Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-15, 14:20   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Da er det 14 dager til vi henter bobilen vi har leid og starter på årets sommereventyr. Vi har aldri feriert i verken bobil, campingvogn eller telt og trenger alle råd og tips vi kan få på veien.
Siste uken skal vi bo på en camp på ett arrangement vi skal på så den er i boks, men første uken er litt vel usikker. Tenker nok at vi tar turen østover, kanskje en tur innom Sverige før vi tar turen nordover i retning Lesja.

Hva gjør vi, hvor sover vi og hva må være med?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 19:48   #2
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Er det andre grensehandelsteder enn Svinesund?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 20:07   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Er det andre grensehandelsteder enn Svinesund?

Charlottenberg var vi i i fjor, siden ungene ikke hadde vært i sverige før.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 12:01   #4
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Kan jeg spørre om hvor mye dere må betale for å leie denne? Har sjekket litt for neste år, og det virker utrolig dyrt å leie en bil i 14 dager? Vi leide bobil i 2009, og hele familien har veldig gode minner fra den gangen. Vi kjørte ned til Gøteborg og Borås, og ungene elsket å ha med seg hele huset på ryggen. Alt var smått og veldig kompakt, og mamma og pappa var tilgjengelig overalt.

Etter å ha vært i Sør-Europa de siste årene, har jeg nå et behov for å gjøre noe annet, og ser for meg at nordvestlandet må være et perfekt reisemål

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 14:55   #5
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Vi betaler så alt for mye, 10000kr i uka. Sier man det fort nok er det jo ikke så ile.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 15:26   #6
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Vi betaler så alt for mye, 10000kr i uka. Sier man det fort nok er det jo ikke så ile.

Det var faktisk ikke så ille Prisene jeg har sett varierer fra 30 000 og oppover

Privat eller firma?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 16:12   #7
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Vi leier via firma, føler på en eller annen måte at det er tryggere.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 20:01   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Ta med kortstokk. Og superundertøy/ullundertøy om dere ikke varmer opp bilen.

Et annet tips er å ta ferge mellom Sandefjord og Strømstad om dere bor i nærheten. Slik jeg har forstått det er det kamp om kundene, og om man melder seg inn i Fjordline sin klubb, så reiser man gratis med vanlig personbil og opp til fem personer!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 20:01   #9
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Vi begynne å nærme oss en reiseplan.
Mandag-sandefjord (transportetappe)
Tirsdag- Sandefjord-Strømstad-Svinesund-Oslo(shopping i sverige og besøk på Norway cup)
Onsdag- Oslo-Otta (Kanskje Tusenfryd før vi setter kursen mot Otta.)
Torsdag- Otta-Lesja(skal skyte to stevner denne dagen ett i Otta og ett på Dovre)
Fredag-Fredag- Lesja og skyting
Fredag-søndag- Hjem, her kan vi ta i mot tips.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 15:57   #10
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Ikke glem å handle på butikken før dere parkerer for kvelden! :btdt:
Det fylles opp rimelig kjapt på campingplassene, så det er lurt å ikke komme alt for sent på kvelden. Og ha alternativer i bakhånd om det skulle vise seg å ikke være plass.

Det er ikke bare bare å parkere en diger bobil ved butikk, kjøpesenter, attraksjoner så vær forberedt på at dere gjerne må parkere et lite stykke unna.

Lurt å rydde mest mulig av ting og tang om kvelden, så kommer man seg tidligere avgårdre dagen etter. Feks kopper, legge ned TV når man legger seg og sånn.
Skriv sjekkliste med alt som må være i orden før dere kjører og gågjennom hver gang. Feks lukke takluka, sjekke at alle skap er lukket OG låst, vridd over kjøleskapet, låst kjøleskapet, lukket takluka etc. Ellers kan det hende at du i første sving får deg en overraskelse. Som en TV i hodet. :skummelt:

Har akkurat kommet hjem fra 12 dagers rundtur i Norge med bobil. Første møtet med campinglivet.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 22:11   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Ha en slik gassalarm med dere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 13:31   #12
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Fra Lesja kan dere kjøre over Valdresfløya, Golfjellet og Hardanger (Odda) hjem. Da kommer dere til ned ved Haukeli og det er ikke langt hjem. Det kan fort bli en dryg tur på en dag, så overnatting på Geilo eller på campingplassen i Kinsarvik er lurt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 21:41   #13
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frøyfamilien gjør ting de ikke kan (bobilferie)

Erfaringer så langt, den er bedre å sove i enn fryktet, det å være på bobilferie krever litt mer planlegging enn ventet. E18 var ikke en suksess å sove rett ved siden av, i dag forsøker vi om E6 er bedre. :koko:

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no