Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sjampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-09, 10:03   #41
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg vet ikke noe om problemet, så jeg har egentlig ikke grunnlag for å svare.
Vi smører ungene med Aderma på grunn av atopisk eksem, og sist jeg kjøpte dusjolje så jeg at den serien også hadde shampo. Kanskje den kan være egnet?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 10:35   #42
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg vet ikke noe om problemet, så jeg har egentlig ikke grunnlag for å svare.
Vi smører ungene med Aderma på grunn av atopisk eksem, og sist jeg kjøpte dusjolje så jeg at den serien også hadde shampo. Kanskje den kan være egnet?

Eg synes håret blir litt flatt og livlaust med den, men det varierer kanskje frå person til person. Den fungerer fint på gutungen, men så har han nesten ikkje hår heller.

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 03:52   #43
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg bor sammen med en som tåler særdeles få produkter i hodet. Han bruker Head&Shoulders om ham må handle selv, men har over noen år gått mer og mer over på min All Soft (som jeg alltid har på litersflasker), og den tåler han. Han skrøt for øvrig også av den der sensitivsaken fra SP da jeg ga ham en sånn i fjor en gang.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 12:57   #44
Koiane
hullteppe
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
Koiane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Jeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg

Koiane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 09:31   #45
Havbris
Aktiv
 
Havbris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 163
Havbris er litt kul
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Du får kjøpt en hos frisøren. Million dollar hair tror jeg den heter. Den er for barn. Sensitive.. Min mann bruker den, og er kvitt plager i hodebunnen.

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 12:36   #46
skyler
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 1
skyler har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Hei.

Var bare å søkte på dette emne.

har slitt med dette problemet hele livet.

Og har prøvd både milde shampo og salver.

men ingen av de nyttet.

Men da eg var barn, da hadde vi en del kontakt med familie fra england som hadde en anbefaling va som funket.

Og skal si det funket.

Det er som en annen her inne nevnte, en tjære shampo, men denne ble kun solgt i england.

Kjøpte noen av de og ble kvitt problemet i hodebunnen etter noen få ganger.

Det er ikke den beste lukten, men du får i tilleg mykt hår av den.

Navnet er "Polytar Liquid"

og denne selges fremdeles i england.

Sluttet med shampoen ettervert når det gikk tomt, og var ikke så lett å skaffe den heller for 20 år siden.

Så gikk med plagene frem til 2008 og prøvde diverse salver og noen dråper som luktet sprit som svei noe dyrisk når eg dryppet det på stedene.

Men i 2008 kom eg på å søke internet etter shampoen, og kom over denne siden http://www.pharmacy2u.co.uk/polytar-...ack-p5239.html
http://www.pharmacy2u.co.uk/polytar-liquid-p1990.html
http://www.pharmacy2u.co.uk/polytar-liquid-p1111.html

Bestilte 3 stk på 250 ml, og ble kvitt problemet ganske raskt igjen.
men med en gang det går tomt, så går det ikke mangen ukene før eg begynner å få sår i hodebunnen igjen.

Har nå også fått det gansk dypt inn i øret, og det under EN måned etter at eg gikk tom får shampoen.

så tror muligens at denne kan hjelp hvis du kan ha problemer i ørene også, for shampoen vil jo automatisk komme litt i ørene når du vasker håret.

bestillte ny dose i helgen.

Sist eg bestillte, da stod det at de trakk fra momsen pågrunn av ikke EU land, men stod ikke noe om det nå, men mulig de alikevel gjordet det.

Hvis noen bestiller, så pass på moms plikten på 200,- inkludert frakt.

tror ikke 200-300 blir noe problem heller, har hørt fra en annen webshop som hadde lager i danmark at som oftest ble ikke varer under 500,- stoppet i tollen, men inføring av varer over 200,- via postordre er i teorien moms plikt.

Forøvrig så hadde de en tjære shampo på apotek, men fikk vite for et par år tilbake at den var trukket tilbake av en eller annen merkelig grunn, og at den måtte bestilles på spesielle grunnlag.

spør meg ikke hvorfor, var fastlegen min som fortalte meg dette.

Mvh
Kristian

skyler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 13:39   #47
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Redken er det eneste som funker på meg. Akkurat nå er det helt krise, for det er ingen som forhandler redken her hvor jeg bor.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 05:53   #48
IngeB
Psoriasis Ekspert
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
IngeB har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sjampo å anbefale til hodebunn med psoriasis?

Dette er en gammel post, men jeg vil svare på den allikevel for andre som lurer på dette med Psoriasis i hodebunnen. Dette blir verre på vinteren når luften er tørr og vi har på oss luer og hatter for å holde varmen.

Jeg hadde hele ansiktet og hodet dekket med psoriasis og eksem i mange år. Etterhvert fant jeg svarene selv.

For å bli kvitt Psoriasis raskt i hodebunnen kan du gå på apoteket og kjøpe en shampoo med tjære. Det finnes en del der ute, og ikke alle holder det de lover. En som har hjulpet meg før jeg fant en løsning som tok årsaken til Psoriasis ved roten var Polytar.

Den er tjærebasert. Men har ikke den typiske tjære lukten man ofte opplever med disse shampoene.

Det vil også hjelpe å holde håret kort og luftig.

Og om du vil ha en frisk lukt i håret så vask det med vanlig shampo et par dager i uken. Skyll ut shampoen raskt.

Til alle som vil vite mer om hvordan dere kan finne ut hva det er som gjør at psoriasis slår ut på deg håper jeg dere tar en tur innom bloggen min om psoriasis behandling

IngeB er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no