Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Bunadsbroderingstråden

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-12, 11:27   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Pil

Bunadsbroderingstråden

Heh, jah ...flere som holder på eller har planer om å begi seg ut på arbeidet med å brodere bunad her inne? Evt. både brodere og montere/sy bunad selv?

Kunne jo vært litt kjekt å ha en slags bunadsbroderingsogsy-along, hvis vi er flere mener jeg. Tips, triks og i det hele tatt.

Kjør på!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:29   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadsbroderingstråden

Jeg holder på å brodere forkle og sjal til bunad. Vi snakker ikke om hvor mange år det er siden jeg begynte eller hvor mange år det har støvet ned i skapet , men jeg har vært "effektiv" det siste året og har gjort ferdig forkleet. Sjalet er såvidt påbegynt og nå som jeg har meldt meg på kurs i bunadssøm med oppstart i september, har jeg store planer om å få sjalet ferdig innen den tid. Det er mer arbeid/broderi på sjalet, i tillegg til at det skal frynses, så det gjenstår jammen et godt stykke arbeid, om enn det er langt fra like mye jobb som på mange andre bunader.

Jeg broderer til bunad fra Vest-Agder:


Mønster "Holum":

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 10-05-12 kl 11:36.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no