Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-09, 15:17   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Overskriften sier vel det meste.
Jeg vurderer altså å spandere over tusen spenn på en kjole.
Men den er så fin. Den ser ut som den er laget for meg.


Er jersey elastisk?
Det står at man skal size ned for å få den til å sitte fitted. Eeeeh. Jeg tenkte først å bestille størrelse 20. Skal jeg da ha 18 da eller? Eller blir den ikke for trang da?

Er den elastisk så er det jo greit antar jeg. Men hvor elastisk er jersey?
Jeg vil ikke kjøpe så dyr kjole også kan den ikke sittes med. :har virkelig ikke mange dyre klær:

Og hvordan er det med boden? Setter de eh ... hyggelig pris på pakka?

  Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:18   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra boden. Hvis jersey er elastisk?

Og hvilken farge skal jeg ha???
(Det står mellom den her og sort)

  Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:18   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra boden. Hvis jersey er elastisk?

Hvis du bestiller 18 og den ikke passer, prøver jeg den gjerne.

Hvis du ikke tar sort.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:20   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra boden. Hvis jersey er elastisk?

Det minner meg på at jeg tar med støveletter til deg på onsdag. De har visst stått klare en stund.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:22   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra boden. Hvis jersey er elastisk?

Nydelig! Du må ta den røde fargen, og så kan du kjøpe en rimeligere svart en i tillegg. Jeg ser for meg at de fine detaljene risikerer å drukne litt på en svart kjole. Jersey er i utgangspunktet et elastisk stoff, ja, men det kan sikkert være ulike stoffkvaliteter og forskjellig tøyelighet. (Jersey er elastisk "t-skjortestoff".)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:22   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra boden. Hvis jersey er elastisk?

Jersey er stretch, ja. Jeg synes det er litt vanskelig å bedømme størrelsene egentlig. Den ene toppen bestilte jeg i en str større, og den passer fint, og kjolen min bestilte jeg i "vanlig" størrelse, og den er litt for stor.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:25   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra boden. Hvis jersey er elastisk?

Detaljene er ikke der på den sorte - den er helt ensfarget. Men det var kanskje en plan med en sort i tillegg ja. :innser at fp er feil sted å spørre om pengebegrensende råd:

Er det bedre kvalitet på klærne fra Boden enn fra Kappahl siden de er så mye dyrere forresten? :amatør:

  Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:26   #8
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra boden. Hvis jersey er elastisk?

Den var skikkelig fin. Både i burgunder(?) og svart

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:27   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra boden. Hvis jersey er elastisk?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Detaljene er ikke der på den sorte - den er helt ensfarget. Men det var kanskje en plan med en sort i tillegg ja. :innser at fp er feil sted å spørre om pengebegrensende råd:

Jeg så ikke at stoffet var mønstrete, jeg - tenkte på rynkene og det der. Merk at jeg (i kjent stil) anbefalte en billigere kjole i tillegg, da. På den annen side: skal du først betale ørti kroner i frakt, "lønner" det seg jo å ta med noen flere plagg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:29   #10
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra boden. Hvis jersey er elastisk?

Åh, den var fin. Hva tilsvarer str 18?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:30   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Det er sånn litt mindre enn meg såvidt jeg skjønner. :elendig shoppehjelper:
De står oppgitt kroppsmål og mål for plagget på sidene der.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:31   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Du har sett på "garment measurments"? Jersey er litt elastisk. Ikke så elastisk som strikkestoffer, men litt elastisk.

De ullklærene jeg har fra Boden er av vidunderlig tynn tynn og fin kvalitet. Får man vidunderlig tynn og fin ullkvalitet i klær på Kappahl?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:34   #13
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Nydelig, men husk at boden er et firma, så du får fradrag for engelsk mva (17%), til gjengjeld blir regningen i Norge 212 kr i administrasjon plus mva over kjole og frakt (25%) og kanskje også litt toll.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:36   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Kjolen jeg har derfra i merinoll har hvertfall fantastisk kvalitet

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:36   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du har sett på "garment measurments"? Jersey er litt elastisk. Ikke så elastisk som strikkestoffer, men litt elastisk.

De ullklærene jeg har fra Boden er av vidunderlig tynn tynn og fin kvalitet. Får man vidunderlig tynn og fin ullkvalitet i klær på Kappahl?

Næh, kvaliteten er ikke så bra nei.

Jeg har sett på både body og garment mål. Jeg har kropp til størrelse 20, går ut fra at jeg skal ha den lange, siden jeg er lang. Men så liker jeg at den sitter etter over puppene og i midjen (man får blafre med det man har) men da helst uten at den sitter trangt over rompa sånn at den går inn under rompa liksom.

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Nydelig, men husk at boden er et firma, så du får fradrag for engelsk mva (17%), til gjengjeld blir regningen i Norge 212 kr i administrasjon plus mva over kjole og frakt (25%) og kanskje også litt toll.

Aha! Takk skal du ha.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:37   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Kjolen jeg har derfra i merinoll har hvertfall fantastisk kvalitet

Er det en sånn kjole med søm under brystet, og kommer i så fall sømmen på riktig sted på deg?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:37   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Da kommer den på snaut tusingen pluss frakt. Det er ikke så dyrt for mange, men for meg er det jo superluksus. Men jeg fortjener det. Tror jeg. Kanskje.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:38   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

m^2 - er det denne?

Jeg lurte litt på den også...

  Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:39   #19
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Jeg lurer også på den. Og så lurer jeg veldig på hvilken kjolestørrelse jeg egentlig skal ha, så kjøp i vei du, så kan jeg prøve.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 15:40   #20
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig jeg har blitt gal. Vurderer dyr kjole fra Boden. Hvis jersey er elastisk?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Da kommer den på snaut tusingen pluss frakt. Det er ikke så dyrt for mange, men for meg er det jo superluksus. Men jeg fortjener det. Tror jeg. Kanskje.

Det gjør du!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no