Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ha med medisiner utenlands

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-14, 19:33   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Ha med medisiner utenlands

Jeg skal være borte i 30 dager, som jo også er grensen for hva man kan ha med seg av medisiner.
Jeg har forstått at jeg tar med meg medisiner i original emballasje og med skriv fra apotek eller lege?
Bør jeg ha medisinene i håndbagasje eller koffert?
Jeg skal til et spansktalende land, bør jeg ha med meg skriv på spansk? Det holder vel med engelsk?

Ønsker ikke akkurat å få problemer med dette...

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 19:39   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ha med medisiner utenlands

Det anbefales å ha i håndbagasje, i hvert fall det du behøver for en kortere periode i tilfelle bagasjen skulle ta seg en rundtur eller forsvinne.

Det er usannsynlig at tollerne i aktuelt land kan noe engelsk, men også usansynlig at de bryr seg nevneverdig.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 19:50   #3
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha med medisiner utenlands

Innen Schengen er det definerte produkter det anbefales å ha med såkalt Schengen-attest på. Denne får du fra lege eller apotek. Hvis det dreier seg om andre legemidler, eller reise utenfor Schengen, kan du få utskrevet et engelsk skriv med bekreftelse på hva du bruker fra apoteket. Vi stiler det til "to whom it may concern" og beskriver legemidlene du bruker, samt om det er behov for deg å ha dem med deg hele tiden (type adrenalinsprøyter for allergikere eller insulin).

Noen synes det er OK å ha en bekreftet liste med seg, sånn at de evt kan ta med denne hvis de må oppsøke helsepersonell i landet de skal til. Engelsk er greit, de fleste legemiddelnavnene er dessuten internasjonale eller lett sporbare.

God tur!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no