. :vill og gal:

Ja, du er vill og gal. Stålgrått hår på godt voksne damer er fint. Grå felt, musegrått hår generelt på kvinner i sin beste alder er IKKJE fint.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 21:47   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.070
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg striper lyst, og etterveksten ser ikke så grå ut som om jeg hadde hatt mørkt hår. Grei løsning

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 21:51   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Ja, du er vill og gal. Stålgrått hår på godt voksne damer er fint. Grå felt, musegrått hår generelt på kvinner i sin beste alder er IKKJE fint.

Mjo, du har nok et poeng i at "ferdiggrånet" hår ofte er finere enn hår som er i ferd med å gråne.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no