Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Juleferie med utgangspunkt i Kuala Lumpur

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-15, 13:35   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Juleferie med utgangspunkt i Kuala Lumpur

Hvor ville du reist?

Vi skal ha noen dager i byen, selvsagt, og ellers er Cameron Highlands, Borneo og Langkawi noen av alternativene vi vurderer. Vi vil ha litt by, litt strand, litt dyr og natur. Borneo står nok høyest på lista, tror jeg, for der får vi både fantastiske bade-/snorklemuligheter og regnskog/jungel. Langkawi har ikke like gode snorklemuligheter som Borneo, men er litt mer tilgjengelig. Noen som har erfaringer eller andre forslag?

(Og det er ikke helt crazy å ta med kidsa til Borneo? Researcher man lenge nok, finner man historier om turistkidnappinger, pirater og dengue feber, men jeg er usikker på om det bare er en konsekvens av overgoogling eller om det er relle varseltrekanter.)

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 20:48   #2
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Juleferie med utgangspunkt i Kuala Lumpur

Vi har vært i KL og Borneo. Jeg likte veldig godt KL, og Borneo var helt ok.
Vi hadde med småbarn, så det begrenset oss på Borneo. Det kan være malaria inne i landet, jungelen, så vi valgte å ikke dra på turer dit. Det gjorde at vi ikke fikk opplevd så mye dyreliv og natur. At vi i tillegg valgte et resort som lå litt i fra alt gjorde at det føltes som et hvilket som helst sydensted. Snorkling og vannsport ble det også lite med siden det var skilt som advarte mot farlige box jellyfish fish på stranda, så det fristet ikke så veldig med bading. Vi badet i bassengene da, men...Vi besøkte en dyrehage, som hadde orangutanger, og andre dyr, men ellers var vi mest på hotellet. Ungene likte Borneo veldig godt, for det var barneklubb på hotellet.
KL likte jeg godt, men vi var bare der i fire dager, og igjen det med småbarn, så vi gjorde ikke de mest spennende turene. Vi var i en flott fuglepark og i en sommerfuglpark, begge verdt et besøk. Og vi shoppet og spiste i Petronas Towers og gikk i parken, som har basseng for barn. Science museet i Petronas anbefales også med barn. Vi tok en runde med metroen i byen og så noen severdigheter, men det var litt kaotisk og litt farlig trafikk så vi holdt oss mest i området rundt Petronas.
Vi opplevde ikke noe truende eller farlig, bortsett fra aggressive biler.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 23:16   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleferie med utgangspunkt i Kuala Lumpur

Takk for innspill! KL har vi vært i noen ganger (dog pre-barn), og elsker byen! Kan jeg spørre hvor på Borneo dere bodde? Vi vurderer enten å holde oss i nærheten av Kota Kinabalu eller å dra ut på en øy som heter Pom Pom.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 23:50   #4
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Juleferie med utgangspunkt i Kuala Lumpur

Vi bodde ved Kota Kinabalu, Shangrila Tajung Aru. Fint hotell, men det er ingenting i nærheten så man må ha taxi inn til byen etc. Ungene elsket barneklubben, som sagt, men det er en fordel om barna snakker engelsk.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 23:54   #5
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Juleferie med utgangspunkt i Kuala Lumpur

-og jeg hadde gjerne tatt juleferien i KL! Jeg er ikke ferdig med den byen.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-15, 13:25   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleferie med utgangspunkt i Kuala Lumpur

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Vi bodde ved Kota Kinabalu, Shangrila Tajung Aru. Fint hotell, men det er ingenting i nærheten så man må ha taxi inn til byen etc. Ungene elsket barneklubben, som sagt, men det er en fordel om barna snakker engelsk.

Ja, det har jeg sett. Har også sett på Shangri La Rasa Ria, men det blir veldig resort-resort, altså. Og jeg er litt redd for at jeg kommer til å ville safe litt med resorten på Borneo, og samtidig miste særpreg og sjarm. Det er kanskje lettere å være litt utprøvende på Langkawi?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no